Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane II Ph II] Dziwne spalanie i spadek mocy


mixol55

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Panowie problem takiego typu. Najczęściej korzystam z funkcji wyświetlania chwilowego spalania podawanego przez komputer w trakcie jazdy żeby jeździć ekonomicznie. Otóż moja Renia zachowuje się w zasadzie normalnie ale co jakiś czas zauważam takie zjawisko, że jeśli jadę z prędkościami większymi niż minimalna rejestrowana przez komputer, spalanie w danym momencie pokazywane przez komputer , np. przy prędkości 80km/h i zdejmę nogę z pedału gazu to spalanie chwilowe powinno po max 2-3 sekundach spaść na 0,0 co dzieje się w 97 % przypadków. Zdarzają się jednak momenty że komputer zamiast pokazywać zera, pokazuje spalanie 0,5-0,8 l lub nawet większe,,,, a w momencie normalnego spokojnego przyspieszania z prędkości np. 60km/h do 90 km/h pokazuje spalanie chwilowe np. 22,3 l ,podczas gdy na tej samej drodze w czasie kiedy wykonuje ta samą czynność przyspieszania ale kiedy komputer wcześniej pokazywał 0,0 l spalania to przy przyspieszaniu w tym samym przedziale prędkości chwilowe spalanie jest w granicach max 10-14 l, czyli średnio o ok. 1/3 mniejsze. Jeśli ktoś miał podobne obserwacje to proszę o podpowiedź co może być tego przyczyną bo czasem jest to ciut denerwujące. Podczas gdy usterka występuje obroty utrzymują się na poziomie 930-950(podłączyłem pod komputer) i gdzieś z okolic silnika albo skrzyni biegów występuje metaliczne cykanie/klikanie. Kiedy usterka ustępuje obroty spadają na 800 , cykanie znika. Podpięcie pod komputer nie daje żadnego rezultatu – żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy, że komputer otrzyma sygnał o zwiększonym zużyciu energii elektrycznej (załącza się sprężarka klimatyzacji lub grzałka elektryczna nawiewu lub światła + ogrzewanie tylnej szyby + inny mocny pożeracz) i zwiększa obroty, by alternator ładował wyższym prądem. już masz zwiększone zużycie paliwa

Edytowane przez mrarek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby komputer pokazywał chwilowe spalanie 0 l na 100km/h muszą być spełnione dwa warunki. Auto podczas wybiegu musi mieć załączony bieg i pedał gazu musi być w pozycji zerowego dawkowania. Jeżeli jeden z nich nie będzie spełniony to komputrer nie odetnie wtryskiwaczy i spalanie będzie w zależności od prędkości wynosiło od 0,5 do np. 2 l.

Prawdopodobnie wariuje pedał gazu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autor pisze, że zdejmuje nogę z pedała :)

wydaje mi się, że parę razy zaobserowałem też podobną sytuację, ale jakoś nie przywiązuję uwagi do tematu. może nie było "dość z górki" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może być tak, że komputer wtrysku nie otrzymał takiej informacji, lub nie otrzymał informacji z czujnika położenia lewarka, że silnik jest na biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Dzięki Panowie za cenne uwagi , niektóre faktycznie mogą sugerować to o czym piszecie, ale po ostatnich wizytach w ASO zaczynam podejrzewać jeden z czujników przed lub za DPF co są. Prawdopodobnie któryś wariuje chwilowo z jakiegos powodu lub niedługo padnie.

Sytuacja z wariującym pedałem gazu raczej nie wchodzi w grę bo to sie dzieje raz na przejechane 100 -300 km albo kilka razy na 100 km - kwestia przypadku. Ponieważ sporo jezdże po mieście to takie sytuacje byłyby czeste z powodu zdejmowania nogi z gazu, a to najczęściej dzieje się na trasach.

Możliwe ze za jakies 2 tyg podzielę się informacją co z tym jest.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy fapie może tak być, podczas wypalania dawka paliwa jest zwiększona i nawet zdjęcie nogi z gazu nie spowoduje odcięcia wtryskiwaczy i stąd brak zera litrów/na 100km przy chwilowym spalaniu.

 

Dodano: 13 mar 2015 - 20:47

Do volfer, a co w tym dziwnego. Koła napędzają silnik, noga zdjęta z gazu to po co jeszcze wtryskiwać paliwo? Czyste marnotrastwo. W nowoczesnych silnikach gdy komputer sterujący silnikiem widzi że jest załączony bieg (czujnik położenia lewarka, sprzęgło nie jest wciśnięte (czujnik położenia pedału sprzęgła) i noga zdjęta z gazu (potencjometr gazu) to odcina wtryskiwacze bo silnik i tak nie zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie po długim milczeniu!

 

Po wielu perypetiach któregoś pięknego dnia zapaliły się naraz kontrolki żółte kluczyk" i "dpf" na tablicy . Co Ciekawe po podłączeniu clipa, texy, okazało się, że nie występuje żaden błąd a kontrolki się palą i nie ma nawet jak tego skasować. Dopiero podpięty został pod jakiś nieznany mi (auto zostało w warsztacie) program dopiero pokazało, że meganka miała rozpoczęte bardzo dużo procedur wypalania DPF a nie były ukończone co spowodowało jednoczesne zapalenie kontrolek kluczyka i dpfa. Usunięcie usterki (w tym elektroniczne wypalanie dpfa) skubnęło mnie dwie paczki plus wymianę oleju niestety po takiej procedurze. Uszczęśliwiony zapłaciłem i cieszyłem się tym niecałe 3 dni bo od nowa zapaliła się kontrolka "kluczyk". Pojechałem zareklamować naprawę, ale okazało się, że jest błąd P0544- czujnik temperatury spalin. Czujnik ten znajduje się na kolektorze wylotowym w komorze silnika. Czujnik został wymieniony (300zł) ale robocizna drugie tyle bo trzeba zdemontować turbinę, zawór egr i jeszcze parę drobiazgów, żeby się do niego dostać. Po wymianie przejechałem póki co jakiś 250 km i spokój.

Powiem tylko jedno, że trzeba trafić na dobry warsztat lub serwis ASO (ale tam naprawa kosztowałaby co najmniej półtora tysiaka), bo większość mechaników nie bardzo wie co zrobić. Jak będzie dalej napiszę za jakiś czas. Pozdrawiam i w razie pytań pisać a postaram się odpowiedzieć.

 

Pozdrowionka:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!