Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świecą światła awaryjne i nie można odpalić


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po naładowaniu akumulatora i podpięciu, odpaliłem samochód i po 5 sekundach prawidłowego 'chodzenia' usłyszałem pikanie i silnik zgasł jak i włączyły się światła awaryjne.

Dodam że immobiliser został wyłączony na amen pare lat temu. Rozrusznik chodzi ale coś blokuje.

CZy ktoś miał podobny problem i może opisać co zrobił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był robiony 3 lata temu. Tak, odłączyłem akumulator jak spróbowałem kolejny raz.

Jutro spróbuje odpalić go drugim kluczykiem... Jeszcze mnie meczy ta skrzynka obok aku. mogło dojść do spięcia albo dostała się woda. Dziwne że normalnie odpalił za pierwszym razem...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź główne bezpieczniki które mają po 40,50. Znajdują się koło akumulatora pod skrzynką z małymi bezpiecznikami. Masz tam 2 lub 3 śrubki + jeden zatrzask. Możliwe że mógł Ci się spalić bezpiecznik od pompy paliwa.

 

Dodano: 05 kwi 2015 - 16:36

Ewentualnie możesz mieć zwarcie w tej skrzynce. Sprawdź czy nie ma tam wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem alarmu, bo opisany objaw powtarza się przy każdej próbie odpalania, to pasuje to do nierozbrojonego alarmu (światła awaryjne i praca silnika po odpaleniu przez ok. 5 sekund).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie możesz mieć walnięte immo. Sprawdź też bezpiecznik od immo. Możesz opisać w jaki sposób świeci Ci się kontrolka (czerwona kropka) koło licznika?

Jeżeli miga na czerwono gdy silnik jest zgaszony, nie świeci jak odpalony a gdy zostanie wyłączony to świeci przez 5 sekund to jest ok. Natomiast jeżeli jest inaczej to immo mogło Ci paść. Silnik gaśnie ponieważ jest odcinany dopływ paliwa, przez zwarcie na pompie lub alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło od imo nie świeciło co potwierdziło tezę, że był wyłączony na amen.

 

GIMAK miał rację, było to spowodowane rozbrojeniem alarmów (dwóch)

Pytając mechanika dlaczego teraz się to stało a wcześniejsze wyciąganie i wkładanie akumulatora nie powodowało takich problemów, odpowiedział:

Prawdopodobnie źle odłączyłem lub podłączyłem akumulator tzn: zawsze zaczyna się od 'minusa'

Szczerze powiem że nie pamiętam jak ja to robiłem.

 

Zgadzacie się że to ma takie znaczenie?

Czy uzbrojenie alarmu odbywa się po podłączeniu komputera do samochodu ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzacie się że to ma takie znaczenie?

Nie wiem czy ma to znaczenie czy nie, ale mnie się to zdarzyło w sytuacji gdy samochód zamknięty z uzbrojonym alarmem zostawiłem na włączonych światłach. Jak przyszedłem do samochodu, to akumulator był na tyle rozładowany, że włączył się alarm i za cholerę nie umiałem go rozbroić (wyłączyć), nawet jak podłączyłem się (na pożyczkę) do akumulatora z innego auta. Dopiero przełożenie akumulatora pozwoliło na rozbrojenie alarmu, ale ponowne założenie mojego akumulatora powodowało ponowne włączenie się alarmu i byłem znowu na początku. Wybrnąłem z tego w ten sposób, że po rozbrojeniu alarmu i odpaleniu silnika na obcym akumulatorze, przy pracującym silniku była zamiana akumulatorów i później w czasie jazdy doładowałem akumulator.

W innych przy wyjmowaniu akumulatora nie dchodziło do uzbrajania alarmu, obojętnie którą klemę pierwszą odpinałem.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie źle odłączyłem lub podłączyłem akumulator tzn: zawsze zaczyna się od 'minusa'

Przy wyjmowaniu akumulatora owszem, przy montowaniu w aucie zaczynamy od plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!