Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Czy orientujecie się czy w megane III 16 16v 2010r jest filtr paliwa? Jeżeli jest jak często się wymienia? Czy jest może razem z pompą?

Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Mam problem z odpaleniem silnika łapie na chwilę i gaśnie po kilku próbach odpalił. Samochód nie miał mocy troszkę szarpał, po przejściu na lpg OK. Co o tym myślicie?. Pozdrawiam.

 

Kolego Waldekr piszemy w odpowiednich działach a nie gdzie popadnie. Aston76

 

Dodano: 21 gru 2014 - 14:49

Dziękuję za pouczenie, ale proszę o podpowiedź. Samochód potrzebny mi jest na dojazd do pracy. A święta tuż tuż.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w pompie paliwa, wymiana razem z pompą (operacja raczej nie opłacalna przy tym przebiegu). A kiedy kolega wlewał świeżej benzyny do baku? Wygląd mi to na zwietrzałe paliwo w zbiorniku. Jeżeli wymiana nic nie da, to pozostaje sprawdzić wtryski i sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo jest świeże ostatnio dolane 20l ok. miesiąc temu. Aktualnie ponad połowa zbiornika (Shell v Power). Po wjeździe do garażu na lpg przełączyłem na benzynę i przy otwartych drzwiach dodawałem lekko gazu. Szło to dosyć opornie i było słychać za tylnym lewym kołem dziwne odgłosy – takie „duszenie się”. Po przejściu na lpg ten odgłos ginie i jest normalnie. Po kolejnej, przejazdrzce znowu test w garażu i było OK.Po wystygnięciu silnika problem z odpaleniem, ale odpalił i znowu bez mocy z efektem „duszenia się”. Jest sugestia, że to pompa paliwa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeździj paliwo i nalej świeżego. Dobrze było by zatankować do pełna, nalać jakiegoś uzdatniacza i przepalić to co wlałeś.

To co masz w baku to raczej benzyną bym nie nazwał. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takim paliwie jeżdżę od 10- ciu lat w różnych samochodach z lpg i jak do tej pory bez problemu tak mi zalecił gazownik. Ponoć ma jakieś uszlachetniacze powodujące nie zapiekanie się wtrysków. A jak myślicie czy mogą być to świece ostatnia wymiana 30 tyś temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kończących się świecach byłoby odwrotnie. Najpierw siada zasilanie gazem, a dopiero później benzyna. Gaz potrzebuje potężniejszej iskry niż benzyna do zapłonu, więc to raczej nie są świece skoro na gazie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Auto naprawione. Przyczyna nieszczelność simeringa w pompie paliwa. Jest to rzecz nierozbieralna tak, więc cała pompa do wymiany. Kupiłem używaną za 140 zł z przesyłką koszt wymiany 80 zł i wcześniej 120 zł za analizę komputerem oraz 80 zł za próbę naprawienia nierozbieralnej pompy z pływakiem. Jeżeli chodzi o filtr paliwa mechanik stwierdził, że ten egzemplarz nie posiada a w instrukcji napisane jest, że pompę wymienia się, co 120 tys km. Druga sprawa to opinia obecnego mojego gazownika, że przyczyną uszkodzenia simeringa mogło być paliwo Shell v Power. Mechanik tą opinię jednak nie poparł twierdząc, że pompa jest odporna na każdy rodzaj paliwa a mój przypadek to po prostu mój pech, że trafiłem na taki egzemplarz.

 

Dodano: 03 lut 2015 - 13:25

Witam Ponownie

Kolega rozebrał pompę (rozciął plastikową obudowę).W środku są dwa filtry paliwa jeden taki tradycyjny jak wkłada się w przewody paliwowe, drugi to siatka. Na pompie są dwa simeringi i tu uwaga!!!. W cztero letniej pompie rozchodziły się w palcach. Można zadać sobie pytanie czy powodem tego było 1.5 roczne przebywanie pompy w Shell V-Power, czy aż tak słaby materiał? Co o tym sądzicie i na jakim paliwie jeździcie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Kolega rozebrał pompę (rozciął plastikową obudowę).W środku są dwa filtry paliwa jeden taki tradycyjny jak wkłada się w przewody paliwowe, drugi to siatka. Na pompie są dwa simeringi i tu uwaga!!!. W cztero letniej pompie rozchodziły się w palcach. Można zadać sobie pytanie czy powodem tego było 1.5 roczne przebywanie pompy w Shell V-Power, czy aż tak słaby materiał?

Beznadziejnie słaby materiał o-ringa. U mnie, ten sam rocznik - też wymiana pompy przez nieszczelność o-ringa pompa-filtr. Nowa 1150zl bo wspaniali inżynierowie wymyślili, że układ pompa-filtr jest nierozbieralny. A co do myśli inżynierskiej - super pomysł z skrzynka bezpieczników w komorze silnika. Jest do góry nogami.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich ponownie

W grudniu 2014 pisałem o problemach z odpalaniem a w konsekwencji tego o wymianie pompy paliwa. Pompa była dobra natomiast nieszczelność pojawiła się dzięki rozsypującemu się oringowi.

Auto miało przebiegu 80 tys. a na gazie jeździło 30 tys. Winę za tamtą sytuację przypisywałem temu, że jeździłem głównie na paliwie Shell V-power. Wstawiłem pompę używaną. Problem niedawno powrócił, kłopot z odpalaniem i znowu wymiana pompy przebieg 108 tys. Znowu nieszczelność przez rozpadające się oringi. Wlewałem zwykłe paliwo na BP lub Shell. Teraz wyjeździłem do rezerwy i zalałem na Orlenie. W baku zawsze jest ponad 1/4 pojemności. Czy ktoś miał podobny przypadek ? Czy coś jest nie tak ? A może po prostu pech.

pozdrawiam

Edytowane przez waldekr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!