Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło w podłodze


jakipan

Rekomendowane odpowiedzi

Megane II phI 2.0 benz. 135km

 

Od początku gdy ją kupiłem sprzęgło brało na samej górze, wciśnięcie sprzęgła na ok 3cm i pełne wysprzęglenie. Nigdy nie śmierdziało, nic się nie ślizgało. Przy powolnej jeździe na pół sprzęgle, na pierwszym biegu, lekko skrzynia (tak mi się wydaję, że to ze skrzynia) wyje.

Dzisiaj jeździło mi się jak zwykle, nic nowego nie zauważyłem. Zatrzymałem się na 15min na parkingu cofam i bum pedał sprzęgła w podłodze. Podniosłem go do góry znowu opadł, kolejny raz tym razem został w górze ale bardzo słabo wysprzęgla, biegi da się zmieniać ale szarpie, pedał chodzi bardzo lekko. Doturlałem się do domu, próbowałem pompować pedałem ale nic nie pomaga, jest w górze słabo wysprzęgla, czasami zostanie na dole, ale da się go podnieść i jest znowu w górze. Sprawdziłem płyn hamulcowy - jest. Wycieków nie zaobserwowałem, w miejscu gdzie parkowałem plamy tam gdzie miałem silnik ale nie wiem czy moje bo wróciłem innym autem sprawdzić, mogło wyschnąć. Szykować już grube pieniądze czy może coś z samym pedałem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykować już grube pieniądze czy może coś z samym pedałem?

Tak. Do wymiany będzie prawdopodobnie wysprzęglik. Przy okazji można wymienić sprzęgło z dociskiem i łożyskiem oporowym. Sprawdź czy nie cieknie z przewodu doprowadzającego płyn do wysprzęglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto postało trochę i dzisiaj jechałem do mechanika sprzęgło prawie normalnie działało było trochę miękkie, nie zapadało się. Mechanik dzisiaj nie miał czasu, powiedział, że to wina pompy. Wracając sprzęgło znowu zaczęło się zapadać, można podnieść do góry ale to nic nie daje, nie wysprzęgla. Podczas jazdy zaczął migać komunikat STOP a jak się zatrzymałem zapalił się na stałe.Zobaczymy jak jutro oddam auto czy to na pewno tylko pompa.

Poczytałem o tym Stop plus ręczny idę zobaczyć czy mechanik dobrze dokręcił korek...

Korek zakręcony, sucho. Klocki trochę piszczą nie mam jak sprawdzić bo stalówki są założone. Podłączyłem elm i ku mojemu zdziwieniu stop oznacza:

P0304 Cylinder 4 Misfire Detected :blink:

Silnik chodzi równo, przyspieszał normalnie. Ten stop zapalił się podczas ruszania bez sprzęgła tzn. wyłączyłem silnik wrzuciłem jedynkę i ruszyłem z rozrusznika. Błędu nie mogę skasować prostymi aplikacjami. Może później spróbuje coś na laptopa zainstalować lepszego. Robiłem tak w starszych autach i bez problemu ale megi jest trochę bardziej skomplikowana... Mogłem coś zepsuć tym ruszaniem czy wywaliło błąd, którego nie ma? Autem mogę jutro toczyć się do mechanika czy lepiej go holować?

 

Odebrałem autko, awaria - wysprzęglik koszt 700zł. Błędy same zniknęły.

Edytowane przez jakipan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!