Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 100 koni - jak Wam jedzie


Archibald

Rekomendowane odpowiedzi

Czy posiadacze 100 konnego 1.5 dci w Megane moga sie wypowiedziec odnosnie pracy tego silnika, szczegolnie przyspieszenia oraz “ciagniecia” po zmianie biegu.

Pomimo naprawy wszystkeigo co możliwe, auto przyspiesza chyba najgorzej ze wszystkich aut które miałem. Jedynka jeszcze jako tako, ale jeżeli nie jest ciagnieta do 3000 to po zmianie obrotow jakby się chwile zastanawiala, zanim zacznie jechac. Jak już nawet jedzie to radzi sobie, ale robi to jak 60 konne Clio. Clio mialo krotki dolot (bez IC i zmiennej geometrii), wiec ciagnie ladnie i zastanawiam się już po prostu czy w Megane nie jest za male turbo i za dlugi (zbyt pojemny) dolot wiec trzeba czasu az napompuje. No ale jezeli tak jest to jak jezdza 80 konne wersje Megane?

Auto ma wymieniony silnik, brak bledow, zaslepiony EGR. Jedyne co się rzuca w oczy to lekka nierowna praca na cieplo po ciezszej jezdzie, która była tez na wczesniejszym silniku (nowa pompa, turbo, wtryski, EGR itd.) Podejrzewam, ze to moze byc poduszka. Na pewno dolna jest uszkodzona.

 

Chodzi mi glownie o lag w pracy turbo miedzy zmiana biegow. Myslalem, ze moze kierownice sa zatarte, ale ruszaja sie lekko. Zawor sterowania podmienilem i bez roznicy. Jedyne co zauwazylem, to, ze zawor puszzcza bez podania pradu (zatkany krociec wyjscia, ciagne przez wejscie jak pompa vacuu i gdzies w srodku jest nieszczelnosc), ale maja tak oba zaworki jakie mam.

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto po prostu nie jedzie i tyle. Miałem służbowego focusa 1.8 TDDi 90 kM i naprawdę jestem święcie przekonany że zlałby tą Megankę na każdej próbie, startu od zera, przyspieszania od 80-120 itp. Później miałem Nubirę 2,0 ale to auto ogólnie było dość szybkie, 133 kucyki krótka skrzynia i efekt to 9 s. do 100. Mogła lecieć 200 ale strach był jeździć powyżej 130 z powodu bardzo miękkiego zawieszenia. No i nastała era Megane pomyślałem 100 kM , 200 niutków powinno jechać. No i nie jedzie nawet moja małżonka która z zasady nie jest piratem drogowym twierdzi że auto sportowe to nie jest. Mam jeszcze Clio 1.2 8V czyli padluch najsłabszy z najsłabszych mam wrażenie że jest szybszy. Ogólnie megi od samego początku wydawała się mi dziwna bo czuć jako takie przyspieszenie dopiero w okolicy 2500-3000 obrotów wcześniej Ch, Du i kamieni kupa. Układ paliwowy ok , turbo ok, nic nie hamuje a auto mulaste. Widać tam musi być, byłem zadowolony bo przynajmniej spalanie było dość niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyspieszenie dopiero w okolicy 2500-3000 obrotów wcześniej

no napewno to jest ok, przy 3 tys to benzyna ma swoje Nm, a nie w dieslu. Weź znajdź sobie kogoś ze sprawnym dci i się przejedź, a nie na podstawie swojego przypadku wrzucasz wszystkie dci do jednego wora.

 

Chodzi mi głównie o lag w pracy turbo miedzy zmiana biegów

jeździłem clio 65 konnym i tak jak piszesz, tam nie ma IC, krótki dolot i praktycznie każda zmiana biegów i żadnego lagu, w M2 86 albo 100 konnym nie pamiętam, w każdym razie VTG już tam było, to lag był może delikatny, ale w jeździe nie przeszkadzało, auto szło ładnie.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź znajdź sobie kogoś ze sprawnym dci i się przejedź, a nie na podstawie swojego przypadku wrzucasz wszystkie dci do jednego wora.

Nie mam takiego zamiaru, opisuję na podstawie swojego auta i są to odczucia subiektywne. Bardzo chętnie przejechałbym się inną Megi z takim samym silnikiem,niestety mieszkam w 3-city polskiej stolicy VW i silników TDI. W pracy nikt z towarzyszy nie posiada ten co posiadał do końca życia będzie chwalił auto za poziom bezpieczeństwa , bo z samochodu w zasadzie nic nie zostało a on skręcił kostkę ( jak już wyczłapał się z wraku). Jestem jak najdalszy od oczerniania silników DCI źle sformułowałem treść. Proszę o wybaczenie :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, ze jestem troche zawiedziony silnikiem. Mielismy CLio 1.5 i silnik sie zbieral ladnie w miescie, ale parametry zawieszenia i skrecania byly fatalne. Na trasie skrzynia tez sie konczyla strasznie szybko. Kupilismy Megane 100 konne, zeby lepiej jechalo na trasie. No skrecanie i jazda jest duzo lepsza do miasta, tak skrzynia jest tak samo krotka jak Clio, wiec wieksze predkosci odpadaja. Do tego jazda typowo miejska to meczarnia, bo auto nie zbiera sie ladnie.

 

Jezdzilem kilkoma 8 zaworowkami i ciagna od dolu i nie maja mocy powyzej 2500 obrotow. Niektore 16 zaworki tez tak jezdza (np 1.0 HDI). W tym silniku (1.5 dci 100 konny) mam wrazenie, ze auto nie ma mocy do 2500 a powyzej zachowuje sie najwyzej jak 8 zaworowka.

 

Teraz jeszcze jedno pytanie. Czy ktos wie czym sie rozni wersja 101 i 105 konna? Wychodzi na to, ze 101 konna ma taki sam moment jak 80 konna (200Nm) a 106 konna ma juz 240.

Z tego co wiem, wtryski sa takie same, obie maja kierownice w turbo, wiec czy to jest tylko sprawa oprogramowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku (1.5 dci 100 konny) mam wrazenie, ze auto nie ma mocy do 2500 a powyzej zachowuje sie najwyzej jak 8 zaworowka.

Wiesz 1.5dci to jest 8 zaworówka-dla wyjasnienia.I musisz pamiętać że MII waży troche wiecej od Clio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieralem tego dci wiec wiem, ze ma 8 zaworow, ale wlasnie on nawet na niskich obrotach nie ciagnie, a na wysokich ciagnie dosc slabo.

Jezeli cos jest uszkodzone to co? bledow nie ma, EGR zaslepiony, sterowanie turbo chodzi, wtryski nie wyrzucaja bledow. Jedyne co mam do niego to nierowna praca odczuwalna w srodku auta, ale to moze byc spowodowane uszkodzeniem poduszki.

 

Poza tym rozrzad ustawiony na przyrzady, przyrzad jak pamietam sprawdzalem wymiarami do tego oryginalnego.

 

Dla mnie najgorsze jest to, ze on ma ten lag miedzy biegami i trzeba go ciagnac do 2500 minimum zeby jechal, a najczesciej jest blizej 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli turbina robi zadane ciśnienie, wtryski mają dobrą korekcje, nie ma żadnych nieszczelności w całym dolocie, katalizator nie jest zapchany, przepływomierz sprawny i ogólnie na diagnostyce nie pokazuje żadnegi błędu, to nie mam pojęcia, ale jest to niemożliwe żeby bez powodu tak jechał. Lag między biegami i ciąg od 2500 obr wygląda mi na nieszczelny dolot, może IC albo przewody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lag między biegami i ciąg od 2500 obr wygląda mi na nieszczelny dolot, może IC albo przewody ?

Mam takie same odczucia jak Archibald, komp nie pokazuje błędów , wtryski w końcu całkowicie sprawne, turbina ładuje do 2,5 bara ( 1,5 + atmosferyczne) jakoś tak to pokazuje MAXI ECU.

Powiadasz że należy sprawdzić szczelność dolotu? Sprawdzę zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywomierz tez byl czyszczony.

Dolot szczelny bo by swist bylo slychac i zaolejony by byl.

Nie zrozumcie mnie zle, auto jedzie, ale ma spory lag przy zmianie biegow i wg mnie dosc slabo przyspiesza jak na 100 koni i 200Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot szczelny bo by swist bylo slychac i zaolejony by byl.

no ok skoro na tej podstawie jesteś pewien szczelności, to nie mam więcej propozycji.

 

Dodano: 10 mar 2015 - 13:14

sprawdzić szczelność dolotu?

no sprawdź, nic nie tracisz, 1,5 bar mówisz ? z tego co patrze, to powinno być max 1,25 bar, i zamiast nieszczelności, to przeładowuje z dołu i w ogole w całym zakresie obr i brak mocy.

 

coś mi się wydaje, że mieliście regenerowane turbiny a z wystrojeniem VTG są największe problemy i podejrzewam że tu leży problem

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innego sposobu sprawdzenia szczelnosci, no moze poza napompowaniem, ale nie mam przystawki blokujacej dolot. Zreszta przy ilosci oleju jakie puszcza ten silnik to nieszczelnosci wyjda szybko, tym bardziej, ze rozbieralem caly dolot i tylko na wyjsciu z IC bylo troche mokro, ale po poprawnym zlozeniu jest spokoj.

Co do turbo, to osobiscie wymienialem silnik razem z turbina, wiec wiem, ze nie byla ruszana. Oryginalna farba byla na sztandze.

No i to samo bylo na starym silniku. Zmieniony byl blok, wtryski i turbo. Teraz nawet zawor sterowania podmienilem.

 

Wnioskuje, ze TTTM. Znalazlem ciekawa strone, wg ktorej Clio 65 mialo 118 lbf/ft, podczas gdy Megane 101 konna ma 148. To 30 roznicy.

Porownujac do np Mondeo 2.2 tdci ma 266, wiec ponad 100 wiecej, tak samo Focus 2.0 tdci ma 236.

Jedynie Focus 1.8 tddi ma ten sam rozklad masy na moment - 148, ale dolot Focusa MKI byl sporo krotszy a IC mniejszy (delikatniejszy), wiec moze stad mial mniejszy lag. IC w Megane jest z przodu i dosc nisko, wiec rury dluzsze a turbo musi wiecej pompowac.

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powinno być max 1,25 bar

Sprawdzę doładowanie jeszcze raz ale 1,25 to faktycznie max. Jeśli ponowny pomiar potwierdzi to co zapamiętałem. Znalazłeś mi winnego, a ja będę szukał dobrych mistrzów od turbiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!