Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyraźnie słabszy nawiew w kabinie.


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy przejrzałem to forum i nie widzę podobnego tematu.Od pewnego czasu czuję jakby nawiew w kabinie obojętnie zimno-lub ciepło wyraźnie słabszy był.Wszystkie prędkości na went.działaj,ale wyrażnie czuć nawiew "czuć" dopiero na 3 lub 4 biegu wentylatora.Poprzednio było inaczej na 1 lub 2 wystarczyło.Wiem powiecie filtr p/pyłk..racja Wyrzuciłem go dla próby całkiem-i nie specjalnie widzę poprawę.Czy jest możliwe-spadek wydajności dmuchawy?.Musiało by coś fizycznie wpaść do przewodów i je zatkać.wiadomo nic takiego nie miało miejsca.Żadnej ostatnio awarii w w ww miejscu-jedynie co to wymieniałem te dwie żaróweczki podświetlenia wyłączników/dokładnie klimy i ogrzewania tylnej szyby/.Miał ktoś coś podobnego bo nie bardzo mam juz co wymyślić w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... z "szybkiej"roboty. :rolleyes: Kilka razy się do tego zabierałem,ale ani razu nie robiłem.Wydaje mi się to nie takie szybkie.Był tu gdzieś opis muszę poszukać i zrobić jak piszesz.Pewno obstawiasz że jakieś liście lub coś z zewnątrz wpadło.Wydaje mi się to mało prawdopodobne zawsze stoję w garażu i jest jeszcze filtr który powinie to zatrzymać.Ale dzięki za pomysł-kierunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zakupu w salonie jak podniosłem maskę-od razu wiedziałem, że będzie problem z dojściem do silnika. Jest pewno tak jak piszesz z tym demontażem. Na razie tylko tak teoretyzuję-bo zima do nas powróciła/nie wiem choinkę się będzie ubierać czy jak?. /Na razie zbieram pomysły robić będę jak wróci "kawałek" lepszej pogody. Ma ktoś jeszcze jakieś inne, gdyby pomysł kolegi Mrarka nie pomógł?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem-być może błędnie, że przyczyną usterki mojej jest sam silnik dmuchawa i jej być może nie pełne obroty. Bardziej jakoś tam kierowałem moje pomysły w naprawie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie (w sensie elektronika) silnikiem dmuchawy jest chłodzone bezpośrendio powietrzem przefiltrowanym przez filtr kabinowy. Zanieczyszczony filtr może spowodowac przytopienia, przepalenia elementów w module. Być może tam coś jest, ale od czegoś musisz zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki sprawdzę -choć filtr był w regularnie wymieniany nigdy nie był jakoś na maxa zasyfiony. Jedynie teraz go nie mam w celu prób. Dostęp do tej elektroniki co piszesz jest jak pisaliśmy wyżej lepszy po demontażu w/w podszybia czy od środka pojazdu?.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od środka.

Przypomnijcie mi, nie chce mi się szukać teraz, Gdzie w Scenicu II jest filtr p.p.? Za dmuchawą czy przed?

Jeżeli za, to na szybko sprawdził bym czy jest dobrze założona klapka przytrzymująca filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzięki.Jest to jakiś mega problem czy raczej spoko.Było to już tu opisywane/tutorial/czy to tak proste że takowego nie potrzeba?.

 

Dodano: 02 kwi 2015 - 13:27

Za czy przed to nie wiem ale dojście od komory silnika tak u góry przy podszybiu samym.Dostęp spoko klapka jest bo nie dawno wyjmowałem dla prób filtr p.pył.

Edytowane przez sobiepan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca bym się z Tobą zgodził-masz trochę racji.Kiedyś przy innej wymianie filtra nie założyłem lub mi ta klapka spadła i nawiew bardzo się z tego powodu zmniejszył.Wręcz zanikł-tak pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za porządny nawiew odpowida porócz czystego filtra jego szczelne dopasowanie i uczelnienie kołnierzem w komorze do której go się wkłada. I nie chodzi tu o tę osłonę termiczną na motylki tylko o kołnierz fitra. Jeżeli po wyjęciu filtra nie zatkałeś porządnie miejsca do którego wkłada się filtr to nawiew będzie dmuchał do komory silnika a nie kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!