Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik się nie otwiera


Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się.Nie mam tego systemu, nie mam żadnej anteny.

Wczoraj zauważyłem że po odblokowaniu auta i naciśnięciu przycisku otwierania klapy nie zapalają się światła pozycyjne. Dopiero za drugim razem jak nacisnę na przycisk to światła pozycyjne się zapalają na 1 jedną sekundę i zapala się również oświetlenie tablicy rej razem z postojówkami na 1 sekundę.

Nel z twoich wcześniejszych wypowiedzi zrozumiałem że do zamka od podsufitówki powinny iść 4 kable (piny) a u mnie od podsufitówki do zamka idą 3 a ten jeden z zamka jest podpięty a raczej był podpięty pod kostkę r 372 której już nie mam bo ona była nadpalona i musiałem ją wywalić.a może ona musi być?Moze w niej jakoś kabelki się łączą. Ten o którym piszę to jest chyba ten pin 2 o której pisałeś że to plus. Sprawdzę dokładnie.

W sumie zasada jest dobra bo Nel pisał że po naciśnięciu przycisku powinien iść prąd przez 1 sekundę na zamek a u mnie idzie i na zamek i światła pozycyjne z tyłu i na oświetlenie tablicy rej(tak mała choinka) :P

Co z tym dalej robić?

Nie chcę spalić UCH czy czegoś więcej

Edytowane przez czaja11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze napisz ,czy ty już sprawdziłeś przewody w gumowej przelotce i czy znalazłeś tam jakieś usterki? Po drugie ty nie masz wolne ręce ,wiec musisz korzystać z innego schematu.Jeżeli sprawdzałeś już przelotkę a nadal jest problem ,a zwłaszcza powiązania pomiędzy zamkiem a światłami, to sprawdz kostkę R2 pod fotelem kierowcy.Problemy z nią związane są opisane na forum.

post-3001-0-35244200-1425112595_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Zwracam się do was z ogromną prośbą - dokładniej miałem ten sam problem co inni z tego wątku. Dokładniej klapa bagażnika nagle przestała się otwierać - nie słychać było pracy silniczka od zamka, awaryjki po kliknięciu pilota mrugały jak trzeba, ogrzewani szyby działa wycieraczka też. Dało mi więc to odpowiedź że prąd tam jest a nie dochodzi tylko do zamka bagażnika.

Pierwsze co zrobiłem to poszedłem za poradami i wyciągnąłem przycisk od otwierania klapy - ale że robiłem to po ciemku i w deszczu (chciałem szybko zamknąć sprawę) przycisk mi się otworzył i wyskoczyła z niego jakaś sprężynka. Sprężynkę wsadziłem z powrotem i już zauważyłem że chyba jest źle włożona bo przycisk nie wydawał już tego charakterystycznego pstryknięcia i tak jakby cały czas był wciśnięty.

Ale mimo wszystko szukałem gdzie jest problem - i znalazłem, po raz kolejny przerwał się kabel (tym razem od zamka bagażnika) w ogumieniu w klapie, tam przy zawiasie. Kable poskładałem, izolacja itd. Zauważyłem jednak że przy zwarciu kabli idzie mała iskierka i reaguje zamek (co oznacza też że zamek działa) ale to potwierdza tylko fakt że źle złożyłem przycisk od otwierania bagażnik. Zamek reaguje tylko przy zwiraniu kabli co jak pisałem znaczy że przycisk cały czas puszcza prąd dalej.

Czy ktoś z was miałby jakieś zdjęcie, poradę, schemat jak prawidłowo powinien zostać złożony ten przycisk? Tak by puszczał prąd dalej dopiero po jego wciśnięciu??

Z góry bardzo dziękuję.

Moje auto Renault Megane II, PH II, 2005 rok, 1.9 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Ostatnio stałem się posiadaczem Meganki II z 2003 roku. Ma ona niestety kilka problemów, między innymi nie otwiera się klapa bagażnika. Wymieniany był zamek na drugi, działający w innym samochodzie. Sprawdzana kostka pod siedzeniami, kable, stycznik również zamieniany, lecz nic się nie dzieje, bagażnika nie da się otworzyć przyciskiem. Da się tylko w ten mechaniczny, awaryjny sposób. Wycieraczka tylnej szyby działa. Przy otwartym samochodzie jest brak napięcia na kostce przy silniku. Sprawdzona cała wiązka aż pod siedzenie, wraz ze złączami, popsikane wszystko kontaktronem. Co może być przyczyną?

Połączyłem z istniejącym tematem - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli powtórzę to co jest w tym temacie. Uszkodzona na 99,9% wiązka przewodów między klapą bagażnika, a nadwoziem (w gumowym peszlu). Ułamane przewody. Tematów o tym jest pełno poczynając od powyższego i jeszcze kilkudziesięciu innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jednak nie jest to takie proste jak kolega napisał. Przewody sprawdzone miernikiem pomiędzy kostką a miejscem w podsufitce. Wszystkie mają ciągłość. Brak na pinie nr 2 napięcia +12V które wysteruje z UCH do otwarcia klapy po naciśnięciu stycznika na klapie. Chwilowo obeszliśmy fabrykę i klapa się otwiera ale nie jest to rozwiązanie. Zaczynam podejrzewać, że może to być przypadłość taka jak tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3472942.html czyli wypalona ścieżka w UCH. Może ktoś ma jeszcze inne pomysły co sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jdmis napisał:

miernikiem pomiędzy kostką a miejscem w podsufitce

W podsufitce? Powinno być przejście między kostką R2 pod siedzeniem kierowcy, a kostką w samym zamku w pokrywie.

Bynajmniej można sprawdzić czy działa UCH. Trzeba dostać się do UCH, zewrzeć z masą pin 8 (biały przewód kostki PE1 - złącze 40-ścieżkowe - BIAŁE w UCH) i zobaczyć czy na pinie 7 biały przewód (kostka PP3 - złącze 12-ścieżkowe -  SZARE) pojawi się 12V.

Można to sprawdzić także wstępnie, na kostce R2 pod siedzeniem. Zewrzeć pin 19 kostki R2 (czarnej) symulując zwarcie przycisku w pokrywie i zobaczyć czy na pinie 16 pojawi się 12V. Jak tu nie ma 12V to sprawdzić jak wyżej w UCH. Jak tam nie ma 12V to zostaje tylko uszkodzone UCH.

598e008bac8b5_R2zaczeR2.thumb.png.3558182d0c27508278906d5c8f199616.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!