Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam maly problem z moją Megane CC. Zamontowałem wczoraj subwoofer w bagażniku i chciałem dzisiaj dać sam zapłon. A więc wrzuciłem byle jaki bieg, wcisnąłem hamulec i guzik Start/Stop. Auto tak jakby zaczęło kręcić i ale że bieg wrzucony to szarpnęło autem i przestał. Nigdy wczesniej tak nie było. Zauważyłem również że auto odpala bez wciśniętego sprzęgła i hamulca. Wystarczy że włożę kartę i wcisnę guzik Start/Stop i auto odpali. Macie może jakąś wiedzę na ten temat, co może być przyczyną? Wątpie żeby podłączenie skrzyni miało coś z tym wspólnego. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz coś pomieszane w instalacji lub zwarcie na UPC. Po wrzuceniu biegu, wciśnięciu hamulca i odpalenie stop powinien się włączyć pełen zapłon. Pół zapłon masz na samym starcie bez wciskania biegów itp, mini zapłon masz po zgaszeniu silnika.

Sprawdź czy nie ma wody w skrzynce z bezpiecznikami pod maską oraz czy masz całe lewe nadkole.

Edytowane przez Alerin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vex911 u mnie w identycznej sytuacji przepaliło główny bezpiecznik na klemie (zrobiłem tymczasową zworkę z blachy) i sprawdziłem czujnik na hamulcu. zacząłem od niego, bo czujnik sprzęgła (szary) miałem już zmieniany.

wyjąłem czujnik i okazało się, że ten grzybek był za mocno wciśnięty - wystarczyło wyciągnąć nieco i on sam się później dopasuje do pedała. i tak ze dwa lata już jest OK

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mrarek, też mam na sztywno bezpiecznik.

Zapłon, działa wszystko oprócz silnika (wspomaganie itp).

Pół zapłon, działa tylko zapalniczka, radio + dmuchawa.

Mini zapłon, działa tylko zapalniczka + radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, UPC mam suche, wody w środku nie ma, lewe nadkole również jest suche i całe. Przy najbliższej okazji jak będę mieć trochę wolnego czasu to sprawdzę ten bezpiecznik na klemie. Dzięki wielkie za odpowiedzi. Jak sprawdzę bezpiecznik to dam znać czy to było to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do ASO żeby kupić bezpiecznik i przy okazji powiedzieli mi że to prawie na pewno nie UPC bo podobno miałbym problemy z wycieraczkami, oświetleniem itd. Bezpiecznika nie kupiłem bo akurat nie mieli na stanie, ale i tak doradzili mi żebym kupił go gdzie indziej bo u nich kosztuje €36 za CAL2 (Irlandia). Dodatkowo zapala mi się błąd 'Electrical Fault' i SERVICE' świeci w oczy. Z autem nic się nie dzieje dziwnego, oprócz tego że odpala od razu. Jak będę zmieniać ten bezpiecznik to przy okazji wyczyszczę wszystkie styki, klemy itd. Dopije poranną kawę i jadę w poszukiwaniu bezpiecznika. No chyba że nigdzie nie znajdę to zamówię go przez neta.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem przed chwilą bezpiecznik z UK na ebay'u. Jak go dostanę to poczyszcze wszystkie styki, wymienię bezpiecznik i zobaczymy co będzie. Czytałem trochę o tym błędzie. U mnie on się zapala i gaśnie sam z siebie. Niektórzy piszą że błąd im gaśnie w różnych okolicznościach, np. jak nacisną hamulec itp. U mnie nie ma znaczenia. Wczoraj wieczorem zgasiłem silnik z błędem na desce. Dziś rano odpalilem samochód i błędu nie było. Czort wie o co chodzi. Mam nadzieję że to nic poważniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czyszczenie styków, klem i wymiana bezpiecznika nie pomoże to podjadę do ASO na sprawdzenie kompem. Koszt taki sam jak u mechanika sprawdzenie clipem a na pewno mają dokładny sprzęt.

 

EDIT:

Zauważyłem że 'ELECTRONIC FAULT' oraz 'SERVICE' zapalają się przy prędkości 110km/h. Jakieś pomysły?

 

EDIT2:

A więc tak:

Bezpiecznik CAL2 wymieniony, styki wszystkie wyczyszczone, przejechałem je papierem.

Daje zapłon i wszystko działa jak należy. Pojechałem do sklepu i jak już wróciłem to zapłon znów się popsuł :/ Możliwe że sub pali bezpiecznik? Dodam że mam kondensator do skrzyni. Prąd z aku idzie do kondensatora (1.0 Farad). Skrzynia bierze prąd i masę z kondka. Kondensator ma masę w bagażniku bezpośrednio z budy.

 

Dodano: 18 kwi 2015 - 14:35

up

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!