Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 105/106 ps po wymianie turbiny - 2300-2500 rpm przyspieszenie


karolwilski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zanim zabrałem się za pisanie wątku pogrzebałem troche na forach, niestety nic konkretnego nie znalazłem w temacie który założyłem.

Sytuacja wygląda tak:

Renault Megane 2007 1.5 dci, 106ps 66 tys mil (uk), turbina zaczęła cieknąć, więc została wymieniona na regenrowaną.

Użytkuję to auto od roku, bez najmniejszych problów, autko śmigało "jak ta lala". Podczas przeglądu okresowego gdy byla badana emisja co2 okazało się że turbina sie rozszczelniła, i zaczeła pobierać olej z silnika który pojawiał się w rurze wydechowej. Więc turbina została wymieniona na regenerowaną. Po wymianie mechanik zalecił delikatna jazdę do ok 2000 obr. zeby turbina sie "ułożyła" ok 100km. Zalecenia wykonałem, ale po tym czasie zauwazyłem że przyspieszenie które (za starej turbiny) było odczuwalne już od 1500-1700 obr/m teraz pojawiło sie dopiero przy 2500 obr. Powrót auta do warsztatu, sprawdzony przeplywomierz, egr, diagnostyka komputerowa, na poczatku przelywomierz byl podejrzany ale po czyszczeniu nie wykazywał błedu, stan po czyszczeniu - bez zmian - 2500rpm, nastepnie egr, po czyszczeniu - bez zmian, dalej przyspiesznie odczówalne znacznie później niz za starej turbiny. turbina wróciła do firmy która ja dostarczyła, troche podkręcili na ciegnie od zaworu upustowego turbiny, ale jedna róznica po tym zabiegu byla taka ze z 2500 zrobiło sie jakies 2350 obr. Tłumaczyłem mechanikowi jak auto jeździło a właściwie przyspieszało wcześniej, on nie znalazł żadnego błędu czy wadliwego podzespołu wiec dalej kontaktował się z firmą od turbiny. Oni z kolei stoją na stanowisku że turbina jest w porzadku.

Czy ktoś z was dysponuje diagramem momentu i mocy dla silnika k9k 732 1.5 dci 105/6 ps??

Jak sytuacja u was wygląda z przyspieszeniem? kiedy jest ono odczuwalne?

Ziarneko wątpliwości zasiał mój mechanik, skonsultował się z warsztatęm specjalizującym się w autach koncerny renault, zrobili jazde próbną, i on stwierdził że to auto jeździ i przyspiesza tak jak powinna. Z tego co wyczytałem to ten sam silnik w wersji 101 ps ma przyspieszenie odczówalne powyżej 2000 obr. Ale nie ten.

na najbliższy wtorek jestem umówiony na diagnostyke do autoryzowanego serwisu Renault. Jeżeli on potwierdzą fakt że turbina daje przyspieszenie za późno, koszt diagnostyki, 49F zostanie mi zwrócony, dodatkowo dostanę nową turbinę i koszt mechanika zostanie róznież pokryty przez firme ktora dostacza sprzężarkę.

Ten model dysponuje ciągiem 240nm dostępny od 1900 obr/m wiec odczówalne przyspieszenie powinno byc - tak jak przed zmianą turbiny- już od ok 1600obr. czy tak??

Będę wdzięczny za wasze odpowiedzi odnośnie przyspieszenia w analogicznych modelach i jeżeli ktoś posiada i może wrzucić za diagram momentu obrotowego - wielkie dzięki.

ps dodam tylko ze spalanie w mieście wzroslo o ok 1-1.2 l . dotychczas miałem ok 44 mpg czyli ok 6.4l/100. a mam 37mpg czyli ok 7.6l/100.

(wg mnie jest to wynikiem faktu że turbina daje przyspieszenie za późno, i w zasadzie zakres 1700-2000 obr z jakim sie poruszam w miescie jest niedoładowany przez co silnik sie bardziej męczy żeby rozpędzić 1300kg Megane.

Pozdrawienia z wysp dla wszytskich forumowiczów.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Dodano: 08 paź 2014 - 22:19

Przepraszam za literówki i interpunkcję.

 

Czyżbym był jedynym posiadaczem Renault Megane MK II 1.5 dci 105/106 ps??

Czy może jednak znajdzie się ktoś kto posiada podbny model i mogłby podzielić się jak u niego wygląda przypieszenie w zakresie od 1500 obt/min do 2500 obr/min.

 

Ktoś dysponuje może wykresem momentu obrotowego silnika k9k 732?

Widziałem taki wikres dla silnika z nowej wersji Megane 110ps, dla tego modelu 240Nm jest dostępne już od 1750 obr/min.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wam za odpowiedzi, więc tak jak pisałem wcześniej, u mnie obecnie przypieszenie jest widoczne dopiero po osiągnięciu ok 2350 obr. do 2000 obr. przyspieszenie jest nieznaczące. Zobaczymy co pokaże diagnostyka w autoryzowanym serwisie Renault. Podzielę się informacją we wtorek lub środę, dziękuję wam raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten model co Ty. Faktycznie przyśpieszenie ewidentnie odczuwa się poniżej 2000 obr. coś w okolicach 1700 - 1800 tak więc musisz to przypilnować i nie dać sobie wciskać kitu że jest wszystko dobrze. Spalanie też masz za wysokie jeśli jeździsz po mieście to przynajmniej o 1 litr. Ja w Krakowie gdzie natężenie ruchu jest naprawdę duże i nie ma co marzyć o ekonomicznej jeździe spalanie mam między 6,6 a 6,8 a z klimatyzacją trochę więcej. W tych silnikach są turbiny ze zmienną geometrią i pewnie tu jest problem. Zregenerowanie jej oraz prawidłowe ustawienie jest bardzo trudne. Kiedyś czytałem że takich turbosprężarek się nie regeneruje tylko niestety wymienia na nowe, nie wiem jak jest teraz. Może są już firmy gdzie to potrafią....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6,6 a 6,8 a z klimatyzacją trochę więcej.

Eee teraz to mnie pocieszyłeś, mi pali 6,7 litra przy średniej prędkości 30km/h, nie ważne czy z klimą, czy bez :)

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, we wtorek byłem w salonie Renault na diagnostyce. Fachowcy z Renault stwierdzili że żaden z podzespołów nie wykazuje błędów a brak moce w zakresie obrotów 1500-2500 sugerują regulacje zmiennej geometrii łopatek. Do mechanika z diagnozą. Ok robimy tak. Dostawca sprężarki zwraca kasę za diagnostykę daje druga turbinę i wymieniamy. Jest drugie turbo ale problem nie zniknął niestety. Ręce mi opadają bo nie wiem co dalej robić. Czy to wina źle ustawionych łopatek czy to wina cięgna zaworu upustowego czy może turbina od innej wersji silnika bo wersja 101ps z tego co czytałem ma przyspieszenie odczuwalne dopiero po 2000rpm. Macie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś to wyczytał? ja niepotwierdzam

Nie pamiętam dokładnie gdzie to wyczytałem, ale jeżeli nie potwierdzasz tego to tym bardziej dowodzi to, że ustawienie pełnego otwarcia łopatek zmiennej geometrii przy ok. 2400 rpm jest nie prawidłowe.

tu masz odpowiedź już udzieloną, turbiny o zmiennej geometrii najlepiej kupować nowe

sKarlosMegane - masz jakieś wcześniejsze doświadczenia z regenerowanymi turbosprężarkami o zmiennej geometrii łopatek czy cytujesz post kolegę po prostu??

W tym momencie firmy regenerujące turbiny są w stanie zrobić w zasadzie każdą jedną bez naczenia na technologię zastosowaną wewnątrz.

 

W ostatni weekend zrobiłem ok 420 mil i jedyne co moge powiedzieć to tyle, że przy tym ustawieniu turbiny 106 ps nie jest w zasadzie odczuwalne a jadąc ok 100km/h przy wzniesieniu 14% następuje redukcja biegu z 6 na 4 bo auto nie daje rady hehhe. Dziś również wybieram sie do mechanika i dostawcy części, zobaczymy co uda im się wymyśleć.

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie gdzie to wyczytałem, ale jeżeli nie potwierdzasz tego to tym bardziej dowodzi to, że ustawienie pełnego otwarcia łopatek zmiennej geometrii przy ok. 2400 rpm jest nie prawidłowe.

też mam 101 KM i silnik ładnie, elastycznie przyspiesza. na prostej wbijam V przy 66 km/h i np. do 100 km/h ładnie ciągnie. a przecież ma wtedy ok. 1700-1800 RPM. na tempomacie jeszcze lepiej to czuć.

trochę się poprawiła charakterystyka po zaślepieniu EGRa

 

P.S. skrzynia piątka z tymi silnikami to nieporozumienie.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!