Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna reakcja obrotów po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj zdążyło mi się dwa razy, iż obroty wariowały po odpaleniu silnika. Po włączeniu start silnik odpalił obroty weszły do góry i potem opadły do około 400-500 i wskazówka rosła skokowo do 1000. Co sekundę skakała o 100 obrotów do góry, nie było to płynne przejście. Potem wszystko było już ok. Czytałem, iż to normalne, że może tak bywać, ponieważ komputer dobiera sobie ilość benzyny. Czy to prawda? Czy może to coś innego?

 

Dodam jeszcze, iż w przeciągu 3tyg, po naciśnięciu start samochód kręcił, ale nie chciał odpalić. Nacisnąłem stop, aby przestał kręcić i ponownie start i odpalił. Zdążyło się tak może z 5-6razy. Czy ma to coś wspólnego z tym co opisałem powyżej? Czy to problem z innej beczki?

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli chodzi o te obroty to jest jakiś pomysł? Jest to normalne? Zauważyłem, że dzieje się tak tylko poniżej 0 stopni na zewnątrz.

 

I jeszcze w temacie ładowania, po wyjęciu akumulatora i jego włożeniu, komputer sam się programuje czy jak to wygląda w tym modelu?

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz kodu do radia (jeżeli masz fabryczne), przyuczyć będzie trzeba szyby oraz nastawić zegarek. Skasują się przebiegi. I teraz ważne sprawdź przed odłączeniem akumulatora czy masz sprawny zamek w drzwiach kierowcy. I przeczyścić przepustnicę nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod do radia posiadam, jest fabryczne. Zegarek nie ma problemu, a szyby przyucza się poprzez dłuższe przytrzymanie, z tego co czytałem tak? Jeżeli chodzi o przebiegi to zapewne te typu trip itd? Bo główny przebieg chyba zostanie? Drzwi są sprawne, ostatnio awaryjnie musiałem otwierać kluczykiem bo miałem problemy z kartą.

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje jak kolega Aston zacząć od akumulatora, później przepustnica i ewentualnie filtr powietrza.

Jak autko dziwnie zachowuje się podczas jazdy lub jest delikatnie słabe to sprawdź sobie świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekawy co moze dac "naladowanie akumulatora przed zima"? W takim przypadku do czego sluzy alternator? Jezeli nie do ladowania akumulatora podczas pracy silnika, to sie nie wtracam :)

 

Jezeli rozrusznik kreci podczas wciskania start i nie slychac zeby to krecenie bylo coraz slabsze to ja bym akumulator zostawil w swietym spokoju. A to ze czasem samochod nie odpali za pierwszym razem jest jak najbardziej normalne, nawet w nowych samochodach. Wiec tym tez bym sie nie przejmowal za bardzo. No chyba ze samochod nie odpala wcale.

 

Co do czujnika polozenia walu. Jezeli bardzo Ci na tym zalezy aby sprawdzic czy to czasem nie to. Probowalbym zczytac przez komputer raport o bledach.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekawy co moze dac "naladowanie akumulatora przed zima"? W takim przypadku do czego sluzy alternator? Jezeli nie do ladowania akumulatora podczas pracy silnika, to sie nie wtracam :)

Może dać i to dużo. Akumulator ma pojemność, która zmienia się wraz ze zmianą temperatury otoczenia. I czym zimniej jest na dworze tym mniejszą sprawność posiada akumulator. I jeżeli akumulator jest rozładowany to może się zdarzyć, że elektrolit zamarznie w celach (sam widziałem taki akumulator, z samochodu siostry, który nie był odpalany przez miesiąc). A alternator w pierwszej kolejności ma dostarczyć prąd do odbiorników w samochodzie i w drugiej kolejności doładować akumulator. Na krótkich trasach w mieście jest to trudne do zrealizowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!