Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2 woltomierz w liczniku pomiar napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli u mnie ten pin 9 jest zasilany, to biegnie do kostki R2 i dalej na kostki R13 i R243 do tylnych drzwi, wcześniej jeszcze przed R2 jest rozgałęziony na R3 i R4 na prawym i lewym przednim słupku.

Od tych kostek w każdych drzwiach zasilana jest lampka w dole drzwi.

Te lampki też raczej gasną przy rozruchu ale nie wiem, czy nie jest to spowodowane zanikiem masy na pinie 10.

To by należało sprawdzić.

0074_A4.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czerwono zaznaczyłem gdzie u mnie jest zamontowany miernik (mniej więcej):

post-54541-0-74928600-1425834895_thumb.jpg

 

andrzej27r a masz może zdjęcie tyłu tego plastiku nad elektroniką?

Kontrolkę GAS? Możesz się pochwalić?

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a tak prawdę mówiąc czy wam potrzebne jest na stałe obserwowanie napięcia ładowania. Od tego jest kontrolka ładowania. Gdybym miał montować woltomierz w tablicy wskaźników to podłączyłbym go tak jak proponował gojgien, pod piny 1 i 2 tablicy wskaźników tylko przez przycisk zwierno-rozwierny. Raz na jakiś czas bym go wcisnął by sprawdzić napięcie podczas otwierania auta i podczas rozruchu. To przydaje się jak akumulator ma kilka lat i potrzebna jest jego kontrola. Sam mam zamiar zainstalować dodatkowe kontrolki diodowe w wyświetlaczu, jedna pokazująca załączenie sprzęgła klimatyzacji i drugą od załączenia grzałek ogrzewania dodatkowego w zimę. Tę od klimatyzacji dlatego, że wyświetlacz nie zawsze wyświetla AC mimo, że klimatyzacja pracuje. A te od grzałek między innymi dlatego, że w pewnym stopniu pokazują stan akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz tylko że twoje chęci modyfikacji w ogólnym zakresie nie różnią się od naszych zamysłów modyfikacji... a co komu się spodoba i zechce zamontować w taki albo inny sposób u siebie to on sam zdecyduje <ok>

Moim zdaniem nie ma co się licytować czyj pomysł jest lepszy i sensowniejszy, każdy może podać swój sposób rozwiązania danej kombinacji.

 

Wedle planu zrealizowałem go w 99% wedle tego co zaplanowałem i co chciałem osiągnąć i mi to pasuje :)

W pełni automatycznie się załącza i wyłącza, a że cały czas będzie działać podczas jazdy nie ma z tym problemu, a ty przecież cały czas też nie będziesz patrzył na te kontrolki co chcesz zamontować...

 

andrzej27 ja postaram się wykorzystać będący już wskaźnik LPG/GAS... ale to w wolnej chwili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przydaje się jak akumulator ma kilka lat i potrzebna jest jego kontrola.

Oj tu bym nie był taki pewny... Mój ma rok i ma jakieś dziwne zagrywy. I teraz pytanie czy to aku, czy ładowanie z alternatora.

Właśnie po to ma być stały, cyfrowy odczyt napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry trop. Jednak do sprawdzenia, łatwiej jednak jak z UCH .

Teraz już mam autko dla siebie, (sceniol syna nareszcie wrócił z nowym słupkiem, odmą i oryginalnym sprzęgłem z kołem dwumasowym z Laguny po przebiegu 50tys km. za 4250 z robocizną :notacrook: W tym kompletny nowy rozrząd, pasek wielorowkowy, pompa wody, nowe uszczelki, spinki, płyny, filtry, oleje, płukania, oraz rozbiórka oryginalnego silnika do czasu zauważenia pękniętego cylindra) więc mogę sobie tu i ówdzie podłubać i posprawdzać. Nawet przesyłka z voltomierzami już nadeszła.

 

Dodano: 10 mar 2015 - 19:00

okazuje się, że 12 V pojawia się już w momencie odblokowania drzwi kartą, nawet bez konieczności otwierania drzwi. Podczas rozruchu napięcie nie zanika. Zamknięcie drzwi kartą natychmiast wyłącza zasilanie

 

:applause: :applause: :applause: :applause: :applause:

I za to spostrzeżenie i podzielenie się tą wiadomością należy się browarek... <piwko>

W tej chwili wstawiam plusik pod Twoim postem.

Informację potwierdzam, a ponadto jeszcze dodam, że dostęp w scenolu II do tego przekaźnika jest rewelacyjny i praktycznie bez narzędziowy.

Wystarczy wydłubać schowek przed bezpiecznikami i od środka wypchnąć panel z regulacją wysokości świateł, przyciemniania podświetlenia, czujników cofania i ASR.

Można też zdemontować lewą, boczną osłonę deski rozdzielczej.

No i praktycznie wszystkie potrzebne do voltomierza potencjały mamy w tym samym miejscu, albo najbliższej okolicy.

Teraz szukam odpowiedniej wtyczki i gniazda by do licznika zabudować.

thumb_hosting_zdjec_1426011438__photo_20150310_180701_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426011753__photo_20150310_180712_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426011485__photo_20150310_180636_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426011505__photo_20150310_181013_800x450.jpg

 

styk 86 na przekaźniku to plus zasilania cewki

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzałem bo tylko na chwilę tam miernik włączyłem by posprawdzać jak to jest z odblokowaniem i zablokowaniem centralnego.

Jutro za dnia to jeszcze raz podłączę i można będzie to sprawdzić. Przypuszczam jednak, że odcięcie następuje jak i u Ciebie po około 25 minutach jak zamki nie są zablokowane.

No i jeszcze opcja, z pozostawioną karta w slocie, włączonym radiu i zatrzaśnięciu drzwi po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta.

Wtedy radio będzie grało do wyczerpania aku, czyli zasilanie jest stale, nawet licznik cały czas świeci.

No chyba, że po tych 25 minutach otworzymy drzwi kierowcy, wtedy wszystko się od razu wyłączy.

Taką zależność już miałem kilka razy okazję widzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar napięcia bierzesz ze styku 87 przekaźnika. Masa może być ze styku 85 lub z karoserii. Zasilanie miernika może być również z 87 a przewody czerwony i biały w mierniku to można zewrzeć. Biały to napięcie mierzone a czerwony to napięcie zasilania i w przypadku wykorzystania w samochodzie to jest to samo napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie miernika może być również z 87

Po 1 Nie 87 ale 86 jeśli brałeś z lewego styku przekażnika

Po 2 To nie może ale musi być spełnione i to jest priorytet. Właśnie taki potencjał w łatwo dostępnym miejscu był poszukiwany do zasilania voltomierza

Do pomiaru jak masz 3 przewód z woltomierza to możesz sobie podłączyć gdzie chcesz, do stałego plusa, czy też pobrać właśnie z tego styku 86, co jest jednoznaczne z zmostkowaniem przewodów czerwonego i białego. (plus zasilania i plus do zmierzenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi ale uściślijmy:

1- po naciśnięciu przycisku karty na pinie 86 przekaźnika pojawia się napięcie

2- po pojawieniu się napięcia na pinie 86 przekaźnik zadziała i na pinie 87 również jest napięcie. Przez zwarte styki przechodzi z pinu 30.

3- dzieje się to wszystko w ułamku sekundy i praktycznie oba piny mają napięcie w tym samym momencie.

4 -najważniejsze w tym wszystkim by do pomiaru brać napięcie z pinu roboczego przekaźnika 87. gdyż jest to napięcie najbardziej zbliżone do napięcia akumulatora-alternatora. Na pinie 86 sterującym przekaźnikiem jest nieco niższe, wychodzi ono z modułu w kabinie i jest przez elektronikę lekko obniżone.

Nie posiadam tego miernika ale wydaję mi się że może być zasilany napięciem które mierzymy.

edycja

Dodam jeszcze, że u mnie ten przekaźnik podaje napięcie do oświetlenia schowka w podłokietniku. I chyba tylko po to on jest, do zabezpieczenia aku przed rozładowaniem przez oświetlenie w schowku spowodowane np. niedokładnym domknięciem.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 78 jest po zadzialaniu przekaźnika ale jeśli nie zanika ono ani na moment na pinie 30.

Wcześniej wskazywałeś na swojej fotce pin lewy z boku, a to właśnie jest pin 86

Wiadomo że najlepiej do pomiaru brać taki przewód który od razu z klemy aku podaje zasilanie. Dlatego piszę nawet o stałym plusie z jakiegoś dowolnego grubego czerwonego przewodu. wtedy jednak pomimo że wyświetlacz nie świeci i voltomierz nie jest zasilany, to dopływa do niego na stałe plus stały i masa. Czyli obwód pomiarowy jest pod napięciem, choć wyświetlacz tego nie wskazuje. (mało korzystne z powodu bezpieczeństwa jak auto jest bez kontroli)

Nie ma to jednak już znaczenie w kontekście tego kiedy wartość ma być na wyświetlaczu widoczna, czego właśnie poszukiwaliśmy.

Niemniej trop i wskazanie miejsca nadal jest najlepsze pod względem funkcjonalności i dostępu. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!