Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki jest najlepszy środek do czyszczenia wtryskiwaczy po awarii


pannaniedzwiedzia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z racji, że jestem osobą niezaznajomioną z mechaniką oraz kobietą proszę o wyrozumiałość i poradę.

Kilka dni temu miałam problem z uruchomieniem samochodu. Po zapaleniu silnika samochód przez chwilę pochodził strasznie nierówno a potem od razu gasł, aż w końcu pojawił się komunikat "awaria wtrysków". Na szczęście pod ręką miałam mechanika, który zadziałał pompką ręczną umiejscowioną obok silnika i auto znowu zaczęło sprawnie działać. Wciąż chodzi delikatnie nierówno, ale działa :)

Obstawiam, że cała sytuacja spowodowana była jakimiś problemami z nieczystością paliwa albo w baku, gdyż tankowałam niby na stacji BP, ale pierwszy raz w tamtym miejscu i przeciągnęłam auto na jednej kresce paliwa nim je zatankowałam.

Czy ktoś mógły polecić mi jakiś preparat na zimę mogący oczyścić cały układ z ewentualnych nieczystości, poprawić pracę wtrysków.

Jeśli ta informacja coś pomoże to tankuję paliwo BP Diesel Ultimate.

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) natychmiastowa wymiana filtra paliwa o ile nie był wymieniany w ostatnich 50-60 kkm

2) zakup sobie SKYDD lub XERAMIC DIESEL PROTECTOR i dolewaj do paliwa przed tankowaniem

SKYDD:

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v12-c-p-mt-1209&order=p&string=SKYDD

XERAMIC PROTECTOR:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=protector&search_scope=category-18926&bmatch=seng-v12-c-p-mt-1209

 

w stolycy masz mnóstwo sprzedawców powyższego i bardzo dobry sklep na Ignańskiej:

http://www.pragma1.pl/

 

ja jeszcze dolewam olej 2T do paliwa dla poprawy pracy całego układu wtryskowego, ale to już indywidualne "szaleństwo" niektórych posiadaczy silników dCi

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimę w dizlu zawsze trzeba spuścić resztki wody z filtra i stosować depresator do paliwa. niestety naszym paliwom na stacjach nie można wierzyć, a mając silnik dCi, szczególnie wrażliwy na jakość paliwa trzeba mu pomóc.

za to silnik odwdzięcza się miłą kultura pracy, bardzo niskim spalaniem i bezawaryjnością (hahahaha) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama metoda jest banalana: należy odkręcić troszkę pokrętło znajdujące się na spodzie filtra i spuścić wodę (o ile jest) aż zacznie lecieć ON. czasami tej wody nie ma, a czasami jest kilka kropel.

problem jest jednak dostać się do tego filtra, bo jest on za prawym przednim nadkolem. więc albo zrywa się prawe przednie koło i osłone nad nim, albo robi się to z kanału, jak ktoś ma długie cienkie ręce :)

 

pokrętło widać tutaj:

http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa-renault-scenic-ii-1-5-dci-i4852165764.html

 

BTW - o jakiej mocy masz silnik, bo 80 i 101 KM mają filtr jak powyżej. 105 KM mają inny filtr.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest rzeczywiście problem. Silnik jest malutki, 80 KM.

 

Przeszukałam internet pod kątem "oleju T2". To jest olej dla motocylki? Mógłbyś mi polecić jakiś konretny rodzaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 80 KM, ma filtr jak powyżej w linku i to pokrętełko od spodu.

 

co do oleju 2T - aktualnie leję czerwony półsyntetyk 2T ORLENA dokładnie taki:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=orlen+2t&search_scope=category-18932&bmatch=seng-v12-c-p-mt-1209

 

wcześniej lałem czerwony CASTROL 2T, ale cena jest dużo wyższa, a efekt ten sam.

wlewam 150-200 ml na pełny bak przed każdym tankowaniem.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę.

i żebyś nie była zaskoczona jak to wszystko wlewam, to posiadam taka strzykawkę:

http://allegro.pl/strzykawka-odsysarka-do-oleju-200ml-olejnica-pompa-i4926507668.html

 

w lecie leję 200 ml oleju 2T, a w zimie 50-60 ml SKYDDa i resztę wlewam oleju 2T :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę tak już prawie 6 lat i nie ma z tym żadnych problemów. rezerwa to ok. 5-6 litrów, więc dla mnie to ok. 100 km.

staram się tankować zawsze na swoich sprawdzonych stacjach :)

 

oczywiście w zimie lepiej mieć w baku więcej paliwa, niż mniej (para wodna na ściankach), ale tankuję zawsze 2x w miesiącu więc na prawdę nie ma z tym żadnych problemów i nie mam absolutnie żadnych obaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!