Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Od czego jest śruba w gazie Gen 1


ipopeki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam megi 98r coupe i gaz jest w niej gaz gen 1 i są tam 3 śrubki jedna jest na wężu jedna obok filtra gazu i kolejna wkręcona w reduktor, moje pytanie brzmi czy ktoś może mi napisać za co one odpowiadają? Która jest od dawki, ciśnienia i od obrotów ?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Duża na wężu odpowiada za dawkę na obrotach (pod obciążeniem)

2. Większa na parowniku odpowiada za mieszankę (regulacja czułości membrany)

3. Mniejsza odpowiada za dostrojenie wolnych obrotów

 

Regulacja:

 

1. zakręcasz mniejszą śrubkę na parowniku

2. regulujesz na biegu jałowym (większą śrubą na parowniku)

3. pod czas pracy silnika na obrotach (3000 obr./min) regulujesz dużą śrubą na wężu

4. jeśli jest taka potrzeba ponownie regulujesz wolne obroty śrubą z punktu 2 i ewentualnie dopieszczasz śrubką z punktu 1

 

Znajdź sobie w necie opis posiadanego parownika.

 

Przykładowe zdjęcie reduktora lovato:

thumb_hosting_zdjec_1427725900__279101913-parownik_lovato_opis_1966.jpg

Edytowane przez Gordo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wyjaśnienie :)

 

Dodano: 31 mar 2015 - 22:00

Jeszcze mam jedno pytanie, u siebie ustawiłem obroty na gazie tak ok 900 czy tak mogę zostawić ? auto wtedy pracuje idealnie nie trzęsie "budą", bo jak ustawie 750 to czasami obroty falowały i potrafił zgasnąć

i od razu spytam jak obroty już są spoko ale jak wciskam gaz to auto trochę muli na gazie to którą śrubką muszę kręcić ?

Edytowane przez ipopeki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam jedno pytanie, u siebie ustawiłem obroty na gazie tak ok 900 czy tak mogę zostawić ?

Musisz chyba sprawdzić doświadczalnie. Ja jak regulowałem to zwykle wolne obroty były jak na benzynie.

 

jak obroty już są spoko ale jak wciskam gaz to auto trochę muli na gazie to którą śrubką muszę kręcić ?

Dużą na wężu. Jeśli mimo regulacji nadal będzie słaby, regulujesz tą większą na parowniku, jak już będzie jeździł ok (będzie miał moc w pełnym zakresie) regulujesz wolne obroty.

 

Jeśli okaże się, że nie jesteś w stanie wyregulować tak, aby wolne obroty i jazda pod obciążeniem były ok, może to oznaczać, że masz zabrudzony parownik lub stare, sztywne membrany w parowniku.

Gaśnięcie na wolnych obrotach podczas jazdy czasami jest spowodowane nadmuchem powietrza do wlotu(filtra powietrza), czasami trzeba przerobić dolot, aby nie wiało w niego bezpośrednio podczas jazdy.

Edytowane przez Gordo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o obroty identyczne mam ustawione na benzynie podniosłem je śruba na przepustnicy, jeżeli chodzi o parownik miesiąc temu robiłem pełną regenerację a chcem nauczyć się sam to robić bo u mnie w mieście są tacy gazownicy ze tylko reduktor by wymienili hehe tak zwani janusze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gordo a takie mam pytanie odnośnie tej regulacji jak odkręcam którąś z tych śrub to daje większą dawkę a jak przykręcam to daje mniejszą dobrze myślę? i takie objawy jak brak mocy to może być przyczyna za ubogiej mieszanki?

 

Dodano: 01 kwi 2015 - 16:47

i tez dopytam bo tak jak sam widzisz trochę zielony jestem w tym xd po czym będę widział, że np. gaz jest juz dobrze wyregulowany chodzi mi o ". pod czas pracy silnika na obrotach (3000 obr./min) regulujesz dużą śrubą na wężu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko jest bardziej skomplikowane. Jeśli odkręcasz śruby to zwiększasz dawkę, wkręcasz to zmniejszasz (przynajmniej ja tak miałem w swoim).

 

Silnik słabnie nie tylko na ubogiej mieszance, jak zrobisz mu mocno za bogato, też będzie słaby.

No właśnie w instalacji I generacji z tym jest problem, że ciężko powiedzieć czy jest dobrze ustawiona.

 

Ja to robiłem doświadczalnie, kręcąc śrubą co 1/2 obrotu. Najpierw regulowałem na wolnych obrotach. Zakręcałem tę małą śrubkę od wolnych obrotów, dużą na wężu ustawiałem tak między 1/2 a 3/4 odkręconą, tą dużą na parowniku ustawiałem tak, aby ładnie chodził na wolnych, następnie pomału ją wkręcałem, aż słyszałem, że silnik zaczyna gorzej pracować (spadają obroty - wiedziałem, że jest mocno za ubogo), od tej pory zaczynałem ją wykręcać, (obroty z powrotem stabilizowały się) licząc wykonane pół-obroty, aż do chwili gdy obroty zaczęły spadać ( wiedziałem, że wykonałem przykładowo 10 pół-obrotów i mieszanka zrobiła się mocno za bogata), następnie wkręcałem ją o 4 pół-obroty ( tak aby ustawić na środku, ale z tendencją na bogato). Kolejnym krokiem była jazda 2500 - 3500 i patrzenie jak chodzi, jak było coś nie tak (słabł) to dużą śrubę na wężu odkręcałem przykładowo o dwa obroty i znowu test, jeżeli poprawiło się to próbowałem o kolejne dwa odkręcić, jeżeli nie dawało efektu, to z powrotem zakręcałem 2 obroty. I tak do usranej śmierci, aż licząc obroty znajdowałem optymalne ustawienia (środkowe, z tendencją na bogato),żeby samochód miał moc i płynnie się wkręcał na obroty.

 

Generalnie zakręcając i odkręcając poszczególne śruby, licząc obroty starałem się ustalić optymalne pozycje ( środkowe z tendencją na bogato ).

Zawsze też pilnowałem spalania. Wiedziałem, że jeśli jest dobrze wyregulowany to przy normalnej jeździe spali 13,5. ( polonez 1.6 )

 

O niebo lepsza jest już II generacja bo tam możesz na bieżąco kontrolować wskazania sondy lambda i widać kiedy jest optymalnie, po za tym ta duża śruba na wężu jest zastąpiona silniczkiem krokowym który na podstawie wskazać sondy koryguje mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak udało mi się wszystko ustawić auto ma moc chodzi elegancko teraz testuje spalanie w mieście powinno być 10l/100km tylko kolejny problem mi się narodził było wszystko ok a teraz jak daje na luz to obroty strasznie falują zanim się zatrzymam spadają do prawie 500 i za chwile do 900 się podnoszą i opadają na 750 jak się zatrzymam o co w tym chodzi ?. Takie pytanie ogólne mam czy na samym gazie tą małą śrubą jak ja wykręcę to obroty mogę podnieść na gazie ?

 

Dodano: 07 kwi 2015 - 22:06

dodam, że na benzynie obroty nie falują

 

Dodano: 07 kwi 2015 - 22:27

dodam, że prawie pusty mam baniak od płynu chłodniczego bo w sobote wymieniać będe przewód co idzie do parownika ponieważ cieknie czy to może wpływać na falujące obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, właśnie ta mała śrubka na parowniku jest od regulacji składu mieszanki na biegu jałowym. W chwili falowania spróbuj nią podregulować.

Pamiętaj, że wlot powietrza do silnika (zbierak - rura przed filtrem powietrza) nie powinien być narażony na wianie (pęd powietrza podczas jazdy), objawiać się to może problemami z wolnymi obrotami lub gaśnięciem silnika przy zatrzymywaniu.

Bezwzględnie dbaj oto aby płyn w zbiorniczku był na odpowiednim poziomie. Brak płynu między innymi może skutkować uszkodzeniem głowicy.

Jeśli płynu będzie za mało w parowniku ( za niski poziom ) parownik będzie niedogrzany. Skutkiem będzie bardzo bogata mieszanka lub zamarzanie parownika.

Wydaje mi się też, że dla Twojego silnika optymalne spalanie w mieście (instalacja I gen.) powinno wynosić około 11-12 l/100km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!