Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamykanie dopływu powietrza z zewn. - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam Meganke II z klimatronikiem.

Szukałem w archiwum na ten temat,ale niestety nic konkretnego nieznalazłem.

 

A więc do rzeczy.

Po przyciśnięciu przycisku -obwód wewnętrzny powietrza- ,słychać dziwne

wielokrotne klapkowanie,jak to można nazwać, klapy zamykającej dopływ powietrza

z zewnątrz. podobnie się dzieje z otwieraniem.

Wydaje mi się jakby kółka zębate plastikowe przeskakiwały o parę ząbków.

Było juz to opisywane na forum,ale jakoś nikt konkretnie niebył w stanie naprowadzic co to może być itd.

 

Bardzo proszę,jeśli ktoś cos wie, co jest przyczyną,o jakakolwiek doradę.

Dziś wezme się za to ,przy okazji sprawdze filtr przeciwpyłkowy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma stukow przy przelaczaniu na wew obieg, tez mam klimatronika. problem z tego co wiem glownie dotyczyl i byl opisywany w MI. moze zwyczajnie cos przeszkadza klapce, proponuje na zewnetrzynm obiegu, wyciagnac filtr kabinowy i puscic dmuchawe na fulla, moze akurat sie przetka. jesli nie to sie robia schody.

 

po pierwsze, jak masz zalaczona dmuchawe, pprzelaczysz na wewnetrzny to powoli zmienia sie dzwik huczacego powietrza? powinien na taki bardziej puszkowaty... wiadrowaty, nie wiem jak to nazwac. jak nie to klapka obiegu sie nie domyka.

 

jesli sie nei domyka, albo cos ja blokuje co zassales z przyrody, albo po prostu wada produkcyjna plastyku, np niedocieta pozostalosc odlewu, ktora zawadza o inny element.

 

niestety zeby tam sie dostac, trzeba rozebrac cala deske :/ przynajmniej ja nie znam innego sposobu. proponuje zagladnac do instrukcji serwisowej ("MR"), ktora sie znajduje na ftp klubowym (pikur) w dziale manuale > megane. link znajdziesz w przyklejonym temacie o instrukcjach megane, na forum ogolnym, pierwszy post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Dzięki za pomoc.

Własnie wróciłem z garażu.Zlokalizowałem usterkę. Są uszkodzone dwie zębatki plastikowe

znajdujące się w obudowie wraz z silniczkiem ,który otwiera i zamyka klapke dopływu

powietrza. wyłamane ząbki.(

Usterka jest,tylko się zastanawiam nad przyczyną. Ważne jest,bo może się zdażyć

to samo z nowym modułem jak założe.

Szkoda że same zębatki niedostane kupić.Dzwoniłem do sklepu,dostane taki moduł

z silnikiem w komplecie za 230zł.

 

Może gdzieś dostane taniej ??

 

Postaram się pare zdjęc wrzucić,tylko niewiem czy mi się uda.

 

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2007-02-09, 14:53 ]

zdjęcia pare przesyłam."Podglądowo "

 

Może ktoś by mi doradził,gdzie mogę taniej taki silnik kupić??

 

Pozdrawiam

post-544-1171027936_thumb.jpg

post-1-1171027936_thumb.jpg

post-1-1171027937_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich tych którzy mają problem z tą klapką obiegu wewnętrznego. Dzisiaj właśnie to naprawiłem. Sprawa jest bardzo prosta.

Aby dostać się to tego silniczka trzeba odkręcić schowek. Tam już ręką wyczujemy który silniczek trzeba wyjąć.

Ja miałem wyłamany jeden ząbek na zębatce wewnątrz silniczka.

W miejscu tego ząbka zakleiłem klejem dwuskładnikowym. Następnego dnia po wyschnięciu kleju, wypiłowałem drobnym pilniczkiem jeden ząbek.

Korzystając z okazji proponuje wymienić filtr przeciwpyłkowy, ponieważ jest super do niego dojście.

Wszystko chodzi jak oryginał. Następnie montaż schowka. około 300 zł zaoszczędzone.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. An Turek,widze żeś znalazł stary post z 2007r który juz dawno zapomniałem. Pisałem,że kupiłem cały moduł w sklepie z częściami do francuzów,nie w ASO. Niemiałem czasu bawic się w klejenie zębatek.Szukałem jedynie w elektroniku,czy czasem np. z magnetowidu jakiegos niepodejdzie zebatka.Niestety nic nie podeszło,dlatego trzeba bylo kupić nowy modul.Od tego czasu mam narazie spokój .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz na myśli pisząc cały moduł? Czy to oznacza, że cały silniczek?

 

W jakim sklepie z częściami do francuzów kupowałeś? Jakimś internetowym? Czy to jest zamiennik czy część używana?

 

PS. Mój silniczek od strony mechaniczniej wygląda na sprawny, lecz podczas sterowania wydobywają się niekiedy lekkie stuki a w najgorszym przypadku to nawet przepustnica się zablokuje i silniczek nie daje rady ją przekręcić. Muszę wówczas wyciągnąć i ponownie założyć silniczek i problem ustępuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

U mnie wyłamany został jeden ząbek koła.

Naprawę zrobiłem we własnym zakresie, w miejsce wyłamanego ząbka, na gorąco, wkleiłem niewielki fragment metalowej spinki do włosów.
Wszystko widoczne na zdjęciach.

01_resize.jpg

02_resize.jpg

03_resize.jpg

04_resize.jpg

05_resize.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Zamykanie dopływu powietrza z zewn. - Megane II

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!