Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

turbosprężarka w megane 1,9 dci


Paweł Gajewski

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie rozsypała mi się turbosprężarka w megance 1,9 dci. Auto jest na warsztacie rozbierają silnik żeby sprawdzić co jeszcze mogło się uszkodzić. Słyszałem że to częsty przypadek przy tych silnikach oraz że po naprawie często są dalej problemy i że najlepiej pozbyć się tego auta. Może ktoś miał już taki przypadek bo chciałbym się dowiedzieć co mnie jeszcze może czekać. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytalem i slyszalem to w 1.9 pada turbo... tylko (glownie). w dCi jeszcze moga pasc wtryski ,ale to zalezy od tego jakie paliwo lejesz...

 

a turbo najczesciej pada jak zaraz po odpaleniu silnika od razu zaczyna sie rajd, bez dania turbince mozliwosci nagrzania sie i nasmarowania, a po rajdzie tez nie daje sie jej ostygnac, tylko silnik sie od razu gasi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam technologii turbin w Renault. Obecnie mam Scenica 1,6 16V a do tej pory troszke w obszarze VW TDI. Wydaje mi sie jednak że producentów suszarek jest zaledwie kilku więc rozbiezności będą niewielkie. Zdziwił mnie koszt turbiny 3-4 tyś (chyba że nowa) skoro w Krakowie można dobrze zregenerować ją za 1000 góra 1200zł i to często z gwarancją. Niestety aut z turbinami trzeba nauczyć się używać. Są 3 podstawowe zasady o których koledzy już napisali a więc 1. nie butujemy na zimno, 2. po ostrej jeździe (agresywna lub autostradowa) dojeżdżając na miejsce używamy niskich obrotów. Olej sie wychłodzi, a tym samym turbina i uszczelniacze. 3.jeździmy na olejach dobrych markowo, półsyntetyki i w zwyż.

Ignorując te zasady nie znam turbiny która wytrzyma więcej niż 50 000km (nawet w technologi Subaru lub Mercedesa). Stosując ww zasady przebieg w granicach 250-300 000 nie powinien być problemem.

Aby mniej wiecej sprawdzic stan turbiny można spradzić czy złączki od i do niej nie sąmokre od oleju co wskazywałoby na padniete uszczelniacze (koniec jeszcze daleko ale trzeba pilnować poziomu oleju), nastepnie czy autko ostatnio powyzej 2000obr nie zaczęło przyjemnie dla ucha świszczeć co wskazuje na wirnik, następnie jak macie czas i chęci to zdjąć węże , dostać sie do ośki i zobaczyć czy ma luz, jak tak to niestety w najbliższym czasie regenerować. Oczywiście, każdy mądry diagnosta może odczytać dane wartości ciśnienia doładowania. Oczywiście pomiar stojącego auta moża natychmiast wyrzucić do kosza. Pomiar musi byćwykonany pod obciążeniam na trasie, czyli tzw dynamiczny. Statyczny nic nie wykaże. To tak z grubsza. Długawe ale mam nadzieje nie przynudziłem. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobraź sobie że element nagrzany bez mała do czerwoności nagle zostaje wyłączony , staje. Temperatura przechodzi na ośke a uszczelniacze sie przyklejają. Kolejne odpalenie to naderwanie uszczelniaczy - oj to boli. Kilka razy podobna operacja i nagle zaczyna nam oleum (potocznie spalać) znikać. Zanim zostanie spalone jest zassane przez wirnik turbiny i wtłoczony do intercoolera. W między czasie olej na łopatkach (temp wrzenia) turbiny zaczyna wrzec i wypala dziurki w łopatkach wirnika. W między czasie zassane zostaje do komory spalania powietrze z olejem. W skrajnych przypadkach (duża ilośc ssanego oleju) diesel potrafi zassać własny olej, zwiększać obroty samoczynnie aż w końcu zatrzeć sie lub po prostu wybuchnąć. Ale najczęściej zanim się tak stanie wirnik turbiny sie po prostu rozlatuje a za autem snuje sie biało-niebieski kłąb dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!