Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca 1.5 dci problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość jeśli taki temat już bym, a więc do rzeczy

 

Kupiłem ostatnio megane II 1.5 dci 60kw 2003r przebieg 178tyś.

 

auto od początku miało małe problemy z odpalaniem oraz czasami nierówno pracowało na wolnych obrotach (drgania). Sprzedający zgodził się na sprawdzenie go w miejscowym serwisie renault komputer nie wykazał błędów, ustalili wstępnie iż nie jest to nic poważnego, po stargowaniu ceny na ewentualną naprawę zgodziłem się na zakup. Dzień później oddałem auto do tego własnie serwisu na początek sprawdzono wtryski (przelewowo) są ok oraz wymieniono filtr paliwa ponoć był strasznie zawalony były w nim niby jakieś opiłki (ja osobiście ich nie dostrzegałem) . Po wymianie mieli kłopot z odpaleniem w końcu udało się odebrałem auto ujechałem 2 km i zgasł, zakręciłem z dwa razy odpalił wróciłem wiec do domu. Na drugi dzień palił niby normalnie pojechałem w parę miejsc na trzecim postoju już nie mogłem odpalić :?: dopiero za 9 czy 10 razem z gazem w podłodze załapał, zagotowałem się :angry::/ i pojechałem do serwisu oni odparli i podejrzewają pompę wysokiego ciśnienia stąd te opiłki w filtrze. Pojeździłem z dzień czy dwa ale auto coraz gorzej odpalało jak już odpalił trzeba było trzymać przez chwile na obrotach bo gasł, wiec zamówiłem używaną pompę z pewnego źródła (gwarancja) oddałem renie do serwisu żeby ją wymienili. Dzień później odebrałem auto pan serwisant zachwalał że jest o niebo lepiej pali od szczała itd.. ruszyłem wiec w mała trasę zajechałem na miejsce auto znów zaczęło drżeć na wolnych obrotach aż zgasło i pokazały się kontrolki SERVICE STOP :l: .

Po wyjęciu i włożeniu karty odpalił niestety gasł po puszczeniu gazu, co ciekawe po ujechaniu kilku kilometrów stanąłem na światłach i nie zgasł obroty się unormowały. Wróciłem do serwisu po podłączeniu pod komputer okazało się że błąd dotyczył ciśnienia w listwie było chwilowo za małe, pan serwisant pogrzebał skasował błąd i niby było by ok ale dzisiaj pojeździłem trochę i znów drży telepie na wolnych obrotach nie ważne zimny czy ciepły, jak przegonie go na wyższych obrotach wszystko wraca do norny, a jak postoi to odpala znów dopiero za drugim razem .

 

A wiec co może powodować taką chwilową nierówną prace na wolnych obrotach i problem z odpaleniem oraz czy była potrzebna wymiana pompy ??? Jeśli ktoś mógł by mi coś doradzić był bym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z odpalaniem tego silnika wiążą się najczęściej z powietrzem w przewodach paliwowych. Łatwo to sprawdzić, po odpaleniu należy zaobserwować czy w przewodzie zasilającym pompę i powrotnym z pompy nie ma pęcherzyków powietrza albo wręcz piany.

Jeżeli jest powietrze to najczęściej nieszczelność jest na filtrze paliwa. Zacznij od najprostszej czynności, czyli obserwacji przewodów paliwowych przy pompie.

Gdyby pompa wytwarzała opiłki to na 100% miałbyś do wymiany przynajmniej zaworki we wtryskiwaczach. Silnik by nie odpalał, ewentualnie po odpaleniu strzelałby jakby miało się coś w nim połamać. Sama wymiana pompy nic nie daje, należy wymienić cały układ paliwowy łącznie ze zbiornikiem, rampą wtrysku, filtrem itp.

No i przede wszystkim zmień serwis bo skoro podejrzewają opiłkującą pompę i poprzestają tylko na jej wymianie to znaczy, że nie bardzo mają pojęcia o tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis zmienię i to na pewno, muszę sprawdzić jest teraz bo na poprzedniej pompie było widoczne powietrze na powrocie. A co sądzisz o drganiach i nierównej pracy na wolnych obrotach ??? mam do wymiany na pewno prawą poduszkę, ale dziwi mnie to że jak dam po garach to chodzi normalnie.

Edytowane przez mdefi007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tą nierówną pracą to dokładnie może być poduszka, u mnie jest to samo. Co ciekawe na zimnym silniku niekoniecznie czuć te drgania, dopiero jak auto się nagrzeje czy np. po trasie zaczyna nim mocno rzucać a drgania są przenoszone na całą budę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie co do drgań silnika pomogła wymiana poduszek. Drgania było czuć na zimnym silniku jak i już rozgrzanym . Dodatkowo przy gaszeniu auta było odczuwalne bujnięcie silnikiem

Edytowane przez marton79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień później oddałem auto do tego własnie serwisu na początek sprawdzono wtryski (przelewowo) są ok oraz wymieniono filtr paliwa ponoć był strasznie zawalony były w nim niby jakieś opiłki (ja osobiście ich nie dostrzegałem)

A wyczyścili bak i przewody z opiłków, które powstają wyniku łuszczenia się pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam a więc tak auto przed świętami oddałem do serwisu ponieważ nie chciało zapalić wyskoczył błąd układu paliwowego :mad: po 30 razach kręcenia i pompowaniach gruszką jakoś załapał, odstawiłem go do serwisu, moje wnioski są takie problemy z odpalanie są spowodowane najprawdopodobniej cofającym się paliwem, a nierówna praca prawdopodobnie powodowana jest przez zawieszający się wtrysk. Auto w serwisie jutro każe im wyjąć wtryski wysłać do sprawdzenia i czyszczenia dodatkowo czyścimy układ i szukamy lewego powietrza.

dalsze losy opisze, osobiście z tymi opiłkami to chyba mi wkręcili bo ja poza mega syfem niczego nie widziałem w tym filtrze, ogólnie rzecz biorąc to mimo iż to serwis renault to chyba nie do końca wiedzą co robią dodam że jak narzazie wydałem tysiąc złotych i efektów zero....

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Dodano: 07 sty 2015 - 12:22

Auto odebrane z serwisu, problem z odpalaniem spowodowany był nieszczelnością układu paliwowego. Po uszczelnieniu odpala normalnie lecz nie równa praca silnika i chwilowe trzęsienie nie ustąpiło.

 

Starą pompę wysłałem do sprawdzenia i czekam na info.

Edytowane przez mdefi007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelne były wężyki na filtrze paliwa, a wracając do tematu auto jeździ, pali od strzała, niestety w ciągu tygodnia drugi raz wywalił błąd "injection defaillante" przy odpalaniu, po dodaniu gazu błąd znika, dodatkowo jak stoi na wolnych obrotach od czasu do czasu czuć chwilowe szarpanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj.

W moim poprzednim samochodzie też tak miałem (Peugeot 406 HDi) też ciężko było zdiagnozować problem.

Znalazłem mechanika, który po prostu umiał czytać wskazania komputera a nie tylko wyskakujące błędy. Po podłączeniu okazało się, że ciśnienie paliwa na listwie common rail skakało jak chciało. Uszkodzony okazał się zaworek regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia. Po wymianie wszystkie parametry wróciły do normy.

Tak na szybko link do aukcji: http://allegro.pl/zawor-cisnienia-paliwa-renault-scenic-ii-1-5-dci-i5009817170.html

Nie polecam od razu tego kupować ale może warto iść tym tropem.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączono z istniejącym tematem.

 

Auto megane II 1.5dci 80km przebieg 178tys.

 

Problem dotyczy odpalania na ciepłym silniku, od czasu do czasu jest z tym problem trzeba kręcić kilka lub kilkanaście razy. Co ciekawe walczę z tym już ponad miesiąc w tym czasie wymieniono\naprawiono:

-filtr paliwa (dodatkowo uszczelniano układ bo był problem z powietrzem)

-pompa paliwa (w starej były drobne minimalne opiłki na powrocie)

-czyszczenie układu paliwowego

-wtryskiwacze sprawdzane na przelewach następnie wyjęte i wysłane do sprawdzenia na maszynie wszystkie w pełni sprawne

wszystkie te zabiegi pomogły w pewnym stopniu na samym początku auto prawie w ogóle nie odpalało, niestety problem palenia na ciepłym silniku został dodam jeszcze że przed tymi naprawami gdy nie odpalał wywalało błąd za niskiego ciśnienia w rampie/listwie obecnie wytaskuje tylko błąd Electronic flaut w trakcie jazdy ale on chyba nie ma nic wspólnego z powyższym problemem

i tak biedniejszy o około 1,5 tys , za każdym razem wciskając start zastanawiam się czy oby na pewno stąd odjadę <_<

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego rozrusznik :?: przecież kreci normalnie.

 

W sumie to dopiero wczoraj odebrałem auto a problem pojawił się raz, odpalił za trzecim razem z z gazem w połowie. Dzwoniłem do serwisu w którym go naprawiają i usłyszałem ze może regulator w pompie :lol: Śmiać mi się chce bo tak samo działo się na starej pompie i starym regulatorze ciśnienia.

Pompa która obecnie jest zamontowana choć używana pochodzi z pewnego źródła, warsztat nie zgodził się na pokrycie kosztów jeśli po kolejnej wymianie pompy objawy by nie ustąpiły(czyli nie są pewni) a tłumaczą się ze nigdy nie wiadomo, na moje oko mimo iż to niby serwis renault nie za bardzo wiedzą co robią, bawią się w wymieniaczy moim kosztem :!:

Jutro podjadę do znajomego mechanika założę dodatkowy zawór zwrotny (może to cofające paliwo) oraz spróbujemy wyczyścić czujnik położenia wału (ponoć ma wpływ na odpalanie na ciepłym), a wracając do tematu możesz rozwinąć dlaczego rozrusznik ??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź/wyczyść wcześniej ten czujnik. może to jego sprawka.

 

wina rozrusznika była u mnie i paru innych osób z innego forum (a może nawet z tego?) - wszystko sprawdzone, wymienione, uszczelnione, zawory zwrotne pozakładane, a dalej kłopoty z paleniem od strzała. a rozruszink "normalnie" kręcił!

po regeneracji rozrusznika wszystkie problemy minęły.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!