Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

turbosprężarka w megane 1,9 dci


Paweł Gajewski

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie rozsypała mi się turbosprężarka w megance 1,9 dci. Auto jest na warsztacie rozbierają silnik żeby sprawdzić co jeszcze mogło się uszkodzić. Słyszałem że to częsty przypadek przy tych silnikach oraz że po naprawie często są dalej problemy i że najlepiej pozbyć się tego auta. Może ktoś miał już taki przypadek bo chciałbym się dowiedzieć co mnie jeszcze może czekać. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytalem i slyszalem to w 1.9 pada turbo... tylko (glownie). w dCi jeszcze moga pasc wtryski ,ale to zalezy od tego jakie paliwo lejesz...

 

a turbo najczesciej pada jak zaraz po odpaleniu silnika od razu zaczyna sie rajd, bez dania turbince mozliwosci nagrzania sie i nasmarowania, a po rajdzie tez nie daje sie jej ostygnac, tylko silnik sie od razu gasi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam technologii turbin w Renault. Obecnie mam Scenica 1,6 16V a do tej pory troszke w obszarze VW TDI. Wydaje mi sie jednak że producentów suszarek jest zaledwie kilku więc rozbiezności będą niewielkie. Zdziwił mnie koszt turbiny 3-4 tyś (chyba że nowa) skoro w Krakowie można dobrze zregenerować ją za 1000 góra 1200zł i to często z gwarancją. Niestety aut z turbinami trzeba nauczyć się używać. Są 3 podstawowe zasady o których koledzy już napisali a więc 1. nie butujemy na zimno, 2. po ostrej jeździe (agresywna lub autostradowa) dojeżdżając na miejsce używamy niskich obrotów. Olej sie wychłodzi, a tym samym turbina i uszczelniacze. 3.jeździmy na olejach dobrych markowo, półsyntetyki i w zwyż.

Ignorując te zasady nie znam turbiny która wytrzyma więcej niż 50 000km (nawet w technologi Subaru lub Mercedesa). Stosując ww zasady przebieg w granicach 250-300 000 nie powinien być problemem.

Aby mniej wiecej sprawdzic stan turbiny można spradzić czy złączki od i do niej nie sąmokre od oleju co wskazywałoby na padniete uszczelniacze (koniec jeszcze daleko ale trzeba pilnować poziomu oleju), nastepnie czy autko ostatnio powyzej 2000obr nie zaczęło przyjemnie dla ucha świszczeć co wskazuje na wirnik, następnie jak macie czas i chęci to zdjąć węże , dostać sie do ośki i zobaczyć czy ma luz, jak tak to niestety w najbliższym czasie regenerować. Oczywiście, każdy mądry diagnosta może odczytać dane wartości ciśnienia doładowania. Oczywiście pomiar stojącego auta moża natychmiast wyrzucić do kosza. Pomiar musi byćwykonany pod obciążeniam na trasie, czyli tzw dynamiczny. Statyczny nic nie wykaże. To tak z grubsza. Długawe ale mam nadzieje nie przynudziłem. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobraź sobie że element nagrzany bez mała do czerwoności nagle zostaje wyłączony , staje. Temperatura przechodzi na ośke a uszczelniacze sie przyklejają. Kolejne odpalenie to naderwanie uszczelniaczy - oj to boli. Kilka razy podobna operacja i nagle zaczyna nam oleum (potocznie spalać) znikać. Zanim zostanie spalone jest zassane przez wirnik turbiny i wtłoczony do intercoolera. W między czasie olej na łopatkach (temp wrzenia) turbiny zaczyna wrzec i wypala dziurki w łopatkach wirnika. W między czasie zassane zostaje do komory spalania powietrze z olejem. W skrajnych przypadkach (duża ilośc ssanego oleju) diesel potrafi zassać własny olej, zwiększać obroty samoczynnie aż w końcu zatrzeć sie lub po prostu wybuchnąć. Ale najczęściej zanim się tak stanie wirnik turbiny sie po prostu rozlatuje a za autem snuje sie biało-niebieski kłąb dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!