Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakość paliwa vs. niska cena


zdanek76

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Ja na szczęście nie muszę tankować na stacjach przy marketach bo PB95 tankuję raz na kilka miesięcy i wtedy nie ma sensu oszczędzać paru złotych. Wolę zatankować na normalnej stacji.

Natomiast co do LPG to... Orlen i BP po 1,69zł/l, a na Statoil nawet 1,64zł/l :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnia kontrola u mnie na stacji Carrefour-a wykazała nieprawidłową jakość ON... a paliwo przecież dostarcza Orlen i według zwolenników "nie ma różnicy".

Bo nie ma. Paliwo mają takie samo dostarczane. A to, że już sami na miejscu chrzczą to inna sprawa. Tam już jakości "nie broni orzeł"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakość paliwa moja Megi dci jest bardzo czuła, jak tylko dostanie gorszej ropuchy to od razu głośniej chodzi , nie chce "współpracować", ale jak dostanie porządne paliwko to ładnie ciągnie, ma małe spalanie , za chwile pojawi się już letni ON na stacjach , to od razu da się to wyczuć po osiągach auta.

A tak w temacie "świeżego" paliwa, mam zapasik jeszcze kilku litrów benzyny 95 , która ma już chyba z 6 lat.

Dla mojej kosiarki nie ma to znaczenia , pali od pierwszego szarpnięcia, gupia jakaś, że nic nie czuje? :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w temacie "świeżego" paliwa, mam zapasik jeszcze kilku litrów benzyny 95 , która ma już chyba z 6 lat.

Swego czasu (1998r) dostałem około 40 litrów paliwa od wujka, do fiata 126p jeszcze z czasów PRL-u. I o dziwo chodził na tym paliwie jak burza. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od łanych kilku lat paliwo w PL (zwłaszcza ON) może zawierać do kilku % biokomponentów. Dodatki te rozpadają się po ok roku. Z doświadczenia:

1)mam w pracy dwa agregaty do awaryjnego zasilania (takie poważne jedne 800kW drugi 500kW) oba chodzą na normlany ON ze stacji benzynowej. W jednym z nich paliwo było przez ponad rok. Po tym czasie gdy przyszło do uruchomienia agregat szybko odmówił współpracy właśnie przez dodatki bio, które zaczęły się rozkładać. Od panów z serwisu wiemy że niektóre paliwa premium są tych dodatków pozbawione. Od tego czasu problemy z agegatem zniknęły.

 

PS co prawda to TV a TV kłamie na ogół ale można zobaczyć:

 

2)Najpierw scenic I 1.9dci a potem espace IV 2.0dci taty. W obu autach tankowanie na shellu vpowera dawało zauważalnie niższe wyniki spalania (nawet o poł litra). W mojej megance PB95 nie zawuważyłem jakijś róznicy czy orlen czy shell natomiast róznica pojawiła się na niemieckim paliwie - zwłaszcza, że było niższe spalannie przy większych prędkościach niż u nas.

 

Co do kosiarki to jej to nie stanowi. Tam silnik jest prosty jak konstrukcja cepa;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)mam w pracy dwa agregaty do awaryjnego zasilania (takie poważne jedne 800kW drugi 500kW) oba chodzą na normlany ON ze stacji benzynowej. W jednym z nich paliwo było przez ponad rok. Po tym czasie gdy przyszło do uruchomienia agregat szybko odmówił współpracy właśnie przez dodatki bio, które zaczęły się rozkładać. Od panów z serwisu wiemy że niektóre paliwa premium są tych dodatków pozbawione. Od tego czasu problemy z agegatem zniknęły.

To co powiesz na to, że miałem swego czasu (pod opieką przez 5 lat) agregat 350kVA (280kW), zalany zwykłym ON, palił on od kopa nawet w mrozy (raz nie odpalił przy minus 35st.C). Po 3 latach został uzupełniony świeżym olejem napędowym (400l). A zbiornik miał 700l. Bo osobiście nie wyobrażam sobie wymiany 700l ON co roku. Jeden warunek poprawnej pracy agregatu to regularne jego odpalanie co miesiąc, aby popracował sobie pod obciążeniem. Z powodu ze za bardzo nie mieliśmy możliwości go wrzucenie pod obciążenie, to był odpalany co tydzień na około 20 minut, aby sobie popracował na jałowym. A zimą była zasada, że codziennie ma być sprawdzany za wyjątkiem weekendów. I myślę, że w przypadku tamtych agregatów co masz, to one padły przez zapchane wtryski paliwa a nie przez paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze agregaty są zawsze raz na 2-3 tygodnie uruchamiane. Przy dużych mrozach nawet częściej. Akcja z paliwem wyszła przy jakiejś awarii. Po prostu po pół godzinnej pracy ageegat zdechł. Diagnoza serwiau (był jeszcze na gwarancji) zapchany filtr paliwa i maź na dnie zbiornika. Paliwo miało ponad rok i jego zapach nie przypominał normalnej ropy. Dostawcą tego paliwa był Orlen (przywieźli cysterną) i po różnych ping-pongach z nimi stanęło że paliwo można przechowywać przez X miesięcy (nie pamiętam dokładnie ile ale myśmy ten X mocno przekroczyli). Dodam tylko ze jesteśmy budżetówką i mamy ograniczone możliwości prawne czy zakupów po wszystko podpada pod ustawę o zamówieniach publicznych co w praktyce sprowadza się do tego że trzeba ogłaszac przetarg nawet na ołówki do biura i zawsze kryterium jest cena;). Obecnie udało nam się zmienić dostawcę (serwis odpowiada również za tankowanie) i odkąd mamy lane tam paliwa premium (ostatnio od paru lat statoil arctic diesel) i pilnujemy by paliwo nie leżało dłużej niż rok problemy znikły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Krakowie na dwóch stacjach Shell było chrzczone paliwo, a ponoć Shell taki super. :rolleyes:

Wiesz co ja kupuje w muszelce paliwo od 4 lat non stop tylko 98 lub vpowera i jeszcze mi się nie zdarzyły problemy z samochodem od paliwa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!