Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik się nie otwiera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym odświeżyć temat. A mianowicie od pewnego czasu nie otwiera mi się bagażnik w mojej megance 2 ph1 grandeture.

Otwieram awaryjnie przez wciśnięcie białego plastyku wewnątrz bagażnika (dziękuje-znalazłem na tym forum). Chcę to naprawić bo raz że "przypał" :lol: a 2 że to za dużo gimnastyki.

Objawy- gdy próbuje otworzyć bagażnik naciskając gumowy przycisk na klapie nic nie słychać, żadnego klik czy pstryk.

Gdy próbuję otworzyć bagażnik tylko przyciskiem na karcie "tym od otwarcia bagażnika" światła od kierunkowskazów migają raz ale oczywiście nic się nie dzieje poza tym, nie słychać też klik czy pstryk przy bagażniku.

Centralny zamek działa (Zamyka-otwiera wszystkie drzwi oprócz bagażnika). Przeszukałem forum i znalazłem kilka interesujących tematów.

Już raz starałem się to naprawić ale moja wiedza w zakresie elektryki to minimum i dałem za wygraną.

Z moich obserwacji wynikało, że silniczek w zamku bagażnika jest sprawny bo po podłączeniu bezpośrednio pod aku działa.

Myślę też że jakiś "sterownik-przekaźnik" otwierania bagażnika (w którymś temacie jest opisany) też działa, bo inaczej po wciśnięciu przycisku od bagażnika na karcie nie migały by kierunkowskazy.

Jak ostatnio to robiłem to nie widziałem żadnych niepokojących objawów tzn: brak wilgoci, przerwanych kabli, wszystko spsikąłem WD-40 a zamek nasmarowałem smarem grafitowym.

 

W DALSZYM CIĄGU NIE DZIAŁA I TU KILKA PYTAŃ:

 

1) Żeby się za to zabrać PO RAZ 2 potrzebuje wiedzieć czy do poszukiwań przerwanej wiązki kabli w gumowej osłonie między podsufitką a klapą bagażnika potrzebny mi specjalistyczny sprzęt taki jak miernik napięcia (najtańszy może być?), czy wystarczy żarówka 12V z kabelkami.

2)Czy jeśli wystarczy żarówka 12V w oprawce i kabelki to czy "masę" mam złapać np z karoserii auta czy muszę najpierw znaleźć masę w tej wiązce kabli i dopiero szukać w każdym kabelku plusa?

3)Czy w tej wiązce powinno być kilka kabli mających cały czas napięcie 12V? Czy tylko przez chwile gdy nacisnę przycisk otwierania bagażnika na karcie lub przycisk na klapie?

4)A może mam zacząć od wyjęcia gumowego przycisku i sprawdzenia?

 

Forumowicze już w kilku tematach mi dużo pomogli.

Wierze że i tym razem wspólnymi siłami uda się rozwiązać problem ;)

Czekam na sugestie, podpowiedzi

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to przerabiałem, a że była zima, nie miałem garażu, więc się poddałem i pojechałem do elektryka. Wymienił wszystkie cienkie kable i na razie spokój. Mówił, żeby szukać nowej wiązki i żeby ją polutować w dachu, bo luty wieczne niestety nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

volfeer jeśli możesz napisz ile taka przyjemność Cię kosztowała? i czy długo auto stało u mechanika?

 

kt0sfajny dziękuję za video.Tego odcinka akurat nie oglądałem. zacznę właśnie od włącznika.

Edytowane przez czaja11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy próbuję otworzyć bagażnik tylko przyciskiem na karcie "tym od otwarcia bagażnika" światła od kierunkowskazów migają raz ale oczywiście nic się nie dzieje poza tym, nie słychać też klik czy pstryk przy bagażniku.

Następna osoba wierząca w otwieranie się bagażnika z karty. Ludzie przeczytajcie instrukcję od auta to się dowiecie, że ten przycisk powoduje odblokowanie możliwości otwarcia bagażnika przyciskiem po środku klapy, przy zamkniętych i zablokowanych drzwiach kabiny.

W twoim przypadku szukałbym usterki, jak sam stwierdziłeś, w gumowym peszlu. Sprawdź przy okazji czy masz podświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76 - ok źle napisałem nie otworzyć a odblokować powinno być.

Podświetlenie tablicy jest.

Tylna wycieraczka działa.

Ogrzewanie tylnej szyby działa.

Trzecie światło stop i tylne światła działają prawidłowo.

 

 

OK właśnie jestem w trakcie rozpoznania

Co mogę stwierdzić na pewno to klapa bagażnika "gnije" :unsure:

Przycisk w gumowej osłonie działa- wypiołem wypiąłem go z kostki i pod jeden pin dałem "+" od lampki w bagażniku a drugi pin podpiołem podpiąłem pod oprawkę z lampką a z oprawki drugi kabelek przyłożyłem do masy karoserii. Jak naciskam na przyciska lampka się świeci

Trochę korzystam z tego obrazka

thumb_hosting_zdjec_1369999405__tylna_klapa_mii_grandtour.jpg

 

Niestety kostka R327 do wywalenia. Musiałem ją wyciąć bo nie dawała się wysunąć. Do kostki dochodzą 3 przewody: 2 czarne i jeden brązowy. NA JEDNYM (BRĄZOWYM)JEST NAPIĘCIE TYLKO JAK SĄ WŁĄCZONE ŚWIATŁA POZYCYJNE KABEL KTÓRY IDZIE DO OŚWIETLENIA TABLICY. Podłączam kabelek oprawki plusowy pod pozostałe 2 czarne kabelki ale tam nic nie ma . SUGESTIE?

Zamek bagażnika działa - wypiołem wypiąłem kostkę i podłączyłem na krótko 2 piny+ i - dochodzące do silniczka zamka. Po podpięciu żarówki pod kostkę która idzie do zamka i wpięciu się w te same gniazda + i - nic się nie dzieje żarówka nie świeci. Naciskam na guzik w tej gumie i nic. Poddaje się

 

Łoooo luuuudzie zadziałało!!!!!

Po szybkim skręceniu tego wszystkiego i zamknięciu klapy usłyszałem taki dziwny dźwięk jakby pisk z tyłu auta. Następnie chwytam za ten przycisk i działa.

Zamknąłem auto z kluczyka i odblokowałem centralny zamek. Tylna klapa otwiera się. Zamknąłem jeszcze raz, tym razem nacisnąłem przycisk odblokowania bagażnika (aston76 -to dla Ciebie). Działa.

Okazało się, że ciała dała kostka R327 z załączonego obrazka. Jak ją "rozebrałem" to w środku była stopiona i dwa kabelki się stykały ze sobą

Ale żeby nie było tak miło - UWAGA DZIAŁA TYLKO WTEDY GDY MAM WYŁĄCZONE ŚWIATŁA POZYCYJNE!!!

Co zrobiłem nie tak? Które kable trzeba zamienić?

I co to był za dźwięk ten pisk?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu, a mianowicie nie wiem jak połączyć kabelki między klapą a nadwoziem przerwane, zaśniedziałe były 3 ( czarne) kabelki.

Jak określić który z którym połączyć?

Posiadam miernik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-78883-0-58870300-1424794825_thumb.png

Załączyłem schemat jak to podłączenie wygląda u mnie.

Kolory kabli są wymyślone żeby było łatwiej to pokazać.

Przypominam że bagażnik odblokowuje się tylko wtedy gdy nie są włączone światłą pozycyjne(w tym oczywiście podświetlanie tablicy)

Według mnie czarny to masa podświetlania tablicy

niebieski to plus podświetlania tablicy i zasilanie włącznika(przycisku otwierania klapy) w niebieskim przewodzie jest 12V tylko wtedy jak są włączone światła ale wtedy nie otwiera się bagażnik i na odwrót.Niebieski przewód jest połączony z podświetleniem tablicy rej i z przyciskiem odblokowania klapy.był on poprowadzony i zlutowany oryginalnie więc go nie ruszałem.

czerwony nie ma w nim 12V ale jak go odłączę to bagażnika nie można otworzyć ze światłami jak i bez świateł.

Próbowałem zamienić czerwony z czarnym ale to powodowało jakieś zwarcie tzn: podświetlenie tablicy gasło a światłą pozycyjne w tylnych lampach przygasały

Pomocy co mam robić?

Przecież nie tak to ma działać.

Bagażnik powinien się odblokować zarówno na włączonych światłach pozycyjnych jak i wylączonych.

HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten temat.

Są tam moje schematy i opisy ,jak to ma być podłączone.

Kolory przewodów mogą się różnić.

http://megane.com.pl/topic/33956-hands-free-antena-tylnej-klapy/page__st__15

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walki ciąg dalszy choć jestem bliski załamania nerwowego

Nel dziękuje za podpowiedzi w podesłany temacie.

W wiązce która wychodzi z podsufitki na tył samochodu mam 12 przewodów i tak

2 grube - ogrzewanie tylnej szyby

2 cienkie- trzecie światło stop

2 średnie i 1 cienki -wycieraczka

zostaje 5

3 czarne idą do zamka a 1 z zamka {cytat Nel (pin 2- + z UCH (jeżeli naciśniemy na przycis w klapie to na tym przewodzie powinno być +12V przez jedną sekundę)} idzie pod kostkę

postaram to się rozrysować, poprzedni schemat nieaktualny

 

post-78883-0-81871600-1424880101_thumb.png

 

ok więc tak opierając się na poście jaki Nel napisał wcześniej i sprawdziłem najpierw przycisk

idą tam 2 przewody z kostki r327 brązowy i czarny(czarny rozchodzi się na podświetlenie tablicy też). na czarnym jest masa na brązowym powinna być masa jak się naciśnie przycisk i tak jest ale wartość na brązowym przewodzie w miarę ruszania klapą bagażnika sie zmienia.dochodzi do 4,5o miernik ustawiony na prąd stały 20V.w położeniu górnym klapy pokazuje zero a jak nacisnę przycisk to jest minus, czyli na mierniku ok 12V (plus wziąłem z lampki oświetlenia bagażnika.za każdym razem jak nacisnąłem przycisk był minus Nie wiem o co chodzi?

Dalej Zamek

Pin 2 według schematu Nel (Jedziemy od góry schematu)czyli ten który jest podłączony pod przycisk. o nim za chwile

Pin 1 jak jest samochód otwarty masa. jest masa sprawdziłem

Pin 3 podłączyłem ten przewód do masy i na wyświetlaczu pojawił sie komunikat że drzwi są otwarte

Pin 4 masa sprawdzałem jest

Pin 1,3,4 idzie w głąb samochodu a pin 2 jest podłączony jak na moim schemacie czyli do przycisku, czy tak ma być?

sprawdzenie pinu 2 metoda Nel. miałem żarówkę led więc bieguny miały znaczenie ale po kolei

wpiąłem sie w piny1 i 2 i naciskam przycisk i nic odwróciłem bieguny żarówki i napaliła sie ale nie na sekundę tylko jak trzymałem przycisk tak długo sie paliła a raczej żażyła bo ledwo świeciła.

Już nie wiem co mam robić czego szukać.

 

Jak rozblokuje auto centralny zamek wszystkie dzwi i bagażnik to informacja na desce rozdzielczej jest tylko jak otworze dzwi kierowcy a bagażnik i pozostałe dzwi nie pokazują tej informacji.to samo jest jak odblokuje sam bagażnik i go otwoże otworze nie ma żadnej info na desce rozdzielczej o otwarciu drzwi samochodu

Co mam robić?

ten pin 2 z zamka jest chyba źle podłączony ale gdzie mam go przepiąć?

Nel dużo mi pomogłeś ale dalej jest to samo. Bagażnik otwiera się tylko jak nie ma włączonych świateł.

Już nie mam pomysłów

sorry za błędy ale jestem zły

Ja mam 12 tych przewodów w sumie a u Nel jeszcze 2 cienkie )czarny i brąz) do zamykania? 2 cienkie do otwierania (czarny i brąz)?

Antena mnie nie interesuje nie mam tego systemy

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek : pin 1 i 4 to masa, zawsze obojętnie czy klapa jest zamknięta czy otwarta (jest przykręcona do nadwozia).Pin 2 -to plus, jeżeli centralny zamek jest odblokowany (po zamknięciu centralnego znika). Pin 3 - to ,informacja do licznika ,że klapa jest otwarta.

Otwórz klapę ,następnie śrubokrętem zamknij zamek.Zamknij samochód centralnym zamkiem.Na pinie 2 powinien zamknąć plus.Podłącz żarówkę do przewodu 1 i 2 ,żarówka powinna się zapalać po odblokowaniu centralnego i naciśnięciu na guzik otwierania następnie gasnąć.Jeżeli tak nie będzie to podłącz przewód z pinu 1 do śruby którą przykręcony jest silniczek wycieraczek (jakimś innym przewodem) .Jeżeli przy ponownym zamykaniu - otwieraniu centralnego .nie zapali się żarówka ,to jest problem z plusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwórz klapę ,następnie śrubokrętem zamknij zamek.Zamknij samochód centralnym zamkiem.Na pinie 2 powinien zamknąć plus.Podłącz żarówkę do przewodu 1 i 2 ,żarówka powinna się zapalać po odblokowaniu centralnego i naciśnięciu na guzik otwierania następnie gasnąć

tak też zrobiłem i po naciśnięciu przycisku zapaliły się żarówki od świateł pozycyjnych z tyłu na jedną sekundę a nie ta żarówka którą kazałeś podłączyć (cuda na kiju) :unsure:

Jeżeli tak nie będzie to podłącz przewód z pinu 1 do śruby którą przykręcony jest silniczek wycieraczek (jakimś innym przewowem) .Jeżeli przy ponownym zamykaniu - otwieraniu centralnego .nie zapali się żarówka ,to jest problem z plusem

tak zrobiłem - odłączyłem żarówka, i innym przewodem podłączyłem się pod śrubę wycieraczki tylko ten przewód dotknąłem i pojawiły się iskry. zwarcie?

odłączyłem ten dodatkowy przewód jak nacisnę na przycisk to słychać jak zamek pracuje i na sekundę żarzą się pozycję z tyłu żarzą się nie zapalają jak przy podpiętej żarówce

Ok zamknąłem auto. odblokowałem z karty. Sprawdziłem jaką wartość ma pin 2 a tam masa (bo wpiąłem się miernikiem w plus oświetlenia bagażnika a czarny przewodzik podpiąłem pod pin 2), na wyświetlaczu miernika około 12V. . To chyba masa?

Przepraszam że nie fachowo to opisuje ale nie znam się na tym za bardzo.

Dzięki Nel bo dziś okazało się że nie było minusa na pinie 1. ale zlokalizowałem dziada prując wszystko aż do gumowej osłony między klapą a podsufitką.- przerwany kabelek włąśnie od masy pinu 1 zamka.

Co mam robić dalej?

Proszę o pomoc i tłumaczenie łopatologiczne

 

Dodano: 26 lut 2015 - 15:46

Zmierzyłem wartości pinu 2 dla "+" i "-" i tak

PLUS

Podpiąłem czerwony kabel miernika pod pin 2

Auto zablokowane centralnym zamkiem na wyświetlaczu miernika 1,22

Odblokowane ,otwarta klapa (zamek) 0,79

klapa zamknięta(zamek) 0.93

 

MINUS

kabel czerwony podpięty pod plus oświetlenia bagażnika a kabelek czarny miernika pod pin 2

Auto zablokowane zamknięte (tu nie będzie plusa z oświetlenia bagażnika) na wyświetlaczu wartość ujemna -1,13

Auto odblokowane , klapa (zamek) zamknieta wartość dodatnia 11,44

Auto odblokowane , klapa (zamek) otwarta 11,44

O KURCZE CHYBA SIĘ POMYLIŁEM BO ZMIERZYŁEM WARTOŚCI DLA PINU 1 A NIE 2 TEN PIN CO PODAŁEM WARTOŚCI JEST NA ZAMKU JAK PATRZE OD GÓRY DRUGI OD GÓRY A TO PRZECIEŻ PIN 1 A NIE 2. SORRY ALE JUŻ MI SIĘ MIESZA.

ale może to też się przyda. to jest w końcu pin 1.

CZY tak ma wygladać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz ale jestem zielony w tym temacie i nawet jak bym znalazł takie schematy to nie potrafiłbym tego rozkminić.

Nel podał w jednym z tematów schemat do zamka, przycisku, uch i coś jeszcze na dole na tym obrazku jest ale nie odczytałem tego

post-78883-0-17556200-1424972777_thumb.jpg

Napiszcie co to jest na tym schemacie 844?

I co to jest to na dole czarne oznaczone MZ czy coś?

Edytowane przez czaja11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!