Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem megi 2003


marecki12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kupilem megan 2 z silnikiem 1.5 i mam problem tego typu przy gwaltownym dodaniu gazu swieci ukodzony wtrysk a po tyg wyskakuje serwi i wtedty rano ciezko pali dodam ze pompa robiona wtryski tez nowy filtr oraz czyszczony uklad paliwowy bylem na konpie i pokazuje spadek cisnienia na rampi i uszkodzony wtrysk 2 pomocy z gory dziekuje

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie towarzysze przypisali kody wtrysków w odwrotnej kolejności dowiedziałem się po roku. Słabo odpalał ale jeździł, po roku auto zaczęło szarpać i zapalał się check , a później stop i wtryski kaput.

W moim przypadku zacinał się regulator ciśnienia ( to cudo z brązową wtyczką na pompie paliwowej). Po wymianie regulatora i wpisaniu kodów w odpowiednie miejsca wsio w porządku.

Jeśli pokazuje wtrysk to należy udać się do mistrza który go robił niech poprawia albo sprawdzi i powie że jest ok i przyczyna leży gdzie indziej.

Czy podali ci kody błędów?

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wpisywaniem kodów to niedawno u mnie było tak:

Nowy fabrycznie wtrysk, kod z wtrysku spisany poprawnie, kod wprowadzony poprawnie.

Efekt: komp nie przyjął wtryskiwacza, odpalenie silnka w trybie serwisowym... koorw co nie miara.

Nie wiem, co magik później wymyślił (wgrywal soft?) ale wszystko działa OK.

 

Wniosek - czasami lepiej nie kodować wtrysku. Z czasem sam się doprowadzi do właściwego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są kody renault ale dają jakiś pogląd. Zrób test przelewowy, prosta sprawa a dość dużo powie. Więcej czasu zajmie Ci skompletowanie wężyków i kubeczków.

Co możesz sam. Test przelewowy i sprawdzenie czy kabli od wtrysku coś nie przetarło lub ułamało. 2 wtrysk od aku.

Reszta to już tylko serwis nie koniecznie autoryzowany ale taki co posiada CLIP. inne programy coś pokazują ale nie dokładnie albo nie do końca to co powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P089 to za niskie ciśnienie na listwie, zazwyczaj spowodowane lejącym zaworkiem wtryskiwacza. Próba przelewowa powinna wszystko wyjaśnić.

P025 to najprawdopodobniej przepalona świeca żarowa. Jeżeli tylko jedna to może być drobny problem podczas rozruchu silnika, później nie ma najmniejszego wpływu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jeśli skasuje serwis to pali normalnie. Jak tylko zapali się serwis to wtedy za drugim razem, ale to tylko rano lub jak postoju z dwie godziny to jest już problem a zaworki były wymieniane na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwaltownym dodaniu gazu swieci ukodzony wtrysk

Trochę to uogólniasz bo komunikaty mogą być dwa, w wolnym tłumaczeniu:

1 - "sprawdź układ wtryskowy"

2 - "uszkodzony układ wtryskowy" i wówczas odzywa się gwizdek.

Jeżeli podłączony komputer pokazuje uszkodzony 2 wtrysk to dotyczy to usterki elektrycznej tego wtryskiwacza.

Puszczanie paliwa przez zaworek nie wyświetli komunikatu o uszkodzeniu konkretnego wtryskiwacza tylko ogólny błąd dotyczący małego ciśnienia na listwie.

Może obwód wtryskiwacza nr 2 czasem nie zamyka się i przez to wyświetla serwis przed rozruchem. Przy świecącej kontrolce serwis wyświetlacz powinien pokazać komunikat czego dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli "sprawdź układ wtryskowy" a tu duże pole do popisu. Od egr, poprzez ciśnienie doładowania, uszkodzenie el. wtryskiwacza, większość czujników. Przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa pokazuje zazwyczaj uszkodzenie układu wtryskowego i odzywa się gwizdek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co proponujesz zrobić dodam, że auto nie dymi, ma normalna moc, itp a może to ten zawór w pompie bo tak jak wcześniej pisałam jeśli nie świeci serwis to pali ok a jak tylko się pojawi to lipa. Czy w domu sam skasuję ten serwis, ostatnio jeszcze komp pokazał uszkodzony czujnik pedału. Nie wiem o co za bardzo chodzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tylko się pojawi to lipa

Jedyne wyjście to po wcześniejszym wykasowaniu wszystkich błędów poczekać aż się pojawi się serwis i odczytać błąd który powoduje wyświetlenie tego komunikatu. Wówczas będziesz wiedział co go powoduje. Do usuwania błędów musisz mieć przynajmniej elm 327 i do niego jakiś program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu ale ostatnio jak zasw sie serwis sprawdziłem świece zarowe i byly mokre ale po sprawdzeniu grzeja

 

Dodano: 07 mar 2015 - 07:36

Dziś rano sprawdziłem swiece sa ok pskiklem delikatnie plakiem auto odpalili lecz zauważyłem że paliwo się pieni w przewodach czy tak ma być i zgasilem go i teraz bez problemu brak mi sil może zna ktos dobrego mechanika który nie zedze skóry ze mnie najlepiej gdzieś w okolicy Dzierżoniowa

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!