Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzmacniacz potrzebuje więcej prądu?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chodzi o to, że jeśli auto jest na postoju bez włączonego silnika to, przy większej głośności skrzynia basowa czy tez wzmacniacz przerywa, na niższych poziomach głośności jest wszystko ok, a natomiast gdy silnik jest włączony to wszystko gra jak najlepiej. Dodam, że kable są OK.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisz trochę więcej o mocy i samym sprzęcie. Na pewno przy wyłączonym silniku i obciążeniu masz niższe napięcie, na poziomie 11,5-12V, po odpaleniu i poprawnym ładowaniu możesz mieć napięcie w granicach 13-14V, trzeba by wykonać pomiary, natomiast ja u siebie nigdy nie zauważyłem, żeby cokolwiek przerywało przy wyłączonym silniku. Zwróć uwagę, że przy niższym napięciu wzrasta natężenie (żeby uzyskać taką samą moc wyjściową). Napisz jaki masz sprzęt, przekrój kabli itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam skrzynie jbl 1100 w i do tego pioneer gm x-702, kable dostalem w zestawie gosc mial podlaczone na nich zestaw jakis pioneer 800 w i skrzynie rowniez od pioneera. Na kablach mam opis 8 ga.

..............

No przepraszam, ale pisze z tel.i nie mam pl znakow.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

 

Regulamin mówi jasno co trzeba w tym temacie zrobić.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zerknąłem to Twój wzmacniacz produkuje po zmostkowaniu ~ 300W RMS (jeżeli źle spojrzałem to mnie popraw). Kable 8ga to będzie chyba przekrój 6,7mm^2, zalecany przekrój przy tej mocy to 10-12mm^2, zmierz średnicę suwmiarką i oblicz sobie przekrój obecnych kabli dla pewności. Kolejna sprawa, jak masz podłączoną masę do wzmacniacza? Podpiąłeś się do nadwozia, czy prowadziłeś jak niektórzy zalecają masę do akumulatora? Jeżeli podpiąłeś się do nadwozia, to zadbaj o to, żeby był idealny styk konektora do czystej blachy, a nie do lakieru. Oczyść dobrze miejsce przyłącza.

Moja rada to zmierzyć poziom napięcia podczas przerywania na wyłączonym silniku, przy przyłączu zasilania na wzmacniaczu. Opcjonalnie pożyczyć inny wzmacniacz i przetestować jak się będzie zachowywać na tym okablowaniu co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku chcialem dac kabel 25 mm^ ale nie moglem dostac nigdzie oprawy bezpiecznika ale juz mam. No masa jest, przynajmniej mi sie tak wydaje bo spr metoda zarowki;p wzmacniac byl testowany bo gosc od ktorego kupilem wlaczal go przy mnie. Z tego co czytalem po innych forach to przyczyna moze byc brak dostatniego dostarczania napiecia pradu podczas gdy glosnik go potrzebuje najwiecej (u mnie jest to powyzej 21 skali glosnosci), i ze wyjsciem jest kondensator, ale na pierwszy rzut zmienie kabel + na ten 25mm i oczyszcze miejsce przykreconej masy.

 

Pisze z tel komorkowego i nie mam pl znakow.

 

Dodam jeszcze, że podczas mierzenia voltomierzem natęzenie na wzmaku wynosiło 12,5-14,5V (na poziomie głośności od 0 do ok. 20) powyzej zaczeło spadac az spadlo do 10,3 i tuba zaczeła swirować. Czy to nadal bedzie wina kabli? Tak robiłem to na zapalonym silniku.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o założeniu kondesatora. Co prawda nie jest to jakaś duża moc ale może akurat coś da. Chyba że masz możliwość zamontować od kogoś na próbę.

Edytowane przez czopka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie założe kabel 25 mm2, a masa może byc tego samego przekroju czy ma byc grubsza lub cieńsza? A co do spr na innym wzmacniaczu to nie mam skąd wziąść. A i jeszcze jedno poprzedni właściciel przełożył kabelki od wiatraka, tak aby chodził cały czas, miał go w nietypowym miejscu i wentylator dostawał malo powietrza i załacznie wentylatora mogło by być zbyt poźno żeby się nie spalił. U mnie ma wolny przepływ powietrza i jak znów zmienie na załączanie wentylatora od tem. to coś pomoże?

Może i zrobiłem błąd a dokładnie puściłem kabel sygnałowy z zasilającym, jak zrobić żeby było dobrze ale żeby nie przekładać kabli bo chinchy naprawdę nie wyciągnę. Można to czymś odizolować?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez pavlo99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!