Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła mijania...


jaroxo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Problem pojawił się znikąd... Pewnego razu przy zmianie ustawienia kierownicy zgasły światła mijania, wszystkie inne funkcje lewej manetki działały.

Poruszałem kolumną i było ok, temat przycichł... Aż do teraz kiedy zdechły na amen, nie reaguje na ruchy kierownicy. Myśląc że problemem jest manetka, rozkręciłem ją, wyczyściłem wszystkie styki, powinno być ok, ale... nadal to samo:) Światła zapalały się tylko kiedy ruszałem całym stykiem przy manetce odpowiedzialnej za światełka i kierunki, na dany moment prowizorycznie sam sprawiłem że działają, a mianowicie skręciłem na drut aby cała kostka była lekko uniesiona, ale nie wiem jak długo ten sposób będzie działał a nie chcę martwić się czy znowu światła nie zgasną, problem chcę rozwiązać raz na zawsze :) Proszę o pomoc, rady i czy Wy mieliście takie problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka kwalifikuj się do wymiany czy jakoś da się odratować?

Poprawić styki w kostce (wyczyścić, lekko podgiąć elementy wsuwane, aby ciśniej wchodziły w wsuwki) i założyć przekaźniki świateł, wtedy maneka przeżyje samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno problem jest na kostce? Nie przypadkiem na przewodach idących od wnętrza manetki do złącza tej kostki? Ta manetka ciągle lata góra-dół bo ma kierunkowskaz w sobie i przewody się tam lubią przecierać. U mnie przetarł się kiedyś przewód od zapalania świateł przeciwmgielnych. Odpowiednie poruszanie manetką czy kostką powodowało ich zapalenie się bo przewody tak się ustawiały, że przerwane końce stykały się ze sobą. Wystarczyło skręcić te przewody i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła zapalały się tylko kiedy ruszałem całym stykiem przy manetce odpowiedzialnej za światełka i kierunki, na dany moment prowizorycznie sam sprawiłem że działają, a mianowicie skręciłem na drut aby cała kostka była lekko uniesiona, ale nie wiem jak długo ten sposób będzie działał a nie chcę martwić się czy znowu światła nie zgasną,

Nie wiem jak dostać się do kostki, bo nie maiłem takiej potrzeby, a żeby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości, założyłem przekaźniki. Przy tym rozwiązaniu jak w cytacie, wystarczy założyć przekaźniki i wtedy styki w manetce i kostce przyłączeniowej nie będą tak mocno obciążone i przez to ta prowizorka może okazać się wieczna.

Może być też to o czym pisał droopy przetarte lub złamane przewody, w tym przypadku przekźniki też są wskazane.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób je skręcić?

Kostkę jak rozebrać to nie wiem. Jak ściągniesz tą całą plastikową obudowę pod kierownicę to zajrzyj dokładnie od dołu i popatrz na przewody idące do złącza na manetcem, te wychodzące z samej manetki. Może być faktycznie ułamany w swojej izolacji. Poruszaj tymi przewodami i sprawdź czy światła się zaświecą przy takim targaniu. Manetka nie stanowi jednej całości z tą od wycieraczek. Od góry masz dwie małe śrubki, trochę trudny dostęp do nich jest, ale nawet ze skosa ruszysz je spokojnie śrubokrętem. Wyciągasz cały lewy przełącznik i lutujesz/skręcasz przewody jak są gdzieś poprzecierane. To tyle co ja wiem, u mnie to było 15 minut roboty i manetką wróciła do życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, a czy da się aby światła działały na takiej zasadzie jak radio, tzn tylko po przekręceniu kluczyka pomijając włącznik w manetce?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jaśniej o co chodzi i co chcesz przez to zyskać, bo wszystko da się obejść ale trzeba znać potrzeby, by rozwiązanie miało sens.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba by przekaźnikiem sterowanym zapłonem obejść ten przełącznik w manetce ale...

nie wiem czy zadziała to przy zmianie świateł na drogowe, czy nie będzie to jeszcze musiało być rozbudowane.

No i jeszcze kwestia takiego samego zasilania postojówek, które przy włączonych mijania albo drogowych robią za pozycyjne.

Chyba jednak lepiej pozostać przy tej wersji jaką masz, a zabudować tylko przypominacz o nie zapalonych światłach jak zapłon jest włączony, w domyśle w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy plus sterujący przepiąć pod taki co jest po zapłonie ;). Teraz masz światła niezależnie czy masz zapłon czy nie. Plus który idzie do manetki musisz wypiąć gdzieś i podpiąć go po plus który jest dopiero jak stacyjkę masz w pozycji zapłon.

Wtedy jak zgasisz silnik (przekręcasz stacyjkę na zero) to światła się wyłączą bez potrzeby ruszania manetki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!