Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyraźnie słabszy nawiew w kabinie.


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy przejrzałem to forum i nie widzę podobnego tematu.Od pewnego czasu czuję jakby nawiew w kabinie obojętnie zimno-lub ciepło wyraźnie słabszy był.Wszystkie prędkości na went.działaj,ale wyrażnie czuć nawiew "czuć" dopiero na 3 lub 4 biegu wentylatora.Poprzednio było inaczej na 1 lub 2 wystarczyło.Wiem powiecie filtr p/pyłk..racja Wyrzuciłem go dla próby całkiem-i nie specjalnie widzę poprawę.Czy jest możliwe-spadek wydajności dmuchawy?.Musiało by coś fizycznie wpaść do przewodów i je zatkać.wiadomo nic takiego nie miało miejsca.Żadnej ostatnio awarii w w ww miejscu-jedynie co to wymieniałem te dwie żaróweczki podświetlenia wyłączników/dokładnie klimy i ogrzewania tylnej szyby/.Miał ktoś coś podobnego bo nie bardzo mam juz co wymyślić w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... z "szybkiej"roboty. :rolleyes: Kilka razy się do tego zabierałem,ale ani razu nie robiłem.Wydaje mi się to nie takie szybkie.Był tu gdzieś opis muszę poszukać i zrobić jak piszesz.Pewno obstawiasz że jakieś liście lub coś z zewnątrz wpadło.Wydaje mi się to mało prawdopodobne zawsze stoję w garażu i jest jeszcze filtr który powinie to zatrzymać.Ale dzięki za pomysł-kierunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zakupu w salonie jak podniosłem maskę-od razu wiedziałem, że będzie problem z dojściem do silnika. Jest pewno tak jak piszesz z tym demontażem. Na razie tylko tak teoretyzuję-bo zima do nas powróciła/nie wiem choinkę się będzie ubierać czy jak?. /Na razie zbieram pomysły robić będę jak wróci "kawałek" lepszej pogody. Ma ktoś jeszcze jakieś inne, gdyby pomysł kolegi Mrarka nie pomógł?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem-być może błędnie, że przyczyną usterki mojej jest sam silnik dmuchawa i jej być może nie pełne obroty. Bardziej jakoś tam kierowałem moje pomysły w naprawie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie (w sensie elektronika) silnikiem dmuchawy jest chłodzone bezpośrendio powietrzem przefiltrowanym przez filtr kabinowy. Zanieczyszczony filtr może spowodowac przytopienia, przepalenia elementów w module. Być może tam coś jest, ale od czegoś musisz zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki sprawdzę -choć filtr był w regularnie wymieniany nigdy nie był jakoś na maxa zasyfiony. Jedynie teraz go nie mam w celu prób. Dostęp do tej elektroniki co piszesz jest jak pisaliśmy wyżej lepszy po demontażu w/w podszybia czy od środka pojazdu?.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od środka.

Przypomnijcie mi, nie chce mi się szukać teraz, Gdzie w Scenicu II jest filtr p.p.? Za dmuchawą czy przed?

Jeżeli za, to na szybko sprawdził bym czy jest dobrze założona klapka przytrzymująca filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzięki.Jest to jakiś mega problem czy raczej spoko.Było to już tu opisywane/tutorial/czy to tak proste że takowego nie potrzeba?.

 

Dodano: 02 kwi 2015 - 13:27

Za czy przed to nie wiem ale dojście od komory silnika tak u góry przy podszybiu samym.Dostęp spoko klapka jest bo nie dawno wyjmowałem dla prób filtr p.pył.

Edytowane przez sobiepan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca bym się z Tobą zgodził-masz trochę racji.Kiedyś przy innej wymianie filtra nie założyłem lub mi ta klapka spadła i nawiew bardzo się z tego powodu zmniejszył.Wręcz zanikł-tak pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za porządny nawiew odpowida porócz czystego filtra jego szczelne dopasowanie i uczelnienie kołnierzem w komorze do której go się wkłada. I nie chodzi tu o tę osłonę termiczną na motylki tylko o kołnierz fitra. Jeżeli po wyjęciu filtra nie zatkałeś porządnie miejsca do którego wkłada się filtr to nawiew będzie dmuchał do komory silnika a nie kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!