Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skacząca wskazówka temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Kilka tygodni temu gdy żona wróciła z pracy usłyszałem, że załączył się wentylator na chłodnicy. Temperatura na wskaźnikach była normalna.

Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę do Radomia i po przejechaniu ok. 140km w trakcie wyprzedzania (prędkość ok. 110km/h i ok.3200obr/min) usłyszałem piknięcie, zapalił się napis STOP, a wskazówka temperatury była na ostatniej kresce. Od razu odpuściłem gaz, żeby się zatrzymać, samochód zaczął zwalniać, między czasie maksymalnie zwiększyłem nawiew i temperaturę w kabinie. Nie zdążyłem się zatrzymać, a wskazówka wróciła na prawidłową pozycję.

Ostatnie 30km przejechałem z prędkością ok. 80-90km/h. Gdy przyspieszałem wskazówka wędrowała na czerwone pole, gdy zwalniałem wracała na prawidłową kreskę, jednak nie spadała poniżej.

Silnik rozgrzewa się prawidłowo, dopóki temperatura nie przekracza 90* woda kręci się tylko po małym obiegu, gdy temperatura podchodzi pod właściwą kreskę ciepłe robią się węże przy chłodnicy, czyli termostat otwiera się i działa też duży obieg.

Czy termostat (mimo tego że otwiera się) może otwierać się zbyt mało i wtedy będzie powodował taki objaw? Czy problemem może być czujnik temperatury? Niedokręcona masa (kilka dni temu samochód zaczął kopać przy wysiadaniu)?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy termostat (mimo tego że otwiera się) może otwierać się zbyt mało i wtedy będzie powodował taki objaw?

I na tą opcję bym stawiał, że termostat z jakich powodów ma problemy z pełnym otwarciem. Ale wcześniej sprawdziłbym chłodnicę pod kątem swobodnego przepływu powietrza przez nią, czy nie jest zaklejona owadami lub błotem. To że wentylator się załącza to nie ma się co przejmować, taka jego rola, ale jak wzrasta przy tym temperatura, to już nie można nad tym przechodzić obojętnie.

I jeszcze jedna uwaga, ale nie sprawdzona przeze mnie w praktyce, bo nie było takiej okazji. Niepełnemu otwarciu termostatu po załączeniu się wentylatora spowodowanego wzrostem temperatury powinna towarzyszyć wyraźna różnica temperatury między zasilanie i powrotem na chłodnicy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie muszę kupić termostat. Mam silnik 1.6 16V oznaczony z oznaczeniem BM0C. Wszelkie wyszukiwarki części pokazują 'tradycyjne' termostaty i jakieś plastikowe z wtyczkami jako pasujące. Jaki będzie odpowiedni do mojego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie nie odpowiem, bo jeszcze tam nie zaglądałem - nie było takiej potrzeby. Ja bym najpierw sprawdził, czy go coś nie blokuje, może nie trzeba go wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za pomoc, właśnie zamawiam termostat, dam znać czy po wymianie problem ustąpi.

Z racji, że koszt tego termostatu nie jest duży to nie chce mi się demontować starego tylko w celu sprawdzenia.

 

Dodano: 26 lut 2015 - 11:31

Ok, termostat wymieniony, stary miał poprzecinane i spuchnięte uszczelk.

Po wymianie odpaliłem silnik do otwarcia termostatu i po chwili wskazówka znowu jak przed wymianą skoczyła do 4-5 kresk. Gdy zmniejszam obroty spada, gdy zwiększam podnosi się.

Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie widać płynu. Czy to moze być kolejnym powodem skakania wskazowki?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że warto najpierw uzupełnić płyn chłodniczy do właściwego poziomu.

A uszczelka pod głowicą silnika cała?

Auto widzę ma już trochę przebiegu, może warto wypłukać układ chłodzenia silnika.

Zakładam oczywiście, że już sprawdziłeś chłodnicę pod kątem przepływu powietrza?

Edytowane przez Lelupi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w tej chwili mam dolane 1,6 litra świeżego płynu chłodniczego, być może jeszcze układ wciągnie. Teraz węże za termostatem są dużo bardziej gorące, co tylko potwierdza braki płynu. Na tą chwilę wskazówka uspokoiła się i trzyma się jednej, właściwej kreski.

Tutaj jeszcze zdjęcie jak wyglądał stary termostat i jego uszczelki:

thumb_hosting_zdjec_1425057932__01.jpgthumb_hosting_zdjec_1425057967__02.jpgthumb_hosting_zdjec_1425057984__03.jpg

 

Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to stwierdzić mogę tylko na podstawie spodu korka oleju, brak jest kawowej mazi (którą widziałem w moim dawnym CLIO I). Oleju nie przybywa, przed dolaniem płyny chłodniczego 2/3 wysokości na bagnecie, po dolaniu 1 litra płynu, poziom oleju jest ten sam. Sprawdzę jeszcze za kilka dni.

Zauważyłem jeszcze spoconą plastikową osłonę silnika (pod termostatem tylko bliżej ściany grodziowej) przebiegają tam 2 węże, ale na macanie ręką to mokre nie były.

Istnieje możliwość, że chłodnica ma jakiś niewielki wyciek, którego nie widać bo odparowuje? Którędy jeszcze może uciekać płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Lelupi ma rację. W megance spotkałem się z sytuacją kiedy wyciekł płyn chłodzący, niestety wysoka temperatura silnika nie była wskazywana bo płyn nie miał styku z elementem podającym (czujnikiem temp. - termistorem) wskazania na miernik. Silnik może się zatrzeć a wskazania są ok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!