Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to cewka zapłonowa?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Mam problem z kontrolką silnika tą żółtą a mianowicie w tamtym tygodniu zapaliła misie kontrolka check silnika ale bez SERVICE.

objawy to nierówna praca silnika spadek mocy i zapach tak jakby ropy w środku auta-więc myślę sobie nic tylko cewka ale dlaczego kontrolka SERVICE się nie zapaliła?

Miałem na stanie 4 cewki zapłonowe które kupiłem używane w tamtym roku i po podłączeniu u mechanika pod komputer wykazało że mam błąd na 4 tłoku.brak jakiegoś zasilania czy coś takiego.OK sam wymieniłem cewkę zapłonową problem znikł.

Wczoraj pojawiło się to samo check ale z SERVICE.Objawy podobne czyli nierówna praca silnika brak mocy ,zapach niedopalonej benzyny w środku auta.

Ciekawostka-kontrolka zapaliła się i bardzo szybko migała potem paliła się cały czas i znów szybko migała i tak chyba naliczyłem 3 razy-teraz pali się cały czas.Co oznacza to miganie?Czy komputer "mówi" na którym tłoku jest coś nie tak czy co?

Najpierw zacząłem podmieniać cewkę na 4 tłoku ale to nie pomogło wiec 3 2 1 i nic dalej to samo, zdenerwowany pojechałem do mecha, tym razem wykazało błędy na 3 i 4 cylindrze (wiem że cewki są jakoś połączone szeregowo 3 i 4 i 1 z 4) więc trochę jestem zaniepokojony bo problem pojawiał się co jakiś czas z tym błędem i napisem SERVICE ale dawałem rade robić to sam. Czyli po kolei wywalałem cewki i zakładałem drugą używaną aż znalazłem złą i wszystko wracało do normy czyli moc i praca silnika- kontrolki gasły. Zamówiłem już 2 nowe cewki BERU na allegro. Jutro będę miał więc zobaczę co i jak.

Moje pytania są następujące

1.Gdy okaże się że to nie cewka to czy mam wymienić kable WM? (jeśli tak to na jakiej firmy jakiś link)

2.Gdy okaże się że to nie kable to czy mam wymieniać świece? (j.w.)

3.Gdy okaże się że i to i to to nie to to gdzie szukać? wiem -zamieszałem z tym "to"

4.Jakie urządzenie diagnostyczne mogę kupić TANIE do Mojej megi 1.4 98KM grandeture koniec 2003r + LPG

5.Czytałem na forum że do mojej megi wystarczy coś takiego jak interfejs diagnostyczny ELM327 czy to prawda i jakiej wersji programu wtedy trzeba szukać?

6.Czy z taką awarią mogę pokonywać krótkie odcinki 7km?

Proszę o podpowiedzi Pomoc

Napiszę jutro jak dostanę cewki co wynikło.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Gdy okaże się że to nie cewka to czy mam wymienić kable WM? (jeśli tak to na jakiej firmy jakiś link)

A jak kolega cewki ze świec wyjmował to widział przewody WN?? W megance II nie ma przewodów wysokiego napięcia. Możesz świece wymienić jak dawno nie były ruszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kolega cewki ze świec wyjmował to widział przewody WN?? W megance II nie ma przewodów wysokiego napięcia.

Jestem laikiem w tym temacie więc myślałem że to przewody WN.

A więc wymieniłem cewki nr 2 i 3 na nowe wydaje mi się że problem znikł.Kontrolka check i SERVICE jednak nadal się świeci

W poprzednich przypadkach jak wymieniałem cewki to kontrolki gasły i było Ok.

Cóż-pewnie czeka mnie kontrola u mechanika. i znowu trzeba bulić za podłączenie pod komp.

Czy ma ktoś na forum ten interfejs diagnostyczny ELM327? i czy to jest warte tych 40zł do kasowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to koło od faz rozrządu ,coś takiego chyba u Ciebie jest.

Odnosząc się od Twojego zdania -Cóż-pewnie czeka mnie kontrola u mechanika. i znowu trzeba bulić za podłączenie pod komp. To witaj w świecie meganek po przebiegu 200tys km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to koło od faz rozrządu ,coś takiego chyba u Ciebie jest.

szaku to nie koło bo w 1.4 nie ma KZFR, ale dzięki za rade.

Wracając do tematu wczoraj byłem u mecha. Szybka wymiana świec.Podpięcie pod komp.Skasowanie znienawidzonego check + SERVICE.

I po kłopocie.(mam nadzieję). Przejechałem jakieś 30 km i wszystko OK.Mam wrażenie że silnik poza równą pracą "ciągnie" prawie tak samo od niskich obrotów do wysokich. Oczywiście o 3 tyś obrotów w tym motorze ciągnie bardziej ale jakoś po tej wymianie świec i dwóch nowych cewkach to wszystko się ustatkowało "ciągnie równomiernie". Może to tylko złudzenie? Tak czy siak moja Megi śmiga jak ta lala.

Powodem awarii były świece chyba oryginalne bo marki RENAULT symbolu nie pamiętam.

Drugi powód to cewka która UWAGA: przepuszczała wodę do gniazda w okolicach świecy (na cewkach jest gumowa uszczelka i to przez nią były problemy)

Dziwiły mnie posty niektórych forumowiczów którzy pisali, że na cewkach po wyjęciu widzą jakąś ciecz a tu proszę. Mnie też to spotkało.

Pamiętajcie o cewkach drodzy forumowicze (oczywiście zapłonowych :P), no i o świecach ;)

 

Temat mam nadzieję do zamknięcia :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!