Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Przymierzam się do zamontowania samodzielnie haka holowniczego w Megane Hatchback z 2014 roku. Mam w związku z tym dwa pytania:

1) Czy posiada ktoś informację w jaki sposób zdjąć tylny zderzak najbezpieczniej tak aby nie uszkodzić go mechanicznie? Dodam jeszcze, że mam podłączone fabryczne czujniki cofania.

2) Czy Megane III z 2014 roku posiada system kontroli np. przepalonych żarówek? Pytam o to w kwestii tego, czy trzeba kupować jakieś dodatkowe moduły czy wystarczy standardowa instalacja, którą się wepnę w tylną lampę.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien. Mam odpowiedź zarówno z Renault Polska jak i od dealera Renault, że samodzielny montaż haka nie wpływa na gwarancję samochodu. Gwarancje bym stracił gdybym założył hak bez homologacji, ale to jest oczywiście wykluczone. Jako ciekawostkę powiem tylko, że hak Thule w sklepie to koszt ~700 zł, a ten sam hak w Renault 1500 zł + 1000 zł za montaż :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Thule? Możesz mi powiedzieć coś więcej o tej firmie? sam szukam haka do swojego auta i nie wiem na jaką markę się zdecydować. Słyszałem że do większości marek haki robi firma Westfalia, do Renault też. Nawet czasem mają logo Westfalii zamiast Renault. I tez można je znaleźć za kilka stówek fabrycznie nowe na allegro. A za ponad tysiąc to już wypinane automaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ostatecznie po zapoznaniu się z różnymi opiniami zdecydowałem się na hak firmy Auto-Hak Słupsk (http://www.autohak.com.pl/). Jest to polski produkt z wszelkimi atestami i nienaganną opinią. Za hak z wiązką i modułem dałem 466 zł więc tanio jak barszcz :-) Mam już wszystko zamontowane i działa aż miło, wszystko dobrze spasowane, żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thule jest jedną z lepszych firm, ale jak sam wspomniałeś fabrycznie najczęściej montowane są te z Westfalii. Powód jest prosty, Westfalia robi haki wypinane pionowo, a Thule nie. Przez co hak wypinany z Westfalii unika widocznego podcinania zderzaka a po wypięciu nic nie widać, a w Thule widać "bebechy". W hakach odkręcanych też jest równica - Westfalia maluje katodowo, a thule tylko proszkowo. Poza tym Westfalia w hakach odkręcanych na śruby ergonomicznie umieszcza gniazdo od elektryki - tak, że nie wisi ono przed zderzakiem, ale jak się uda, to jest fajnie pod spodem umieszczone. Od 2010 jest w Polsce oddział Westfalii z magazynem i od tego czasu zarówno haki odkręcane, jak i automatyczne można znaleźć w cenie porównywalnej do Thule (Brink). Czyli odkręcane koło 600 zł a automaty koło 1100 zł. Najlepiej przepatrzeć allegro albo dystrybutorów z mapli na westfalia-polska.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo mi wyjaśniłeś z Thule i tą Westfalią, skoro większość aut seryjnie ma montowane ich haki to coś musi być na rzeczy. Chyba przejrzę ich ofertę i poszukam jakiegoś haka dla siebie. Polecacie haki wypinane, czy raczej elektrycznie chowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się tylko nie okazało, że Ci woda do bagażnika nacieka. Różnie to bywa z takimi wynalazkami.

Woda do bagażnika? Ale gdzie? Z całym szacunkiem, ale widać że nie masz pojęcia o montażu haka w Megane III. Co do stwierdzenia "z takimi wynalazkami" to mam już drugi hak tej firmy i jest pełne zadowolenie (wcześniej Peugeot 307). Thule montowałem z ojcem w Scenic II i okazało się, że nie był idealnie spasowany więc bez przesady. O ile za belki dachowe uważam, że warto dopłacić do Thule o tyle w przypadku haka płaci się za znaczek.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale widać że nie masz pojęcia o montażu haka w Megane III

No i po co wyskakujesz z takimi podjazdami? Skoro tak się świetnie znasz, to po co zakładałeś temat? Trzeba było zamontować od razu chińszczyznę, jak w poprzednim aucie byłeś tak zadowolony.

 

PS. Jak nie uszczelnisz otworów, to woda będzie się dostawać.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo mi wyjaśniłeś z Thule i tą Westfalią, skoro większość aut seryjnie ma montowane ich haki to coś musi być na rzeczy. Chyba przejrzę ich ofertę i poszukam jakiegoś haka dla siebie. Polecacie haki wypinane, czy raczej elektrycznie chowane?

Z elektrycznymi nie miałem styczności osobiście, a te wypinane wiem, z doświadczenia że z czasem lubią łapać luzy i stukać. Również w przypadku nie wypinania po dłuższym czasie jest problem z takim hakiem, że nie da się go wypiąć. Myślę, że z Thule nie powinno być takich problemów (przypadek w rodzinie), ale koszt takiego haka do Megane to ~1500 zł więc całkiem sporo.

 

Dodano: 18 mar 2015 - 15:10

PS. Jak nie uszczelnisz otworów, to woda będzie się dostawać.

Gdzie będzie się woda dostawać? My chyba mówimy o dwóch różnych samochodach - ja mówię o Megane III Hatchback z 2014 roku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto-Hak jest tanią firmą, słyszałem że ich haki czasami trafiają do warsztatów z zardzewiałymi kulami albo zapieczonymi gwintami mocowniczymi do belki. Do sporadycznego ciągania przyczep lepiej już kupić używkę, ale renomowanej firmy jak Thule czy Westfalia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto-Hak jest tanią firmą

Zgadza się, jednak mają wszystkie certyfikaty oraz homologację więc w kwestii bezpieczeństwa to jest to to samo co Thule i Westfalia.

 

słyszałem że ich haki czasami trafiają do warsztatów z zardzewiałymi kulami

Jak kupisz nie ocynkowany Thule tylko lakierowany na czarno to w trakcie użytku zdrapie się farba i również zacznie rdzewieć. Mogę podesłać zdjęcia jak wygląda hak Thule w Scenicu po 3 latach użytkowania :-)

 

Do sporadycznego ciągania przyczep lepiej już kupić używkę,

Osobiście bym się nie odważył. W sumie to nawet nigdy nie słyszałem, żeby ktoś zdemontował hak w aucie. No chyba, że miał coś do ukrycia, ponieważ np. niektórzy nie lubią kupować aut używanych z hakami bo boją się czy silnik nie będzie zarżnięty lub może z auta po wypadkowego ale wtedy jest ryzyko, że coś, gdzieś może być zgięte.

Powiem tak żeby było jasne, ja nikogo na Auto-Hak nie namawiam. Jak masz kasę to sobie kup Thule i tyle. Ja do ciągnięcia raz w roku przez dwa tygodnie przyczepy campingowej nie inwestowałem w hak za 1500 zł bo to dla mnie była strata kasy. Pozdrawiam i szerokiej drogi!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak w megance III jest rozwiązane mocowanie haka do nadwozia, ale w II to odkręcało się wspornik aluminiowy i w jego miejsce mocowało się elementy haka do nadwozia w miejsca fabryczne. I trzeba było dokładnie uszczelnić właśnie to miejsce po zdemontowanym wsporniku aluminiowym, bo o dziwo woda przez to miejsce dostawała się do bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!