Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE - wskaźnik poziomu - kontrolka rezerwy


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli wskazówka też "leży", to utopił sie pływak. Trzeba go wymienić.
no właśnie, utopił mi się pływak - wskazówka leży i świeci się cały czas rezerwa paliwa. Idzie wymienić pływak samemu czy musze do specmajstra jechać ? ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie samemu to zrobić tylko trzeba mieć specjalny klucz do odkręcenia pokrywy i dostania się do środka. Pamietaj aby w zbiorniku nie było zbyt wiele paliwa bo są to zbiorniki z tworzywa i potem po odkręceniu "pokrywki" mogą się zdeformować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie

 

Dzisiaj ojczulkowi jego MII odmówiła posłuszeństwa, a kompletnie nic nie zapowiadało problemu.

 

Po kilkugodzinnej jeździe bez żadnych oznak zapowiadającej się awarii, ponowne odpalenie po postoju auta okazało się niemożliwe. Po włożeniu karty i wiśnięciu przycisku startowego kompletnie żadnego rozruchu a zegary zwariowały - normalnie choina, wszystko zaczęło mrygać, gasnąc, wycieraczki pracują, pomimo, iż wyłączone... istne cuda. :shock:

Odłączone Aku w normie 12V, ale już podłączone 8V pomimo, że nic w wozie nie załączone. (no chyba, że po otwarciu samochodu bierze do czegoś prąd - nie ma wiedzy)

 

Fura zcholowana do "znachora", ale czeka do poniedziałku na diagnozę.

Miał ktoś z userów MII taką przypadłość? O co kaman?

 

PS. Domniemuję, że coś z elektryką lub elektroniką, dlatego zaczynam w tym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spory, daj znać jak uporałeś się z tematem.

 

Moja Megi w piątek zaskoczyła mnie podobnie, do tej pory zimuje w garażu.

Sprawdziłem wszystko, domniemam, że to virusik softu, ale to taka moja teoria.

 

Sprawdziłem pompkę paliwa, filter, kompa, wtryski, bezpieczniki.

Na pompkę paliwa nie idzie napięcię w trakcie zapłonu, wogóle paliwa nie pcha na pompę i wtryski, myślałem, że to kwestia zasilania, ale to typowa kwestia elektroniki - bo nie wspomniałem o tym, dziwnie zachowuje się elektronika - nie gasną wcale kontrolki, nawet po wyjęciu karty i wyłączeniu zapłonu :shock: :shock:

 

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zapomniałem napisać jak zakończyla się historia tej dziwnej usterki...

 

Mechanik podpiął kierownika pod diag-com i wywaliło kilkanaście błędów, usterek i innego syfu.

Majster się tym nie zraził, bo ponoć już widział w jakiejś Meganie takie cuda.

Do rzeczy. Przyczyną usterki było sypiące się koło alternatora. Pasek się co jakiś czas ślizgał i nie dawało przerwami ładowania. Co dziwne, szofer Megany w czasie jazdy nie widział ani nie odczuwał żadnych oznak braku ładowania (nie paliła się kontrolka ładowania, brak problemu z rozruchem). Ponoć przerwy w dostawie prądu powodowały wysyłanie ciągłych sygnałów do kompa, który po czasie się "zapchał" i sfiksował, aku też był jednak na rozładowaniu. Po dłuższym postoju ponowne odpalenie maszyny okazało się już niemożliwe.

 

Naładowano aku. Poczęto kasowanie blędów "ręcznie" z diag-coma. Nie udało się skasować błędu - usterka układu wspomagania. Koniecznym była wizyta w ASO celem wgrania nowego softu.

Założono nową rolkę, nowy pasek i dopiero pacjent odżył.

 

Wiem, brzmi jak opowieść fantastyczna, ale zdaje tylko relacje mechanika.

Generalnie, dla mnie to akieśśś dziwne... :shock:

 

Acha. Ponoć wiele Meganek przy przebiegach dochodzących do 100kkm mają problemy z tą rolką od alternatora. Prawda to? Megana Ojca - 96kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz finał mojej historii :-D :)

 

wrzuciłem w zawór pompy wtryskowej nowy oring i...... nie chciał odpalić :shock: :cry: ale pomyślałem, że pompa jest zapowietrzona i wziełęm go na zaciąg :roll: - odpalił od razu :) teraz śmiga jak ta lala :) :)

 

Koszt naprawy to 7 zł :!::!::!:

 

 

A co do kółek napędowych alternatora - to bywa różnie.

 

Moja meggi ma na zegarku 151.000 - jeździła w firmie :evil: - i kółko jest widać oryginalne.

 

Ale meggi teścia ma 31.000 km i rolka się posypała - akurat po moją nogą :evil: :!: :evil: :!: Jak rolka się urwie (ta gumowa część) to słychać od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

[Cięcie]

 

Ja wracałem w niedzielę z Chorwacji i już w Dubrowniku słyszałem dziwne piski przy skrętach ale awaria wyszła dopiero na szczęście za Kłodzkiem strzeliła mi rolka alternatora i spad z niej pasek ładowania akumulatora . Do /domu wróciłem na lawecie 1,5h godziny trwało oczekiwanie na lawetę i 3 h holowanie do serwisu we Wrocławiu. Miałem wszystkiego dość bo jechałem już 1300km. Pozdrawiam posiadaczy Megane II 1,5 DCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawdzie ja juz jestem po zmianie kola do alternatora ale moj problem tkwi nadal :evil: Moja megan nadal nieodpala za pierwszym razem dzis nawet wogule nieodpalila wyswietlil sie komunikat INJETION FAULT po podpompowaniu go gruszka umieszczona kolo pompy paliwowej odpala prosze was jakac porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie problem z kolem alternatora na poczatku objawial sie przez niedoladowany akumulator. Przez pewien czas wozilem ze soba kable i dzieki zyczliwosci innych kierowcow, ktorzy pozowolili mi skorzystac ze swojego aku, moglem jechac dalej. Lecz pewnego dnia podczas jazdy kontrolki zaczely wariowac - niewiadomo skad zapalil sie ABS i kontrolka ladowania, a w srodku czuc bylo spalenizna. Od razu pojechalem do warsztatu zeby to sprawdzic.

Okazalo sie, ze kolo alternatora jest zuzyte. Spowodowalo to uszkodzenie samego alternatora. Koszto nowego w ASO - prawie 1300zl !!! Na szczescie udalo sie go zregenerowac za przyzwoite pieniadze - 100zl.

Zdaniem mechanika jazda z niesprawnym kolem alternatora moze prowadzic do zerwania sie paska rozrzadu! O kosztach jakie trzeba poniesc w wyniku takiej awarii lepiej nie pisac...

 

Takze, jezeli ktos ma problem z kolem alternatora w megane II 1.5dci nalezy od razu to naprawic! Koszt nie jest zbyt duzy ok 400-600zl (w zaleznosci od warsztatu). Naprawa spustoszen spowodowanych zerwaniem sie paska rozrzadu na pewno nie bedzie tania.

 

Komunikat INJECTION FAULT pojawia sie m.in. wtedy gdy podczas proby rozruchu do silnika nie dochodzi paliwo. Mialem tak kiedys, gdy braklo mi paliwa na trasie (awaria wskaznika paliwa). Po wlaniu ropy do zbiornika auto nie odpali, poniewaz silnik jest zapowietrzony. Musisz uzyc gruszki podpompowania paliwa.

Sprawdz szczelnosc ukladu, czy paliwo gdzies nie "ucieka", lub gdzies nie dostaje sie "lewe" powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A propos komunikatu -injection fault-,

mialem tak raz jeden przy rozruchu, pojawil sie ten komunikat ale autko bz problemu zapalilo. Zgasiłem silnik i odpalilem raz jeszcze - komunikatu nie bylo, i do tej pory jest ok. Czy to nie jest jakas zapowiedz czegos co sie moze w przyszlosci zdarzyc? :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!