Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem megi 2003


marecki12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kupilem megan 2 z silnikiem 1.5 i mam problem tego typu przy gwaltownym dodaniu gazu swieci ukodzony wtrysk a po tyg wyskakuje serwi i wtedty rano ciezko pali dodam ze pompa robiona wtryski tez nowy filtr oraz czyszczony uklad paliwowy bylem na konpie i pokazuje spadek cisnienia na rampi i uszkodzony wtrysk 2 pomocy z gory dziekuje

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie towarzysze przypisali kody wtrysków w odwrotnej kolejności dowiedziałem się po roku. Słabo odpalał ale jeździł, po roku auto zaczęło szarpać i zapalał się check , a później stop i wtryski kaput.

W moim przypadku zacinał się regulator ciśnienia ( to cudo z brązową wtyczką na pompie paliwowej). Po wymianie regulatora i wpisaniu kodów w odpowiednie miejsca wsio w porządku.

Jeśli pokazuje wtrysk to należy udać się do mistrza który go robił niech poprawia albo sprawdzi i powie że jest ok i przyczyna leży gdzie indziej.

Czy podali ci kody błędów?

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wpisywaniem kodów to niedawno u mnie było tak:

Nowy fabrycznie wtrysk, kod z wtrysku spisany poprawnie, kod wprowadzony poprawnie.

Efekt: komp nie przyjął wtryskiwacza, odpalenie silnka w trybie serwisowym... koorw co nie miara.

Nie wiem, co magik później wymyślił (wgrywal soft?) ale wszystko działa OK.

 

Wniosek - czasami lepiej nie kodować wtrysku. Z czasem sam się doprowadzi do właściwego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są kody renault ale dają jakiś pogląd. Zrób test przelewowy, prosta sprawa a dość dużo powie. Więcej czasu zajmie Ci skompletowanie wężyków i kubeczków.

Co możesz sam. Test przelewowy i sprawdzenie czy kabli od wtrysku coś nie przetarło lub ułamało. 2 wtrysk od aku.

Reszta to już tylko serwis nie koniecznie autoryzowany ale taki co posiada CLIP. inne programy coś pokazują ale nie dokładnie albo nie do końca to co powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P089 to za niskie ciśnienie na listwie, zazwyczaj spowodowane lejącym zaworkiem wtryskiwacza. Próba przelewowa powinna wszystko wyjaśnić.

P025 to najprawdopodobniej przepalona świeca żarowa. Jeżeli tylko jedna to może być drobny problem podczas rozruchu silnika, później nie ma najmniejszego wpływu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jeśli skasuje serwis to pali normalnie. Jak tylko zapali się serwis to wtedy za drugim razem, ale to tylko rano lub jak postoju z dwie godziny to jest już problem a zaworki były wymieniane na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwaltownym dodaniu gazu swieci ukodzony wtrysk

Trochę to uogólniasz bo komunikaty mogą być dwa, w wolnym tłumaczeniu:

1 - "sprawdź układ wtryskowy"

2 - "uszkodzony układ wtryskowy" i wówczas odzywa się gwizdek.

Jeżeli podłączony komputer pokazuje uszkodzony 2 wtrysk to dotyczy to usterki elektrycznej tego wtryskiwacza.

Puszczanie paliwa przez zaworek nie wyświetli komunikatu o uszkodzeniu konkretnego wtryskiwacza tylko ogólny błąd dotyczący małego ciśnienia na listwie.

Może obwód wtryskiwacza nr 2 czasem nie zamyka się i przez to wyświetla serwis przed rozruchem. Przy świecącej kontrolce serwis wyświetlacz powinien pokazać komunikat czego dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli "sprawdź układ wtryskowy" a tu duże pole do popisu. Od egr, poprzez ciśnienie doładowania, uszkodzenie el. wtryskiwacza, większość czujników. Przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa pokazuje zazwyczaj uszkodzenie układu wtryskowego i odzywa się gwizdek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co proponujesz zrobić dodam, że auto nie dymi, ma normalna moc, itp a może to ten zawór w pompie bo tak jak wcześniej pisałam jeśli nie świeci serwis to pali ok a jak tylko się pojawi to lipa. Czy w domu sam skasuję ten serwis, ostatnio jeszcze komp pokazał uszkodzony czujnik pedału. Nie wiem o co za bardzo chodzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tylko się pojawi to lipa

Jedyne wyjście to po wcześniejszym wykasowaniu wszystkich błędów poczekać aż się pojawi się serwis i odczytać błąd który powoduje wyświetlenie tego komunikatu. Wówczas będziesz wiedział co go powoduje. Do usuwania błędów musisz mieć przynajmniej elm 327 i do niego jakiś program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu ale ostatnio jak zasw sie serwis sprawdziłem świece zarowe i byly mokre ale po sprawdzeniu grzeja

 

Dodano: 07 mar 2015 - 07:36

Dziś rano sprawdziłem swiece sa ok pskiklem delikatnie plakiem auto odpalili lecz zauważyłem że paliwo się pieni w przewodach czy tak ma być i zgasilem go i teraz bez problemu brak mi sil może zna ktos dobrego mechanika który nie zedze skóry ze mnie najlepiej gdzieś w okolicy Dzierżoniowa

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!