Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence+LPG


polibud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Byłem dzisiaj w salonie i spodobał mi się Fluence. Cena odpowiednio skalkulowana,super wyposażenie. Zastanawiam się czy zamówić go w "fabrycznym" gazie, dlatego też mam do Was prośbę. Nigdny nie miałem auta "w gazie", czy któs z Was może napisać mi jakie dodatkowe koszty czekają mnie jeśli zdecyduję się na gaz? Myślę o przeliczeniu okresu 6 letniego przy przebiegu 15 000/rok. Napiszcie proszę porównanie kosztów benzyny i benzyny+LPG z założeniem oczywiście że nic nie będzie się psuło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego użytkuję megane III od listopada to praktycznie to samo dlatego odsyłam Cie to mojej wypowiedzi: http://megane.com.pl/topic/62248-nowa-megane-iii-instalacja-lpg-od-dilera-czy-na-wlasna-reke/page__gopid__427188#entry427188

Odnośnie dodatkowych kosztów to tylko mogę napisać o których ja wiem ponieważ jeszcze ich nie ponosiłem, wymiana filtra lpg po roku oraz podbicie przeglądu technicznego - niestety co roku nawet dla nowego samochodu ze względu na instalację. Ten silnik nie należy do oszczędnych na benzynie ale na lpg jest już idealnie, ja wyliczyłem że instalacja zwraca się pomiędzy 15 a 20 tys. km więc przy okresie 6 letnim nie ma się co zastanawiać. Odnośnie spalania to ciekawa sprawa ponieważ u mnie w mieście lpg wychodzi tyle samo co komputer pokazuje benzyny i w okresie zimowym było to 10-12 litrów na 100 - często krótkie odcinki. W trasie już jest różnica rzędy 10 - 20 % więcej lpg, i tak podróż drogą jednopasmową to spalanie w granicach 7,5 PG = 9 - 9,5 lpg, autostrada przy stałej prędkości 130 to 9,3 lpg, ale przy tych cenach szkoda tak wolno jeździć :P spalanie przy jeździe rzędu 150-170 km/h to 11 l/100 więc bardzo przyjemnie. W razie pytań chętnie podzielę się moimi odczuciami po 5 miesiącach użytkowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja jeżdżę fluence od 3 miesięcy i jest super(ogólnie od 98 roku tylko na zagazowanych) to pierwszy z salonu i jak na razie najlepiej ze wszystkich. Kupiłem go tylko ze względu na fabryczną instalację która sprawuje się rewelacyjnie. Pytanko do Trkam-może jesteś po pierwszych przegladach jak to wygląda w ASO i ile se życzą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Byłem dzisiaj w salonie i spodobał mi się Fluence. Cena odpowiednio skalkulowana,super wyposażenie. Zastanawiam się czy zamówić go w "fabrycznym" gazie, dlatego też mam do Was prośbę. Nigdny nie miałem auta "w gazie", czy któs z Was może napisać mi jakie dodatkowe koszty czekają mnie jeśli zdecyduję się na gaz? Myślę o przeliczeniu okresu 6 letniego przy przebiegu 15 000/rok. Napiszcie proszę porównanie kosztów benzyny i benzyny+LPG z założeniem oczywiście że nic nie będzie się psuło.

Gaz polecam chociaż w Megance go nie mam. Dobrze dobrana i ustawiona instalka to sama radość. Poprzednim autem przejechałem 90 tys. na lpg i było super. Opłacalność musisz sobie przekalkulować. Moim zdaniem przy przebiegu rocznym 15-20 tys. bardzo się cały interes opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nawiązując do pierwszej wypowiedzi pragnę poinformować, że nabyłem Fluenca w lipcu :) Do tej pory przejechałem około 17 000km i jestem bardzo zadowolony-szczególnie z kosztów. Spalanie 8l/100km + około 0,4l/100km Pb95. Spore auto, fajnie wyposażone, klimatyzacja działa super, nawigacja świetna - za tą cenę sama radość. Minusy? Falujące obroty na biegu jałowym, w lato w Chorwacji przy ekstremalnych temperaturach zgasł 2 razy na luzie (błąd ESC). Koszt przeglądu po 15 000km - 200zł. Jak na razie polecam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam Landi. Czytałem ten temat dotyczący gaśnięcia i z tego co pamiętam dotyczy również samochodów bez LPG. Na razie się tym nie przejmuje bo od lata nie zgasł ani razu. Chociaż przyznam, że może to być niebezpieczne. Mi zgasł np na górskich serpentynach podczas jazdy w dół, kiedy wciskając sprzęgło chciałem zredukować bieg. Jeżeli gaśnie to zawsze jest to podczas wysokich temperatur, dużego obciążenia silnika (klimatyzacja itp.) wtedy gaśnie w momencie wciśnięcia sprzęgła. Zauważcie, że podczas wciskania sprzęgła właśnie spadają delikatnie obroty, mam wrażenie że to + max. obciążenie powoduje że silnik nie potrafi utrzymać obrotów i gaśnie. Zobaczymy co będzie latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli silnik 1.6 w pogoni za normą euro 5. To poszarpuje to gaśnie to coś tam zapala, no cóż jakoś trzeba z tym żyć. To gaśnięcie w górach to rzeczywiście może być miłe.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!