Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wasze przypuszczenia co do Megane II Sedan 1.6 16v


pithaller

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na samym początku pozdrowienia ze Szczecina. Witam Was, jestem tu nowy - kupuję właśnie swoje pierwsze Renault.

Chciałbym się Was poradzić bo oglądam Sedana z datą pierwszej rejestracji 2004r. w dobrej cenie i od pierwszego właściciela (Pan w wieku 70 lat) i podobno bezwypadkowy. Przebieg 121 tys km.

Po oględzinach karoserii i wnętrza widać normalne ślady użytkowania czyli kilka przetarć parkingowych na zewnątrz. Lakier jest wszędzie w tym samym odcieniu a pod przetarciami jest normalnie podkład 1 warstwa, brak łuszczenia klaru itp. Wnętrze jest z wytartą kierownicę, ma zdarte rączki boczków oraz dźwignię ręcznego (z tej czarnej gumy). Raczej norma w tym modelu ale może się mylę.

Podwozie oglądałem tylko od strony progów z latarką i wydaje się być mega zdrowe (auto garażowane).

Ale... :

1) to co przykuło moją uwagę to "wanna koła zapasowego" - ta z tworzywa sztucznego. Kiedy otworzyłem bagażnik to wszystko było ok, to znaczy był suchy i nie wyglądał od strony kufra na zniekształcony. Natomiast na tej plastikowej wannie był bardzo duży napis białym korektorem "Sedan 04" lub "Megane 04". To wyglądało jak opis części używanej, pochodzącej ze szrotu. I teraz pytanie o te napisy - czy to jednoznacznie oznacza, że auto było uderzone w tył??? Czy ASO lub fabryka tak opisywała swoje części? Tak czy inaczej tył jest chyba do dokładnego obejrzenia.

2) Druga sprawa to VIN VF1LM0C0H32002662. Wg tego oznaczenia auto jest z roku modelowego 2003. Czy to oznacza, że mogło być wyprodukowane nawet w pierwszej połowie 2012 i czekać aż rok na pierwszą rejestrację w 2004?

3) Silnik - jak go oglądałem chodził pięknie, jest już po wymianie KZFR i kilku cewek. Jednak był zarzygany olejem z góry. Pan zobowiązał się do naprawy i wymienił tego samego dnia uszczelkę odmy pod tym plastikowym kolektorem. To chyba popularne miejsce wycieku w tym silniku?

Wpłaciłem za ten samochód drobną zaliczkę i mam kilka dni na zastanowienie bo aktualny posiadacz czeka na dostawę nowej KIA. Z góry dzięki za Wasze opinie, szczególnie dot. tej wanny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oględzinach karoserii i wnętrza widać normalne ślady użytkowania czyli kilka przetarć parkingowych na zewnątrz. Lakier jest wszędzie w tym samym odcieniu a pod przetarciami jest normalnie podkład 1 warstwa, brak łuszczenia klaru itp. Wnętrze jest z wytartą kierownicę, ma zdarte rączki boczków oraz dźwignię ręcznego (z tej czarnej gumy). Raczej norma w tym modelu ale może się mylę.

Przy tym przebiegu to rączki powinny być niewytarte, albo lekko, chyba że ma białe wnętrze. Kierownica jak nie jest skórzana, to może być wytarta. Moim zdaniem ma więcej, albo ktoś jeździł nim na małe dystanse i często otwierał, zamykał auto.

1) to co przykuło moją uwagę to "wanna koła zapasowego" - ta z tworzywa sztucznego. Kiedy otworzyłem bagażnik to wszystko było ok, to znaczy był suchy i nie wyglądał od strony kufra na zniekształcony. Natomiast na tej plastikowej wannie był bardzo duży napis białym korektorem "Sedan 04" lub "Megane 04". To wyglądało jak opis części używanej, pochodzącej ze szrotu. I teraz pytanie o te napisy - czy to jednoznacznie oznacza, że auto było uderzone w tył??? Czy ASO lub fabryka tak opisywała swoje części? Tak czy inaczej tył jest chyba do dokładnego obejrzenia.

W fabryce nic nie piszą, od tego mają naklejki z kodami kreskowymi. Ewidentnie było to wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z ASO. Nie mają nic na temat historii tego samochodu. Jest tylko wydanie w czerwcu 2004 i kraj dostawy Polska. Zupełnie jakby właściciel go kupił i serwisował poza ASO.

Co do przebiegu to auto używane głównie w ruchu miejskim. Od nowości prywatnie.

Czuję, że bez miernika grubości lakieru się nie obędzie. W ASO proponują gruntowne sprawdzenie przed zakupem za 300 zł. Czy warto się na to wybrać (w sensie czy się przykładają do weryfikacji)?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli jesteś na poważnie zainteresowany kupnem tego samochodu to warto to zrobić. Sam miałem taki zamiar ( szukałem też focusa mk2) i w cenie 350 zl było też badanie płyty podwozia. Ogólnie w fordzie powiedzieli mi co zamierzają sprawdzić i było tego dość sporo. Lakier, silnik, zawieszenie, geometria podwozia i więcej nie pamiętam. Ale zadzwoń do salonu, tam przekierują cię do mechanika i on Tobie dokładnie opisze jakie czynności podejmą aby sprawdzić autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak będzie trzeba zrobić. Już raz miałem auto po biciu w tył i nie chcę powtarzać problemów z wodą w bagażniku. Mam taką teorię, że właściciel przeorał podwozie i tak uszkodził wannę. Może o tym świadczyć to, że wymieniał stosunkowo niedawno lewarek zmiany biegów na nowy. Mówi, że to z powodu urwania się cięgna. To jest wariant optymistyczny. Pesymistyczny jest taki, że był mocny strzał w tyłek...

Dziękuję za Wasze wypowiedzi.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umów się, że jedziecie do ASO i jak ASO nie stwierdzi niczego poza tym, co Ci powiedział, to bierzesz i płacisz za przegląd, jeżeli coś wyjdzie to płaci gość.

Jak facet mówi prawdę to się na to zgodzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyglądało jak opis części używanej, pochodzącej ze szrotu. I teraz pytanie o te napisy - czy to jednoznacznie oznacza, że auto było uderzone w tył??? Czy ASO lub fabryka tak opisywała swoje części? Tak czy inaczej tył jest chyba do dokładnego obejrzenia.

Proponuje obejrzeć dokładnie jak wygląda masa uszczelniająca. Jeżeli było coś tam robione to nie będzie równo położone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz weryfikować stan tyłu (we własnym zakresie) to niestety trzeba ściągnąć boczki bagażnika. Nie powiem w sedanie jest trochę zabawy z tym. EW. przy typowym strzale w tył warto sprawdzić kalendarzyki na lampach i zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowilem sie w bylym miejscu zakupu auta na kontrole przed zakupem. Radex Export na Przestrzennej w Sz-n. Od 2 lat juz nie sa autoryzowani ale w 2004 byli. Czy ktos zna jakies inne dobre warsztaty Renault w Szczecinie? Na Aso mi nie zalezy bo juz wiem ze nie maja historii tego auta.

 

lapka2.gif

Regulamin

pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Dodano: 04 lut 2015 - 14:02

Czesc, kupilem go. Auto jest bezwypadkowe. Teraz musze doprowadzic je do porzadku. Na dzien dobry mam problem z zapachem spalonego oleju w aucie. Poprzedni wlasciciel wymienial tydzien temu uszczelke odmy (ta pod kolektorem) i zrobil za duza dolewke oleju. Troche pow maksa. 2 tygodnie temu w aucie jeszcze tak nie smierdzialo jak testowalem.

 

Ogolnie auto jest ok ale bedzie trzeba nad nim popracowac. Glownie pierdoly ale troche mnie martwi ten zapach. Silnik juz nie puszcza oleju ale musze to poobserwowac. Dzieki za poprzednie wypowiedzi.

 

lapka2.gif

Regulamin

pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy mowili ze to nr kodowy Renaulta i zdarzaja sie takie podpisy. Chodzilo o podloge bagaznika pod mata. Kalendarzyk na podlodze tez byl rocznik 2004.

Przegonilem troche auto i chyba juz sie wysmierdzialo z oleju niemniej musze zrobic kontrole szcelnosci wydechu.

Sorry za brak fontow pl. Pisze z angielskiego androida...

 

Dodano: 04 lut 2015 - 16:20

Aha napis nie brzmial Megane tylko to byly jakies kodowe lamance, same cyfry.

 

lapka2.gif

Regulamin

pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!