Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to cewka zapłonowa?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Mam problem z kontrolką silnika tą żółtą a mianowicie w tamtym tygodniu zapaliła misie kontrolka check silnika ale bez SERVICE.

objawy to nierówna praca silnika spadek mocy i zapach tak jakby ropy w środku auta-więc myślę sobie nic tylko cewka ale dlaczego kontrolka SERVICE się nie zapaliła?

Miałem na stanie 4 cewki zapłonowe które kupiłem używane w tamtym roku i po podłączeniu u mechanika pod komputer wykazało że mam błąd na 4 tłoku.brak jakiegoś zasilania czy coś takiego.OK sam wymieniłem cewkę zapłonową problem znikł.

Wczoraj pojawiło się to samo check ale z SERVICE.Objawy podobne czyli nierówna praca silnika brak mocy ,zapach niedopalonej benzyny w środku auta.

Ciekawostka-kontrolka zapaliła się i bardzo szybko migała potem paliła się cały czas i znów szybko migała i tak chyba naliczyłem 3 razy-teraz pali się cały czas.Co oznacza to miganie?Czy komputer "mówi" na którym tłoku jest coś nie tak czy co?

Najpierw zacząłem podmieniać cewkę na 4 tłoku ale to nie pomogło wiec 3 2 1 i nic dalej to samo, zdenerwowany pojechałem do mecha, tym razem wykazało błędy na 3 i 4 cylindrze (wiem że cewki są jakoś połączone szeregowo 3 i 4 i 1 z 4) więc trochę jestem zaniepokojony bo problem pojawiał się co jakiś czas z tym błędem i napisem SERVICE ale dawałem rade robić to sam. Czyli po kolei wywalałem cewki i zakładałem drugą używaną aż znalazłem złą i wszystko wracało do normy czyli moc i praca silnika- kontrolki gasły. Zamówiłem już 2 nowe cewki BERU na allegro. Jutro będę miał więc zobaczę co i jak.

Moje pytania są następujące

1.Gdy okaże się że to nie cewka to czy mam wymienić kable WM? (jeśli tak to na jakiej firmy jakiś link)

2.Gdy okaże się że to nie kable to czy mam wymieniać świece? (j.w.)

3.Gdy okaże się że i to i to to nie to to gdzie szukać? wiem -zamieszałem z tym "to"

4.Jakie urządzenie diagnostyczne mogę kupić TANIE do Mojej megi 1.4 98KM grandeture koniec 2003r + LPG

5.Czytałem na forum że do mojej megi wystarczy coś takiego jak interfejs diagnostyczny ELM327 czy to prawda i jakiej wersji programu wtedy trzeba szukać?

6.Czy z taką awarią mogę pokonywać krótkie odcinki 7km?

Proszę o podpowiedzi Pomoc

Napiszę jutro jak dostanę cewki co wynikło.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Gdy okaże się że to nie cewka to czy mam wymienić kable WM? (jeśli tak to na jakiej firmy jakiś link)

A jak kolega cewki ze świec wyjmował to widział przewody WN?? W megance II nie ma przewodów wysokiego napięcia. Możesz świece wymienić jak dawno nie były ruszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kolega cewki ze świec wyjmował to widział przewody WN?? W megance II nie ma przewodów wysokiego napięcia.

Jestem laikiem w tym temacie więc myślałem że to przewody WN.

A więc wymieniłem cewki nr 2 i 3 na nowe wydaje mi się że problem znikł.Kontrolka check i SERVICE jednak nadal się świeci

W poprzednich przypadkach jak wymieniałem cewki to kontrolki gasły i było Ok.

Cóż-pewnie czeka mnie kontrola u mechanika. i znowu trzeba bulić za podłączenie pod komp.

Czy ma ktoś na forum ten interfejs diagnostyczny ELM327? i czy to jest warte tych 40zł do kasowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to koło od faz rozrządu ,coś takiego chyba u Ciebie jest.

Odnosząc się od Twojego zdania -Cóż-pewnie czeka mnie kontrola u mechanika. i znowu trzeba bulić za podłączenie pod komp. To witaj w świecie meganek po przebiegu 200tys km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to koło od faz rozrządu ,coś takiego chyba u Ciebie jest.

szaku to nie koło bo w 1.4 nie ma KZFR, ale dzięki za rade.

Wracając do tematu wczoraj byłem u mecha. Szybka wymiana świec.Podpięcie pod komp.Skasowanie znienawidzonego check + SERVICE.

I po kłopocie.(mam nadzieję). Przejechałem jakieś 30 km i wszystko OK.Mam wrażenie że silnik poza równą pracą "ciągnie" prawie tak samo od niskich obrotów do wysokich. Oczywiście o 3 tyś obrotów w tym motorze ciągnie bardziej ale jakoś po tej wymianie świec i dwóch nowych cewkach to wszystko się ustatkowało "ciągnie równomiernie". Może to tylko złudzenie? Tak czy siak moja Megi śmiga jak ta lala.

Powodem awarii były świece chyba oryginalne bo marki RENAULT symbolu nie pamiętam.

Drugi powód to cewka która UWAGA: przepuszczała wodę do gniazda w okolicach świecy (na cewkach jest gumowa uszczelka i to przez nią były problemy)

Dziwiły mnie posty niektórych forumowiczów którzy pisali, że na cewkach po wyjęciu widzą jakąś ciecz a tu proszę. Mnie też to spotkało.

Pamiętajcie o cewkach drodzy forumowicze (oczywiście zapłonowych :P), no i o świecach ;)

 

Temat mam nadzieję do zamknięcia :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!