Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki jest najlepszy środek do czyszczenia wtryskiwaczy po awarii


pannaniedzwiedzia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z racji, że jestem osobą niezaznajomioną z mechaniką oraz kobietą proszę o wyrozumiałość i poradę.

Kilka dni temu miałam problem z uruchomieniem samochodu. Po zapaleniu silnika samochód przez chwilę pochodził strasznie nierówno a potem od razu gasł, aż w końcu pojawił się komunikat "awaria wtrysków". Na szczęście pod ręką miałam mechanika, który zadziałał pompką ręczną umiejscowioną obok silnika i auto znowu zaczęło sprawnie działać. Wciąż chodzi delikatnie nierówno, ale działa :)

Obstawiam, że cała sytuacja spowodowana była jakimiś problemami z nieczystością paliwa albo w baku, gdyż tankowałam niby na stacji BP, ale pierwszy raz w tamtym miejscu i przeciągnęłam auto na jednej kresce paliwa nim je zatankowałam.

Czy ktoś mógły polecić mi jakiś preparat na zimę mogący oczyścić cały układ z ewentualnych nieczystości, poprawić pracę wtrysków.

Jeśli ta informacja coś pomoże to tankuję paliwo BP Diesel Ultimate.

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) natychmiastowa wymiana filtra paliwa o ile nie był wymieniany w ostatnich 50-60 kkm

2) zakup sobie SKYDD lub XERAMIC DIESEL PROTECTOR i dolewaj do paliwa przed tankowaniem

SKYDD:

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v12-c-p-mt-1209&order=p&string=SKYDD

XERAMIC PROTECTOR:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=protector&search_scope=category-18926&bmatch=seng-v12-c-p-mt-1209

 

w stolycy masz mnóstwo sprzedawców powyższego i bardzo dobry sklep na Ignańskiej:

http://www.pragma1.pl/

 

ja jeszcze dolewam olej 2T do paliwa dla poprawy pracy całego układu wtryskowego, ale to już indywidualne "szaleństwo" niektórych posiadaczy silników dCi

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimę w dizlu zawsze trzeba spuścić resztki wody z filtra i stosować depresator do paliwa. niestety naszym paliwom na stacjach nie można wierzyć, a mając silnik dCi, szczególnie wrażliwy na jakość paliwa trzeba mu pomóc.

za to silnik odwdzięcza się miłą kultura pracy, bardzo niskim spalaniem i bezawaryjnością (hahahaha) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama metoda jest banalana: należy odkręcić troszkę pokrętło znajdujące się na spodzie filtra i spuścić wodę (o ile jest) aż zacznie lecieć ON. czasami tej wody nie ma, a czasami jest kilka kropel.

problem jest jednak dostać się do tego filtra, bo jest on za prawym przednim nadkolem. więc albo zrywa się prawe przednie koło i osłone nad nim, albo robi się to z kanału, jak ktoś ma długie cienkie ręce :)

 

pokrętło widać tutaj:

http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa-renault-scenic-ii-1-5-dci-i4852165764.html

 

BTW - o jakiej mocy masz silnik, bo 80 i 101 KM mają filtr jak powyżej. 105 KM mają inny filtr.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest rzeczywiście problem. Silnik jest malutki, 80 KM.

 

Przeszukałam internet pod kątem "oleju T2". To jest olej dla motocylki? Mógłbyś mi polecić jakiś konretny rodzaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 80 KM, ma filtr jak powyżej w linku i to pokrętełko od spodu.

 

co do oleju 2T - aktualnie leję czerwony półsyntetyk 2T ORLENA dokładnie taki:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=orlen+2t&search_scope=category-18932&bmatch=seng-v12-c-p-mt-1209

 

wcześniej lałem czerwony CASTROL 2T, ale cena jest dużo wyższa, a efekt ten sam.

wlewam 150-200 ml na pełny bak przed każdym tankowaniem.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę.

i żebyś nie była zaskoczona jak to wszystko wlewam, to posiadam taka strzykawkę:

http://allegro.pl/strzykawka-odsysarka-do-oleju-200ml-olejnica-pompa-i4926507668.html

 

w lecie leję 200 ml oleju 2T, a w zimie 50-60 ml SKYDDa i resztę wlewam oleju 2T :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę tak już prawie 6 lat i nie ma z tym żadnych problemów. rezerwa to ok. 5-6 litrów, więc dla mnie to ok. 100 km.

staram się tankować zawsze na swoich sprawdzonych stacjach :)

 

oczywiście w zimie lepiej mieć w baku więcej paliwa, niż mniej (para wodna na ściankach), ale tankuję zawsze 2x w miesiącu więc na prawdę nie ma z tym żadnych problemów i nie mam absolutnie żadnych obaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!