Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przełączenie się na gaz


ipopeki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie pytanie posiadam megane coupe 98r wstawiona tam jest najprostsza instalacja gazowa regulowana śruba, gaz przełącza się jak jest zimno po 2,5km i jest na gazie z tym problemu nie mam tylko zalałem 9 litrów benzyny do tego 20l gazu i w tej chwili mam zrobionych 148km przy czym benzyna jest prawie na rezerwie a gazu jest niby mniej niż 1/2) tak pokazuje wskaźnik) zbiornik mam 34l, I teraz moje pytanie czy w tych tak prostych instalacjach jest coś takiego, że jak jadę szybciej to przełącza się na benzynę? Bo nie podoba mi się spalanie benzyny, że jest takie wysokie ;/

W czym może być problem lub co może być nie tak ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie hybryda kolego, że gaz wspomagany jest benzyną jak ma za mało mocy :) Istnieje tylko ewentualność, że benzyna po prostu przedostaje się do komory spalania w trakcie jazdy na gazie przez nieszczelność. Pamiętaj, że przełączenie się na gaz nie powoduje wyłączenia pompy paliwa, ona sobie ciągle pracuje. Swoją drogą jak wlałeś 9l benzyny to dla mnie nie jest niczym dziwnym, że świeci Ci się rezerwa. Ja już dawno temu wywaliłem żarówke od rezerwy bo mnie wkurzało jej palenie się. Dodatkowo pamiętaj, że benzyny samochód może spalać bardzo dużo bo służy Ci ona do odpalenia i nagrzania silnika. Przy obecnej pogodze auto chodzi na benzynie na "ssaniu" dłużej niż latem. Do tego dmuchawa w aucie często na max. początkowo, ogrzewanie tylnej szyby, może wycieraczki, radio pewnie włączasz no i światła jak zawsze. To wszystko powoduje, że w chłodniejszym okresie auto spala więcej, a w szczególności na zimnym silniku, który chodzi Ci na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy wtryski nie popuszczają paliwa, w sensie czy nie sączy się gdzieś delikatnie na silnik. To ciężka sprawa jest bo paliwo od razu odparowuje jeśli się coś sączy, ale powinieneś poczuć zapach benzyny jeśli tak jest. Jak sprawdzić czy wtryski nie puszczają do komory spalania to nie wiem, ale tak na chłopski rozum to wydaje mi się, że silnik nie pracowałby równo jakby chociaż do jednego cylindra dostawał dawkę gazu razem z benzyną. Może jest tu ktoś bardziej obeznany w temacie i skoryguje to bo to są tylko moje przypuszczenia :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy jeździsz tym autem? Płynu ubywa? Dolej płynu chłodzącego i dopiero zobacz ci się będzie działo. Pamiętam jak zakładałem gaz w jednym z poprzednich aut, niechlujni gazownicy nie dolali płynu chłodzącego, a ja się dziwiłem, dlaczego ogrzewanie tak słabo działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autem jeżdżę od sierpnia po wymianę sprzęgła własnie zaczęły się cyrki z płynem doleje i tak go ubywa mokro jest pod chłodnica i pewnie chłodnicą gdzieś cieknie ale moje pytanie właśnie brzmi czy to może wpływać na to, że auto wolniej na gaz się przełącza bo czasami jest to 3-5 km zanim będzie na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianę sprzęgła własnie zaczęły się cyrki z płynem doleje i tak go ubywa mokro jest pod chłodnica i pewnie chłodnicą gdzieś cieknie

Może był wyciągany silnik i wypinana była chłodnica. Zobacz czy masz tam opaski oryginalne (sprężyste) czy ślimakowe. Ślimakowe, w połączeniu z wężami z gumy pełzającej pod wpływem temperatury, trzeba co jakiś czas dociągać, aż w końcu dochodzi do przecięcia gumy.

ale moje pytanie właśnie brzmi czy to może wpływać na to, że auto wolniej na gaz się przełącza bo czasami jest to 3-5 km zanim będzie na gazie

Oczywiście, że może, jeżeli z tego powodu reduktor dostaje mniej płynu niż potrzebuje. Ale również podobny efekt będzie jak czujnik temperatury reduktora będzie przekłamywał.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że może, jeżeli z tego powodu reduktor dostaje mniej płynu niż potrzebuje

Powiem więcej, jak ta chłodnia zacznie Ci bardzo szybko gubić płyn to reduktor może zamarznąć a wraz z nim gaz znajdujący się w wężach będzie potwornie zimny, zapewne nieodparowany jak trzeba. Mialem taką sytuację (w środku lata, 30 stopni na dworze!), strasznie nieciekawa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik redaktora się wymienia? Bo może padł bo silnik ma 90 stopi i na gaz dopiero po jakimś czasie przełącza

 

Dodano: 15 lut 2015 - 18:43

Czytałem coś na ten temat i u mnie w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu bo wycieka i może to jest powód, że na gaz się przełącza dopiero po osiągnięciu 90 stopni bo i wtedy dopiero mam ciepłe powietrze z nawiewu czyli układ się zapowietrza, zrobiłem test zalałem płyn odpowietrzyłem auto stało noc i wtedy przy temp -2 stopnie ciepło z nawiewu miałem bo ruszeniu wskaźnika od temperatury a na gaz przełączył się po 1,5-2km. Mam jeszcze pytanie czy mogę gdzieś oddać samochód aby sprawdzili gdzie ucieka ten płyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie czy mogę gdzieś oddać samochód aby sprawdzili gdzie ucieka ten płyn ?

W zasadzie to w każdym warsztacie samochodowym powinni umieć to sprawdzić. Jak masz jakąś smykałkę do majsterkowania, to możesz sam to sprawdzić.

Ja to robię (pisałem już o tym), że zamiast oryginalnego korka, na zbiornik wyrównawczy zakręcam zakrętkę z butelki po płynie do prania (żeby gwint pasował), z wyprowadzoną końcówka na wężyk, do którego podpinam sprężone powietrze o ciśnieniu ok. 2 barów (np. z zapasówki) i wszystkie zewnętrzne wycieki się uwidaczniają, wystarczy dokładnie obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkryłem gdzie jest problem ale nie wierzyłem w to co zobaczyłem czujnik reduktora gazu jest przymocowany z góry do węża na opaskę zaciskową który daje płyn chłodzący do reduktora tak nie powinno być bo ten czujnik ma być w reduktorze. Teraz mam takie pytanie: u mnie gaz się przełącza od temperatury czy mogę u gazownika zmienić tak aby gaz wskakiwał od prędkości obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!