Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci cała prawda


Bosman78

Rekomendowane odpowiedzi

pomyśl od innej strony - czy mając jakiekolwiek urządzenie (TV, phon, drzwi do garażu, zestaw garnków itd. itp.) będziesz się chwalił, że jest to niezawodne i polecał innym? IMHO raczej nie.

ja przez 5 lat użytkowania spotkałem na forach 1 osobę, która oficjalnie PISZE, że jest zadowolona z francy 1,5 dCi. reszta siedzi cicho, pomimo, że nic się w silnikach nie dzieje.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda :-) w sieci dealerskiej (jeśli im wierzyć) otrzymałem informację, iż problemy faktycznie były, ale zostały usunięte i z silnikami ostatnich lat produkcji nie powinno być niespodzianek. Tak jak pisałem szukam raczej świeżej sztuki 2012-2013 a te mają przebiegi ok. 30-40-50 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam megane II z silnikiem 1.5Dci i jakoś nie narzekam lata jak złoto wystarczy dbać o silnik tzn wymiana oleju nie tak jak radzi producent tylko wcześniej. Ja wymieniam co 10 tyś km, dobrej jakości ropa. Osobiście wybrałem orlen. Nie wariuj z silnikiem, czyli non stop pedał w podłodze. Stwierdzenie jest takie, że jak dbasz tak masz i jeździsz w przeciwieństwie, że inni maja złe zdanie a najwięcej jest takich co nie mieli takiego silnika tylko słyszeli od znajomego. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam megane II phI 1.5dci, kupiłem od sprawdzonego klienta- poleasingowy z pełną historią. Dbam, jak kolega furious20 czyli regularna wymiana oleju co 10 tys., leję paliwo z jednej stacji, wszystkie wymiany na bieżąco. Silnik ma 240 tys. i nic się nie dzieje złego. Zarówno dynamiczny (bez przesady!), jak i ekonomiczny, co akurat dla mnie jest najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek miałeś na myśli mnie? :mrgreen:

Bosman78 Na forum były już wiele razy poruszane przez ciebie pytania:

1. Obecna generacja 1.5 to zupełnie inny silnik, ale 99% myśli, że jak pojemność ta sama to ten sam silnik - szczególnie pseudo dziennikarze <dobani>

2. Renault ma najlepiej rozwiązany FAP, jak nie znasz auta to nawet nie wiesz kiedy się wypala. Nie ma żadnej kontrolki i specjalnych wymagań, jeździsz autem jakby nie miało FAP-a <ok>

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy duże są różnice w dynamice pomiędzy 1.6 benzyna a 1.5 diesel? Oba maja po 110 km KM.

 

Kolego Bosman78 jest różnica między km (kilometrem) a KM (koniem mechanicznym). I prośba na przyszłość pisz w jednym wątku. Połączyłem Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, ze ten silnik najbardziej psuje się tym którzy go nie mają;)

 

Sama prawda, proponuje tego posta podwiesić na górze działu o 1.5 DCI, do zakupu Megane 1.5 DCi namówił mnie znajomy mechanik który sam jeździ 1.5 dci, wyjaśnił mi wszystkie wady i zalety i powiedział, że jego zdaniem jak najbardziej warto, a że inni mechanicy mający swoje warsztaty często proszą go o rady to uznałem że chłop wie co mówi i zaryzykowałem. Po kupnie znajomi którzy nigdy nie mieli 1.5dci, a jedyną styczność z tym silnikiem mieli czytając "auto świata" zaczęli wymieniać wszystko co na pewno mi się popsuje, oraz że kupiłem najgorsze co może być. Teraz sami zachwycają się tym, że potrafi spalić nawet do 2L mniej niż "legendarne" 1.9TDi 110KM przy podobnej dynamice, o kulturze pracy nie wspominając.

 

Ja z 1.5 DCi zwiążę się na pewno na dłuższy czas, spalanie jest wręcz nierealnie małe, dynamika do miasta i na drogi krajowe ok, dopiero na autostradach trochę brakuje pary, ale moje poprzednie auto miało ponad 180KM więc innym może wystarczyć. Ceny napraw jak na nowoczesnego diesla śmiesznie niskie, w moim roczniku mam kapryśny system Delphi, w rocznikach o jakich mówi autor problemu nie ma, zresztą przy tak niskich przebiegach brałbym w ciemno pierwszy ładny egzemplarz. Potem tylko wymiana oleju co 10-15tyś km i lać ropę na dobrych stacjach (jak ktoś przy aucie którym da się zejść poniżej 6l w mieście, chce lać lewą ropę żeby zaoszczędzić to proponuje przesiadkę na rower).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ponad 110 kkm mojego użytkowania (realnie grubo ponad 300 kkm) popsuł się w sobotę czujnik ciśnienia oleju w moim 1,5 dCi => STOP + kontrolka oleju + informacja o niskim ciśnieniu.

Szczęście w nieszczęściu, że nie byłem nigdzie daleko od mojego garażu. jako że w grę wchodziło uszkodzenie czujnika lub pęknięcie podstawy filtra (podobno częste w 1,5 dCi) zamówiłem na wtorek (wczoraj) warsztat i lawetę do warsztatu, ale... pomyślałem, że sam spróbuję go wymienić. Wymieniłem sam (czujnik 25 PLN) chociaż łatwo nie było, bo dostęp kiepski z powodu rurek z klimy...

Na dzień dzisiejszy nie widzę lepszego silnika!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!