Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Megane ciężko odpala, brak mocy, głośna praca


Mariusz90r

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie liczę na waszą pomoc bo w święta zostałem bez auta, zatrzymując się na światłach po 15km trasy usłyszałem dość głośne "cykanie", zjechałem na pobocze patrzę pod maskę a tam sporo ropy przy 4 wtryskiwaczu, dokulałem się spokojnie do garażu (dodam tylko, że auto odpalało cały czas bez najmniejszego problemu) i zacząłem wyciągać wtrysk nr 4. Niestety śruba mocująca wtrysk wyszła bardzo łatwo i to razem z częścią gwintu, no ale nic zmieniłem podkładkę pod wtryskiem, znalazłem inną śrubę o tych samych parametrach twardości którą się dało dokręcić bardzo mocno wtryskiwacz i po odpowietrzeniu (i to 3 krotnym, na nakrętkach przy wtryskach i pompką ręczną) Megane ledwie odpala, chodzi głośno i kompletnie nie ma mocy, ale za to charakterystyczne "cykanie" zniknęło, auto też nie dymi, świeci się kontolka silnika i serwis.

Wszystkie przewody podpięte, już nie mam pomysłu co jeszcze może mu nie pasować, wtrysk jest przykręcony bardzo solidnie, dużo lepiej niż na starej śrubie ze zjechanym gwintem która praktycznie go nie trzymała, a mimo to wtedy silnik pracował ok tylko było "cykanie" wtrysku, teraz ciężko odpalić, telepie się przy dodaniu gazu i ma problem podjechać pod próg garażu... Jakieś pomysły? sugestie co jeszcze można sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze wtyczkę do niego podłączyłeś. Jeżeli tak i świeci się serwis to prawdopodobnie uszkodziła się cewka we wtryskiwaczu, pracuje na trzech cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze tylko ze wczoraj skasowalem błędy z kompa i po odpaleniu silnik dalej się telepie, a błędów brak :/ gdyby poszła część elektryczna wtrysku to raczej błąd by dalej się wyswietlal? Jak wy odpowietrzacie wtryski po wymianie podkładek? Może jednak robię coś nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby poszła część elektryczna wtrysku to raczej błąd by dalej się wyswietlal?

Tak, kontrolka serwis ciągle by się świeciła i ukazałby się napis "sprawdź układ wtryskowy". Odnośnie odpowietrzania samych wtryskiwaczy to mogę powiedzieć tylko tyle, że wymieniałem je niejednokrotnie i nigdy ich nie odpowietrzałem luzując nakrętkę na przewodzie wysokiego ciśnienia. Po prostu nie było takiej potrzeby, wtryskiwacze same się odpowietrzały po kilku sekundach pracy silnika. A to, że silnik po odpaleniu dalej się telepie świadczy o tym, że najprawdopodobniej któryś wtryskiwacz nie pracuje poprawnie. Możesz podczas pracy silnika odłączać zasilanie elektryczne poszczególnych wtryskiwaczy i wówczas stwierdzisz który to wtrysk. Odłączenie sprawnego wtryskiwacza pogorszy pracą silnika a odłączenie nisprawnego nic nie zmieni. A nie masz czasem piany zamiast paliwa w przewodzie zasilającym pompę wtryskowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany dwa wtryski przestały z jakiegoś powodu (najprawdopodobniej elektrycznego) podawać paliwo, nie wnikałem dokładnie co tam zrobił mechanik, ale jak za ładnie umyty silnik i wyczyszczone wtyczki plus rozwiązanie samego problemu cena była tak śmiesznie niska, że wolałem jak najszybciej zapłacić i uciekać co by się nie rozmyślił ;) Temat można zamknąć, dziękuję wszystkim którzy się udzielali za próbę pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!