Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła mijania...


jaroxo

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy plus sterujący przepiąć pod taki co jest po zapłonie.....

.....Wtedy jak zgasisz silnik (przekręcasz stacyjkę na zero) to światła się wyłączą bez potrzeby ruszania manetki

A jak będą potrzebne postojowe to w lampach świeczki zapalisz..... bo przecież auta na zapłonie nie pozostawisz.

Inna sprawa że w tym aucie nie ma plusa sterującego tylko ten docelowy, który biegnie do lamp. (fabryczny brak przekaźników świateł)

Podpinanie tam innego plusa takiego po zapłonie nadmiernie obciąży już istniejący układ zasilania tym plusem.

Tak więc nie jest to takie proste i bezpieczne jak się wydaje.

Jedynie jak pisałem, przepuścić trzeba obecny stały plus biegnący do manetki, przez przekaźnik sterowany zapłonem ale tak, by prąd po przekaźniku trafił za manetkę. Musi jednak wówczas być podany i na pozycyjne i na drogowe.

i tu są schody, bo rozdziałem tego plusa zarządzają przełączniki w manetce.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś już tak?

Nie koniecznie w tym aucie ale w kilku już tak.

 

A jak będą potrzebne postojowe to w lampach świeczki zapalisz.....

Dało by radę to rozdzielić. Wystarczyło by obadać dokładnie kostkę przy tej manetce. Może by dało radę rozdzielić pozycję bez zapłony a krótkie tylko po zapłonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że da radę zrobić to ale trzeba bardzo dużo nakładu pracy w to włożyć i dokładnie schematy przestudiować. I na bank będą, według mnie, potrzebujemy 6 szt. przekaźników 20-40A i podstawki do nich (2 na pozycyjne, 2 na mijania i 2 na drogowe) oraz bezpieczniki z gniazdami. Trzeba jeszcze rozgryźć jak jest zrobiona opcja zmiany świateł mijania na drogowe w manetce. I trzeba dorobić dodatkowy włącznik aby instalacja była jak najbliżej zbliżona do oryginalnej, aby na przeglądzie można było włączyć oddzielnie pozycyjne i mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma rzeczy nie możliwych, ale aż 6 przekaźników? Rozumiem jeden zasadniczy drugi wykonawczy. Jeden steruje drugim? Tak myślisz czy inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każde światło musi się oddzielnie palić, tak jak jest w oryginale. Pada Tobie bezpiecznik i nie masz nagle 2 świateł mijania jak masz to na jednym przekaźniku. Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz w starszych autach to było normalne. Dwa przekaźniki. Jeden do mijania jeden do drogowych... Ale masz rację skoro w sumie instalacja powstaje od początku bez mała to warto zrobisz to zdecydowanie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe widzę że trochę zamieszałem w tych optymistycznych pomysłach przepięcia jednego przewodu plusowego i gotowe hehehe :notacrook:

Wykonalne jest ale nie tak prosto jak by się wydawało.

W moim starszym sceniolu IphI miałem ten sam problem i zastosowałem układzik z buzerem w kabinie, który przypominał o niezapalonych światłach.

Proste i skuteczne. I bez przeróbki połowy instalacji pod maską i w kabinie.

Przy takich wiekowych autach starach się tymi kabelkami bawić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich wiekowych autach starach się tymi kabelkami bawić.

Bez przesady... W megi i ph1 robiłem całą nową wiązkę do wentylatora nadmuchu z opornicą 6 stopniową. W lagunie montowałem komputer pokładowy... Wszystko da się zrobić nawet w starym aucie.

Trzeba tylko wiedzieć jak i gdzie i co, a przede wszystkim wiedza i trzeba mieć czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megi i ph1 robiłem całą nową wiązkę do wentylatora nadmuchu z opornicą 6 stopniową.

Właśnie o tym piszę ze zrobienie nowej jest łatwiejsze i bardziej rozsądne jak szewcowanie i wpinanie się w leciwy oryginał, z elementami dodakowymi, nie zawsze działającymi tak jak to zostało w fabryce zaplanowane. A jaki jest układ elektryczny, czy sama jakość przewodów i złączek w Renówkach raczej nie trzeba nikomu przypominać. Oszczędność przede wszystkim, bo księgowi to projektowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest układ elektryczny, czy sama jakość przewodów i złączek w Renówkach

A tu się zgodzę w 100%. Tylko raz podjąłem próbę reanimacji kostki, potem już przeróbka bez niej. Bo to nie miało sensu. Jakość jest delikatnie mówiąc marna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz w starszych autach to było normalne. Dwa przekaźniki. Jeden do mijania jeden do drogowych... Ale masz rację skoro w sumie instalacja powstaje od początku bez mała to warto zrobisz to zdecydowanie lepiej

No przecież każda żarówka ma swój bezpiecznik i mamy po 2 bezpieczniki na światłą pozycyjne, 2 na światłą mijania i 2 na drogowe. I zastosowanie przekaźników na każdą żarówkę, będzie bezpieczniejsze dla instalacji auta. Sam ostatnio przerabiałem instalację do świateł mijania w swoim aucie i zastosowałem po przekaźniku na każdą żarówkę od świateł mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak, kto bogatemu zabroni ;)

Zazwyczaj przekaźniki budowało się przed bezpiecznikami, a za manetką, której styki były wytapiane przez nadmierne obciążenie prądem do reflektorów.

Taki jeden wspólny przekaźnik dla mijania i drugi dla drogowych w zupełności wystarczał, by w maluchu czy bisiorze przełączniki były niezniszczalne, a stosując odpowiedniego przekroju przewody do lamp dodatkowo zyskiwało się na efektywności ich świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien można i tak jak piszesz. Ale jak miałbym robić od początku instalację, to bym zrobił tak jak piszę. Ale to jest tylko moje zdanie na daną chwilę, bez patrzenia w schematy elektryczne. Każdy zrobi jak będzie uważał. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście.... ja tylko wspominam jak to dawniej bywało i jakie zestawy z 2 przekaźnikami . mijania/ drogowe z już gotowymi kostkami można było zakupić, (za kilka czy kilkanaście tysięcy ówczesnych złotych) od polskich prywaciarzy. Nawet nieoblatany w elektryce samochodowej potrafił 2 kostki rozłączyć i pomiędzy nie wpiąć ten zestaw z przekaźnikami.

WOT TIECHNIKA. :notacrook:

Dokładnie tak to wyglądało:

http://www.ac.com.pl/pl/produkt/238/zps-03

I instrukcja montażu nawet dla laika:

post-2372-0-03758400-1425236845_thumb.png

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!