Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewka zapłonowa wymiana


kudys11

Rekomendowane odpowiedzi

Wydzielono.

 

Witam

 

Scenic IIphII 1,6

Silnik zapala od kopa jednak terkocze i nie ma mocy jak by nie palił na jeden gar.

Zgodnie z instrukcją odkręciłem wszystkie cewki i na odpalonym silniku podnoszę do góry. Wszystkie pukają. Wyciągając cewkę całkowicie spadek mocy (dławienie się silnika) na wszystkich cewkach z wyjątkiem czwartej.

Myślę sonie skoro cewka puka to może świeca padła, więc zamieniłem świece trzecią z czwartą miejscami zakładam cewki i sprawdzam ponownie.

Efekt bez zmian nadal tzn czwarta cewka ten sam objaw po zmianie świecy. Kombinuję dalej i zamieniam cewki trzecią z czwartą. Czyli finalnie świeca i cewka czwarta trafiły na miejsce trzecie i na odwrót.

Efekt wciąż ten sam. wszystkie cewki pukają a po wyjęciu całkowitym cewki nr cztery żadnej reakcji.

Mając cewkę wyjętą, silnik zapalony postanowiłem wypiąć wtyczkę od tej cewki i silnik przymulił.

 

Dziwna sytuacja której nie rozumiem. proszę o pomoc w wyjaśnieniu zagadki

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z instrukcją odkręciłem wszystkie cewki i na odpalonym silniku podnoszę do góry. Wszystkie pukają. Wyciągając cewkę całkowicie spadek mocy (dławienie się silnika) na wszystkich cewkach z wyjątkiem czwartej.

Nie wiem jaką instrukcją się posiłkowałeś. Ja w ten sposób nie sprawdzam, który cylinder nie pali, więc też nie bardzo wiem co oznacza to pukanie.

Mnie się wydaje, że ta metoda może prowadzić do uszkodzenia (przebicia) cewki.

Po zamianie miejscami cewek i świec

Efekt wciąż ten sam. wszystkie cewki pukają a po wyjęciu całkowitym cewki nr cztery żadnej reakcji.

Czyli wniosek, że jest problem ze sterowaniem (zasialaniem) tej cewki.

Mając cewkę wyjętą, silnik zapalony postanowiłem wypiąć wtyczkę od tej cewki i silnik przymulił.

Bo wypadł następny cylinder (prawdopodobnie 1), bo o ile się nie mylę iskra skacze parami (równocześnie na dwóch cylindrach) i wyjmując wtyczkę przerwałeś dopływ prądu do tej drugiej cewki.

Nie wiem jakie masz przerwy na świecach, prawdopodobnie 1.0 mm, proponuję je zmniejszyć do 0.7 a nawet do 0.6 mm i sprawdzić jaki będzie efekt.

Ja jeżdżę na przerwach 0.7 mm, żeby nie wysilać tak cewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Efekt wciąż ten sam. wszystkie cewki pukają a po wyjęciu całkowitym cewki nr cztery żadnej reakcji.

 

Czyli wniosek, że jest problem ze sterowaniem (zasialaniem) tej cewki.

Postaram się jak najszybciej sprawdzić samą wtyczkę tzn. przeciskać podoginać piny. A jeśli to nie pomoże to gdzie szukać dalej?

 

Dodano: 16 lut 2015 - 22:18

Wtyczka przy cewce wydaje się być w porządku. Pomiar miernikiem (na uruchomionym silniku) wsazywał takie samo napięcie na pierwsze i czwartej cewce. nie mogłem zmierzyć na drugiej i trzeciej bo silnik gasł po odpięciu wtyczki.

 

Dziś przeczyściłem jeszcze gniazda, świece, cewki, wtyczki popsikałem dla pewności kontaktem i żadnej odmiany.

Jak by nie podmieniać cewek i świec, efekt jest zawsze taki sam na czwartej cewce tak jakby jej nie było.

 

Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

A może jest ktoś z okolicy kto zgodziłby się na spotkanie i szybką podmianę cewek aby mieć 100% pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych wszystkich przez kolegę przeprowadzonych manewrach, a i mnie to powinno się nasunąć, że przyczyną może być niesprawny wtryskiwacz na czwartym cylindrze. Może nie dostawać sygnału sterujęcego lub być zatkany. Sprawdziłabym również kompresję na cylindrach, bo niska kompresja lub jej brak też będą powodować taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wtryskiwacz,

Zatkany, czy przerwa elektryczna? Jeżeli zatkany, to może uda ci się go uruchomić. Mnie się udało dwa uruchomić. Obejrzj część która jest skierowana do silnika, prawdopodobnie na tej powierzni jest warstwa osadu, spróbuj go delikatnie zeskrobać, powinny się wtedy pojawić czarne punkciki (u mnie były cztery), to sa kanaliki którymi wtryskiwana jest benzyna i spróbuj (też delikatnie) cienką szpilką te kanaliki udrożnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy udrażnianiu szpileczka nie ulegną rozkalibrowaniu?

Tak czy siak dziś kurier dotarł z przesyłką. Wymienione i z głowy (elektryka ok).

Stary wtryskiwacz leży w kartonie i w wolej chwili zobaczę do niego co było przyczyną i czy da radę coś z nim zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!