Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki mam i jak wymienić ksenon w Grand Scenic II ph II


slawes

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc. Przepalił mi się ksenon od strony kierowcy w moim Grand Scenic II ph II rok 2007 . Przez 2 dni świecił na różowo i teraz wcale nie świeci.

 

1) Nie wiem jak go wyjąć, jak się do niego najprościej dostać?

2) Zanim zabiorę się za wymianę tego ksenona chciał bym mieć już odpowiednią żarówkę a nie wiem co tam siedzi. Czy możecie mi powiedzieć jaka to będzie żarówka?

3) Czy mogę wymienić tylko ten uszkodzony czy powinienem od razu wymienić 2 szt.?

4) Czy to prawda, że zakup najtańszej żarówki z allegro przysporzy mi sporo kłopotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Nie wiem jakie tam jest dojście, więc nie doradzę. Ale jak masz coś urwać itp jedź do specjalistów gdzie wymienią Żarówkę.

2) Żarówka D1S

3)Możesz wymienić tylko jeden, aczkolwiek ten nowy co kupisz będzie się różnił kolorystycznie od tego drugiego. Więc nie którzy wymieniają 2 a nie którzy tylko ten przepalony.

4) Kupując żarówkę podróbę czy tam najtańszą trzeba się liczyć że będzie mało wydajna, w najgorszym przypadku przy włączeniu xenona będzie się robić stroboskop przez 5s. a też i były takie przypadki, że żarówka przepaliła przetwornice.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peugeot206.88 - drobny błąd:

Żarnik to D2S

Aby wymienić żarnik należy zdemontować zderzak i całą lampę. Gdy będziesz to robił pierwszy raz może Ci to trochę zająć - mi teraz pod blokiem wymiana takiego żarnika powinna zająć z 20 minut.

Po krótce:

Demontaż zderzaka:

- z dołu odkręcasz 3 śruby (klucz 10)

- z góry (po otwarciu klapy) wyciągasz czarne kołki. Mają one nacięcie jakby pod płaski śrubokręt. Jest te nacięcie właśnie po to, by troszkę trzpień kołka przekręcić, dzięki czemu jego środek wyjdzie delikatnie do góry by móc go wyciągnąć. Oprócz tego odkręcasz kilka śrubek torxem, i jedną większą (większy torx) w okolicach zamka klapy

- wykręcasz w nadkolach po dwa wkręty w każdym nadkolu.

- teraz szarpiesz za zderzak w okolicach styku zderzaka z błotnikiem. Jest na wcisk. Następnie łapiesz za górę zderzak, który - patrząc z profilu - jest w kształcie litery C - i "wisi" na górnej belce - unosisz do góry i...

- po odchyleniu zderzaka odpinasz dwa wężyki przy zbiorniku płynu od spryskiwaczy reflektorów oraz po drugiej stronie wtyczkę od przeciwmgielnych.

Zderzak odkładasz na bok.

Bierzesz się za reflektor. Jest przymocowany o góry na dwóch wkrętach i z dołu na dwóch - klucz 10. Aby odkręcić te z dołu musisz mieć przedłużkę, bo siedzą głęboko.

Wkręty mają takie podkładki z ząbkami, które są odciśnięte w plastikach. Z powrotem zamontuj tak samo - nie będziesz musiał jechać na ustawianie reflektorów.

Reflektor tylko wysuwasz - nie musisz go odłączać itp. Na każdej żarówce jest kondensator (taka jakby puszka wielkości paczki zapałek) - odłączasz od tego kabelek i przekręcasz i ściągasz. Pamiętaj, że w samym kondensatorze jest taka blokada (zapadka), która uniemożliwia włożenie wtyczki dopóki nie zamontujesz jej na żarówce. Wciśnięcie i przekręcenie zwalnia blokadę. Nie da się - choć tak wygodniej - najpierw włożyć kabelek zasilający, a potem całość na żarnik.

I montujesz w odwrotnej kolejności.

Na koniec rada - jak będziesz już montował zderzak uważam by nie przycisnąć wężyków zasilających płynem spryski reflektorów - o co łatwo - bo Ci nię będą działać.

Możesz wymienić jedną, ale będą znacząco różnić się kolorami. Mi by to osobiście przeszkadzało.

Miałem wcześniej z allegro philipsy po 120-130zł za sztukę (a więc na 99%) podroby i działało. Teraz mam zamontowane typową chińszczyznę: http://www.xenotec.pl/firma/kontakt

i też jestem zadowolony.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!