Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2 woltomierz w liczniku pomiar napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

No wlaśnie... Przekaźnik akcesoriów 1...

W moim sceniolu jest rozłączany przez UCH na czas rozruchu...

Gaśnie nawet podświetlenie przycisku START/STOP w tym czasie.

oznaczało by to, że trzeba się na styki robocze podpiąć.

i tu właśnie mam dylemat bo na schematach tego nie widać gdzie jest prąd w danym momencie, a z miernikiem tam jeszcze nie dotarłem.

Dlatego już szukałem opcji by z podświetlenia licznika te 3-5V zajumać, a kupić woltomierz na 3 przewodach (jest tej samej wielkości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie miernik mierzy na styku tego przekaźnika (gruby czerwony przewód) i masa obok do blachy (tak jak by mierzyć na akumulatorze)

ale aby nie świeciło cały czas rzuciłem to przez przekaźnik sterowany napięciem od schowków w podłodze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamysł był aby świecił tylko kiedy potrzeba

aby przy otwieraniu samochodu się załączał i działał przez cały czas jazdy i czasowo po, najlepiej z licznikiem i kiedy licznik gaśnie to i on... ale jak to w życiu, nie jest to takie proste, licznik sam decyduje kiedy się wyłączy i nie daje żadnego napięcia na zewnątrz niego, a nie chcę jednak ingerować w niego...

szukałem, mierzyłem ale nie znalazłem takowego napięcia a to akurat jest od naciśnięcia przycisku otwierania drzwi na karcie, jest cały czas podczas jazdy i gaśnie jakiś czas po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu, dodatkowo po zamknięciu przyciskiem na karcie gaśnie i on... minus jego to że to napięcie jest około 30min po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu jak nie zamykamy go całkiem

 

gojgien ma już plan więc poczekam na jego pomysł jak to rozwiązać :rolleyes:

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawię poniżej skrót wcześniejszej rozmowy...

zrobiłem to przez sterowanie przekaźnikiem, z napięcia na włącznikach w schowkach pod nogami... gorsze miejsce podpięcia, ale nie jest źle ;) popiołem się pod dwa przewody w skrzynce BSI pod deską...

a dokładnie: manul serwisówka, część elektryczna strona 251 do 252, złącze PP3, plus z pinu: 9 [+ zasilanie czasowe (klapka, podłoga)] zaś powrót czyli minus pod pin: 2 [Masa elektroniczna]

to napięcie jest ok choć ma jedną wadę, jeszcze długo jest (około 0,5h po zamknięciu drzwi, ale nie zamykając przyciskiem na karcie) znika po tym czasie i wyłącza się miernik czy też po wciśnięciu przycisku zamknięcia na karcie...

zaś pojawia się po przyciśnięciu przycisku otwierania lub jeśli samochód nie jest zamknięty to wystarczy otworzyć drzwi... i jest cały podczas jazdy :)

zobaczę co będzie za jakiś czas... u mnie już aku jest do wymiany ale ze względu że w domu trzymam go garażu a w pracy na hali to sobie z lekka termin wymiany przeciągam ale teraz przynajmniej mam na niego baczenie :ok:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien ma już plan

I owszem ale nadal nie jestem do niego przekonany bo zawiły jest. ja bym się właśnie skłaniał, by w liczniku nawet niższe napięcie od 12V i mały prąd poszukać, a zakupić ten Voltomierz z 3 przewodami. to tylko kilka zł różnicy, a może to wiele uprościć.

Zresztą dodatkowe przekaźniczki też nie są za darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie zasilanie jest od 3 do 30V..

Czyli to co otrzymują panele ledowe w liczniku (kontur autka, przykładowo świeci cały czas do zamknięcia zamków) powinno wystarczyć do jego zasilania.

 

Dodano: 03 mar 2015 - 23:07

a voltomierz taki:

http://allegro.pl/modul-woltomierz-voltomierz-dc0-99-9v-led-czerwony-i4902810798.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie bardzo chce się z kostkami przy UCH grzebać, za wiele rozbierania, wolałbym licznik wydłubać, bo i tak trzeba, a zapewne na jego kostkach już coś będzie, bo licznik sam prądu nie wytwarza. Oby to tylko wszystko po CAN nie było, bo jest tam wiele takich sygnałów.

trzeba schematy z VISU przetrzepać jeszcze raz pod tym kątem

 

Dodano: 03 mar 2015 - 23:44

Przeglądam te schematy i tak sobie myślę...

Przecież takie rozwiązanie jakie masz obecnie nie jest wcale takie upierdliwe, by go trzeba zmieniać. Doszedlem do wniosku że nawet tak jest lepiej

Co z tego, że świeci dłużej jak auto nie jest zamknięte centralnym??

przecież wtedy zapewne coś przy aucie robimy a ten woltomierz jako dodatkowy do tego co i tak świeci, nie wydoi aku za taki czas. ważne że działa zaraz po otwarciu zamków, świeci i pokazuje napiecie nawet w czasie rozruchu, w czasie jazdy i po zgaszeniu silnika.

A jak auto opuszczamy to i tak zamki są blokowane więc gaśnie.

I tu właśnie idealnie wpisuje się ten moduł z 3 przewodami. Zasilanie na masę i ten pin 9 z PP3, a pomiarowy gdziekolwiek na stały + o większym przekroju.

Przy mojej opcji działało by to podobnie, świecenie modułu przy odblokowani zamków, zgaszenie po ich zablokowaniu. Przy pozostawieniu auta nie zamkniętego też by zgasł dopiero jak czasowy odetnie zasilanie na całą instalacje czyli te 25 min. A jeszcze by trzeba myśleć nad przekaźnikiem pomocniczym z plusa po zapłonie.

Chyba skopiuję Twoje rozwiązanie. :applause:<piwko>

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek to jest w tym samym niewiadomym miejscu jak ja heheh

Też przy klapkach nie mam wyłączników i instalacji.

Przypuszczam, że jednak ten pin 9 w PP3 wychodzi, może być wtyczka w tym miejscu nieokuta i brak przewodu. A czy tam jest prąd, to już trzeba sprawdzić namacalnie.

Jest jeszcze w tej samej kostce pin 3

3 BPT + Akumulatora zabezpieczony włącznik czasowy

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to chyba się nie zdecyduję na taką rzeźbę i podłączę tradycyjnie.

dodam, że ostatnio licznik mocno mnie zaskoczył i zawiódł, bo po godzinie od zakończenia jazdy otwarcie drzwi kierownika zaskutkowało ciemnym licznikiem, próba odpalenia - nadal ciemno.

dopiero poruszanie szarą wtyczką uruchomiło wyświetlacz, ale za to dostałem błąd o uszkodzonym czujniku ciśnienia kół, gdzie w ogóle nie mam takich czujników...

wnerw był mało co zawałowy :(

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez te wtyczki biegną różne sygnały pomieszane pomiędzy sobą.

a w środku to i tak wszystko leci na procek który tym zarządza.

0175_A3.PDF

 

Dodano: 04 mar 2015 - 00:11

Teraz tak jeszcze patrzę na ten schemat i jest opcja, by zasilanie woltomierza podłączyć pod piny 1 i 2 zasilania licznika.

A pomiarowy także albo z 1 albo pod jakiś grubszy.

1 jest po 20A bezpieczniku w kabinie

Wtedy voltomierz będzie świecił tak samo jak zasilany jest licznik.

nie trzeba się nawet w środek wpinać.

Ani do UCH dokopywać :notacrook:

Dobudować tylko do licznika gniazdo 3 pinowe i dorobić wtyczkę do niego pasująca. (zasilanie wentylatorów w kompie PC)

Wtedy nawet przerobiony licznik bez cięcia przewodów można wydlubac.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!