Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup - Megane II - ogólne opinie i propozycje


Fragi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopiero dołączam do grona Meganki.

 

Zarejestrowałem się na tym forum by uzyskać konkretnych i wiarygodnych wiadomości od fanów marki renault.

Zaczynając na wstępie planuje kupić Renault Megane II rocznik 2004-2005 w benzynie z silnikiem myślę, że 1.6 i hatchbacku.

Rozmawiając ze znajomymi kilka osób mi mówiło abym nie kupował meganki bo są "awaryjne" tyle że jakiego modelu w naszym kraju byś nie wymienił jest grupa ludzi która twierdzi że są awaryjne, tak samo napisano mi ogólnym forum samochodowym. Jako że nikt nie potrafił mi określić co jest awaryjnego postanowiłem zawitać do was.

Proszę o informacje na co zwracać uwagę przy zakupie meganki i jeśli faktycznie jest coś awaryjnego to co?

Chciałbym tutaj wymienić kilka zdań z osobami które się na tym na prawdę znają, za nim zakupię samochód.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do awarii w 1,6 16V to może paść KZFR. Psują się mikro wyłączniki w klamkach przy systemie HF. Zdarzają się problemy z wentylatorem nawiewu (topią się kostki, palą tranzystory), to samo z kostkami od świateł (instalacja odchudzona na maksa, bez zapasu). Występują problemy z wodą w kabinie (cieknie do kieszeni w przednich drzwiach, przez głośnik). Gnije instalacja elektryczna jak jest woda w kabinie. Zapychają się odpływy w podszybiu (a potem potop w schowkach). Pada oświetlenie tablicy rejestracyjnej, ogrzewanie tylnej szyby i otwieranie bagażnika (łamią się przewody w przelotce). Są kłopoty z czujnikami (od klimy, położenia wału korbowego). Padają także cewki zapłonowe, szczególnie Sagem. Meganki dzielą się na takie, które miały już naprawiany magiel i na takie, które będą miały naprawiany magiel. Może paść moduł otwierania szyb w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kolega napisał wyżej to albo nie miał szczęścia albo wymienił to co może paść wg obiegowej opinii. Prawda jest taka, że co egzemplarz to inny właściciel, który inaczej dbał o auto, lepiej serwisował, lepszymi częściami i inaczej jeździł. Ja odpukać, od ponad półtorej roku nic dosłownie nie muszę robić przy aucie, w sensie naprawiać oprócz eksploatacji.

Szczerze na podwórku mam kilka samochodów, większość renault, trochę niemieckiego i powiem że te renault lepsze a rocznikowo podobnie. Eksploatacja podobny poziom. Na pewno części tańsze. Nie lubię takiego ględzenia tych co nigdy nie mieli renault a psioczą. G się znają a gadają. Ja pomykam trzecią już Meganą, miałem 1 ph1, 1 ph2 i teraz dwójkę :) Z wszystkich byłem zadowolony, co generacja to lepsza. Może tak trafiałem, ale wiedziałem co kupuje. Więc jak Ci się podoba to auto a powinno :mrgreen: bo chodź o gustach się nie dyskutuje to na pewno można powiedzieć, że nie jest to golf4 po 5 liftingu i ma swój urok to żelazko.

Życzę udanego zakupu i miłej przygody z Meganą <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pcz_07 kolega nie narzeka na swoje auto (chociaż był problem z kostkami, ale szybko sobie z tym poradziłem), tylko wymienił najczęściej pojawiające się usterki w tym modelu, z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam jeszcze trzy Meganki oprócz mojej, razem mają przejechane ok. 700 tys. km i do powtarzających się usterek (wystąpiły w dwóch modelach) należy woda w drzwiach pasażera (koszt usunięcia ok. 150-200 zł) i świrujące szyby elektryczne z tyłu ( u mnie usterka samoistnie ustąpiła). Reszta to pojedyńcze przypadki. Ogólnie zaskakująco udane auto, a za 15 tys. można znaleźć auto z końca produkcji od 1 właściciela z niewielkim przebiegiem i dobrze utrzymane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czemu akurat taki silnik z taka moca??

Ja kupiłem diesla w 2009 roku Renie II która jest z 2002 roku i powiem Ci szczeze ze jestem bardzo zadowolony bo nie miałem problemu i nie mam z jakimiś panewkami czy turbina, turbina gwizdze az milo :) http://megane.com.pl/page/gielda/ogloszenia-sprzedazy.html/_/renault-megane-ii-19-dci-120km-r150 , sprzedaje teraz a zaluje bo zona uparla się na nowy samochod i kupiłem w benzynie 1,2 energy 130KM i powiem Ci ze przyspieszenie reni 1,9 dCi jest dużo lepsze w odczuciu i autko jest wygodniejsze niż te nowe, gdybym nie kpowal nowego to bym jezdzil dalej moim zelazkiem bo jest piękne (czarna perla) a teraz tez mam czasna HB ale nie taki lakier jak w mojej starej gdzie już nie posiada tych krysztalkow w lakierze, nie powiem bo miałem przygody na początku z moja stara renia np. wymiana dwumasu, a teraz mi wydmuchało uszczelke pod glowica, a ze nie chce sprzedawac uszkodzonej reni to kupiec zadzwonil i powiedziałem mu ze będę wymienial uszczelke pod glowica razem z planowaniem głowicy i wymianie wszystkich uszczelek nakrętek wkretek i wszystkiego co potrzebne to już koles się nie odezwal a tak bardzo chciał ja kupic za naprawę zaplace 1250zl i bądź człowieku prawdo mowny to klient już się speszyl i nie dzwoni ale ja będę miał satyswakcje żeby nia pojezdzic jeszcze :) po wyczyzczeniu głowicy zaworowpodejrzewam ze będzie smigala kolejne tysiące kilometrow nie jestem szaleńcem nie piluje jej po 4 tys obrotow bo nie ma sensu, max nakręcam ja 3000obr i zmiana biegu bo w przedziale około 1900obr do 3000obr/min można wykorzystać te 300NM i autko pięknie idzie nawed na 17 felgach. nie poeiwm ze autko mi się nie psulo ale zawsze wymieniałem na bierzaco wszystko bo nie chciałem zostawiać zonie popsutego auta a wyjezdzam do pracy na długo, wic silnik 1,9 120 KM jest moim zdaniem bardzo fajna jednostka i naprawdę mało palo po przejechaniu z Hamburga do elblaga srednie spalanie wyszlo mi 5,8 litra na auto bani 130 na tempomacie no i wiadomo w Polsce las fotoradarow i trzeba było zwalniac mimo tego autko sprawuje mi się i jest wygodne i latem naprawdę robi wrazenie na pewno lepsze od audi A3 w podobnym wieku, do tego xenonki i WIO :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!