Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamykanie dopływu powietrza z zewn. - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam Meganke II z klimatronikiem.

Szukałem w archiwum na ten temat,ale niestety nic konkretnego nieznalazłem.

 

A więc do rzeczy.

Po przyciśnięciu przycisku -obwód wewnętrzny powietrza- ,słychać dziwne

wielokrotne klapkowanie,jak to można nazwać, klapy zamykającej dopływ powietrza

z zewnątrz. podobnie się dzieje z otwieraniem.

Wydaje mi się jakby kółka zębate plastikowe przeskakiwały o parę ząbków.

Było juz to opisywane na forum,ale jakoś nikt konkretnie niebył w stanie naprowadzic co to może być itd.

 

Bardzo proszę,jeśli ktoś cos wie, co jest przyczyną,o jakakolwiek doradę.

Dziś wezme się za to ,przy okazji sprawdze filtr przeciwpyłkowy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma stukow przy przelaczaniu na wew obieg, tez mam klimatronika. problem z tego co wiem glownie dotyczyl i byl opisywany w MI. moze zwyczajnie cos przeszkadza klapce, proponuje na zewnetrzynm obiegu, wyciagnac filtr kabinowy i puscic dmuchawe na fulla, moze akurat sie przetka. jesli nie to sie robia schody.

 

po pierwsze, jak masz zalaczona dmuchawe, pprzelaczysz na wewnetrzny to powoli zmienia sie dzwik huczacego powietrza? powinien na taki bardziej puszkowaty... wiadrowaty, nie wiem jak to nazwac. jak nie to klapka obiegu sie nie domyka.

 

jesli sie nei domyka, albo cos ja blokuje co zassales z przyrody, albo po prostu wada produkcyjna plastyku, np niedocieta pozostalosc odlewu, ktora zawadza o inny element.

 

niestety zeby tam sie dostac, trzeba rozebrac cala deske :/ przynajmniej ja nie znam innego sposobu. proponuje zagladnac do instrukcji serwisowej ("MR"), ktora sie znajduje na ftp klubowym (pikur) w dziale manuale > megane. link znajdziesz w przyklejonym temacie o instrukcjach megane, na forum ogolnym, pierwszy post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Dzięki za pomoc.

Własnie wróciłem z garażu.Zlokalizowałem usterkę. Są uszkodzone dwie zębatki plastikowe

znajdujące się w obudowie wraz z silniczkiem ,który otwiera i zamyka klapke dopływu

powietrza. wyłamane ząbki.(

Usterka jest,tylko się zastanawiam nad przyczyną. Ważne jest,bo może się zdażyć

to samo z nowym modułem jak założe.

Szkoda że same zębatki niedostane kupić.Dzwoniłem do sklepu,dostane taki moduł

z silnikiem w komplecie za 230zł.

 

Może gdzieś dostane taniej ??

 

Postaram się pare zdjęc wrzucić,tylko niewiem czy mi się uda.

 

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2007-02-09, 14:53 ]

zdjęcia pare przesyłam."Podglądowo "

 

Może ktoś by mi doradził,gdzie mogę taniej taki silnik kupić??

 

Pozdrawiam

post-544-1171027936_thumb.jpg

post-1-1171027936_thumb.jpg

post-1-1171027937_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich tych którzy mają problem z tą klapką obiegu wewnętrznego. Dzisiaj właśnie to naprawiłem. Sprawa jest bardzo prosta.

Aby dostać się to tego silniczka trzeba odkręcić schowek. Tam już ręką wyczujemy który silniczek trzeba wyjąć.

Ja miałem wyłamany jeden ząbek na zębatce wewnątrz silniczka.

W miejscu tego ząbka zakleiłem klejem dwuskładnikowym. Następnego dnia po wyschnięciu kleju, wypiłowałem drobnym pilniczkiem jeden ząbek.

Korzystając z okazji proponuje wymienić filtr przeciwpyłkowy, ponieważ jest super do niego dojście.

Wszystko chodzi jak oryginał. Następnie montaż schowka. około 300 zł zaoszczędzone.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. An Turek,widze żeś znalazł stary post z 2007r który juz dawno zapomniałem. Pisałem,że kupiłem cały moduł w sklepie z częściami do francuzów,nie w ASO. Niemiałem czasu bawic się w klejenie zębatek.Szukałem jedynie w elektroniku,czy czasem np. z magnetowidu jakiegos niepodejdzie zebatka.Niestety nic nie podeszło,dlatego trzeba bylo kupić nowy modul.Od tego czasu mam narazie spokój .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz na myśli pisząc cały moduł? Czy to oznacza, że cały silniczek?

 

W jakim sklepie z częściami do francuzów kupowałeś? Jakimś internetowym? Czy to jest zamiennik czy część używana?

 

PS. Mój silniczek od strony mechaniczniej wygląda na sprawny, lecz podczas sterowania wydobywają się niekiedy lekkie stuki a w najgorszym przypadku to nawet przepustnica się zablokuje i silniczek nie daje rady ją przekręcić. Muszę wówczas wyciągnąć i ponownie założyć silniczek i problem ustępuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

U mnie wyłamany został jeden ząbek koła.

Naprawę zrobiłem we własnym zakresie, w miejsce wyłamanego ząbka, na gorąco, wkleiłem niewielki fragment metalowej spinki do włosów.
Wszystko widoczne na zdjęciach.

01_resize.jpg

02_resize.jpg

03_resize.jpg

04_resize.jpg

05_resize.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Zamykanie dopływu powietrza z zewn. - Megane II

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!