Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hands Free - antena tylnej klapy


szafir51

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza sie... opis jest troche nie aktualny. Megan I jeździłem do tej pory i nadal w sumie jeżdzę, ale przesiadam się do Megan II w Kombi którą już kupiłem i nie jest ona wolna od wad. Jak już uporam się z rejestracją itp to uaktualnie dane do profilu. Mam nadzieje że nie naruszyłem regulaminu czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak próbowałem wymieniać baterię i to przy obu kartach.

Z oboma również testowałem otwieranie ale niestety nie działa.

Poza tym jeśli stoję za autem i wyciągnę rękę z kartą w bok poza obrys auta to kartę łapie antena w drzwiach i otwieranie zadziała. Zatem tutaj winę karty wykluczam.

 

Zastanaiwam się co może być przyczyną i jedyne co mi przychodzi do głowy to że dostała się tam woda lub umiął się przewód pomiędzy dachem a klapą bagażnika choć to mało prawdopodobne bo wtedy nie łapało by wcale a jak już pisałem wczesniej jak przyłoże kartę do klapy to łapie.

Jak już pisałem zajmę się tym jak się ociepli i dam znać o wynikach prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

UDAŁO SIĘ !

Musze to wykrzyczeć, bo się trochę nagłowiłem by dojść do tego samodzielnie. Przeszukałem cały Internet od A do Z :mrgreen: i nie znalazłem instrukcji złożenia przycisku tylniej klapy. Usiadłem więc z nim przy kawie i zacząłem na każdy możliwy sposób go składać tak by pasowało. Wiem, że jeden z kolegów miał ten sam problem co ja, ale nie otrzymał odpowiedzi. Postaram się opisać całość ponieważ nie posiadam zdjęć, a przycisk jest już zamontowany ponownie w klapie.

Zabierając się za montaż należy mieć 4 części. 1. górna część obudowy z gumową membraną przycisku, 2. dolna część z wtyczką od dołu i zamontowanymi stykami na stałe, 3. przycisk plastikowy z zamocowaną sprężyną, 4. blaszka miedziana (kolor na to wskazuje) ze srebrnym grzybkiem. Dolną część ustawiamy sobie tak by po lewej stronie było okrągłe wyżłobienie w dole obudowy (miejsce na sprężynę). Blaszkę z grzybkiem ustawiamy tak by srebrny grzybek był po lewej stronie a wygięta środkowa część blaski była skierowana "brzuszkiem" w dół. Teraz blaszkę wsuwamy grzybkiem między styki, a końcówkę wygiętego brzuszka musimy umieścić w rowku, zrobionym w elemencie po prawej stronie od środka. Zewnętrzne części tej blaszki ( patrząc na to z góry to górna i dolna krawędź) trzeba na siłę wcisnąć w uskoki całego metalowego elementu w przycisku. Jeśli blaszka jest dobrze zamocowana to grzybek dotyka górny styk od dołu, a po prawej stronie blaszka jest wygięta ku górze. Teraz po naciśnięciu jej w dół usłyszeć można "pstryk” oraz zauważyć to, że srebrny grzybek dotknie dolny styk i zamknie obwód. Na to nakładamy delikatnie przycisk ze sprężynką pamiętając o odpowiednim umiejscowieniu sprężynki w dołku, a zaraz po tym nakładamy obudowę z gumową częścią i zamykamy całość.

Mam nadzieje, że jest to chociaż w małym stopniu jasne. Odnośnie problemu z otwieraniem klapy to jutro się tym zajmę jeśli pogoda pozwoli i potwierdzę czy przewody łączące samochód z klapą były przyczyna awarii.

 

 

Po dniu pracy przy kablach łączących klape z samochodem, wróciłem do punktu wyjścia. W samym łączniku były przerwane 4 przewody. Wstawiłem nowe wszystkie i sprawdziłem czy jest przewodność. Ale mimo wszystko nie ma reakcji na przyciśnięcie przycisku na klapie jak i na pilocie. Mam w sumie kilka pytań: 1. Czy wy też macie 5 czarnych przewodów jednakowcyh? Jak sprawdzić czy sam zamek działa? Czy też macie bardzo mały zapas tych przewodów ?

 

Dodano: 11 mar 2012 - 12:12

Wymieniłem wszystkie kable na nowe i zamek nadal nie otwiera się. Wyjąłem sam zamek i sprawdziłem czy silniczek działa. I wszystko jest ok. Na zewnętrznym źródle baterii działa bez problemu. Przycisk na zwarciu również przewodzi. Czy istnieje możliwość iż źle są połączone przewody? Albo że przerwany jest przewód w jakimś innym dziwnym miejscu ? Dodam że para przewodów idących do czujnika otwarcia działa. Więc jak otworze ręcznie zamek to i na desce pokazuje otwarcie klapy oraz zapala się światełko w bagażniku. Co radzicie zrobić dalej ?

Edytowane przez TechDeck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest 12 przewodów w wiązce od samochodu do klapy. 2 grube do ogrzewania szyb, 2 średnie i 8 cienkich. 3 z nich są na pewno do wycieraczki a pozostałe do oświetlenia tablicy plus nieszczęsny zamek. Dziś podjąłem kolejną próbę znalezienia przyczyny tej awarii i po raz kolejny jestem w kropce. Sprawdzałem przewodność kabli czy nie jest któryś przerwany. Nic nie znalazłem. Myślę już nad wymianą wiązki ALE nachodzi mnie myśl że może to być tak małą drobnostka że się nie opłaca inwestować w nowe kable tylko lepiej podjechać do elektryka i zobaczyć co on na to poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie on jest? Rozebrałem we wnątrz tylni lewy słupek i znalazłem podsufitka jeszcze 2 kabelki do poduszki. Całość schodzi jeszcze niżej ale nie rozkręcałem plastików bo nie wiem gdzie mnie to doprowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, to w okolicach lewego tylnego nadkola powinna być kostka R15. Następne w okolicach uchwytu do otwierania maski R2.

Posiadam tylko schematy do sceniola a tam to tak wygląda:

przechwytywampm.png

Sprawdź jeszcze przed rozbieraniem jak to w schematach do meganki jest przedstawione.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane II nie ma kostki z tyłu .Z klapy idą aż do R2 która jest pod fotelem kierowcy.

U mnie w kombi jest tak:

2 grube - szyba ogrzewanie

2 średnie i 1 cienki (brązowy) wycieraczka

2 cienkie (czarny i brąz) 3stop

2 cienkie (czarny i niebieski) oświetlenie tablicy

2 cienkie (czarny i brąz) do zamykania

2 cienkie (czarny i brąz) do otwierania klapy

2 cienkie (skrętka) do anteny

4 cienkie (czarne) do zamka (jeden masa 3 do UCH)

Razem 19

Na schemacie zaznaczyłem gdzie jest przykręcona masa idą do niej 2 grube przewody - jeden do szyby , a drugi w zaznaczonym miejscu połączony jest (na zgrzew) ze wszystkimi cienkimi czarnymi masami klapy (może tam jest problem)

post-3001-0-24213900-1331574398_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel - dzięki wielkie. Schematów do megan - kombi nie mogłem znaleść (pewnie źle szukałem). Będę się tym posiłkował, ale czy na pewno dobrze rozumiem? Powinienem sobie rozebrać całą tą wiązkę z głównej otuliny wzdłuż tylniego słupka ?

 

Dodam że nie mam HF więc kabli do anteny - brak. Dodam też że 4( cienkie czarne ), a w sumie jeden z nich jest rozgałęziony do przycisku otwierania klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 10-15cm powinno być to łączenie mas z tym grubym co jest przykręcony do nadwozia.Ale nie musisz tego robić sprawdz miernikiem lub kontrolką czy wszystkie te cienkie czarne mają połączenie z masą.Oprócz tych z zamka pin 2 i 3 które idą do UCH.

post-3001-0-65004800-1331596153_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wezmę się za sprawdzanie, mam jeszcze jedno pytanie. Czy podłączenie tych czarnych cienkich przewodów może być różne? Tzn czy jak rozłącze je wszystkie w tym łączniku i potem popodłączam nie tak jak były to coś się stanie ? Czy trzeba zachować tak połaczenia jak one są teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!