Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CLIO III -->> MEGANE III


hankaikris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jestem nowy, posiadam CLIO III grandtour ale w tym roku planuję przesiadkę na MEGANE III...

To co by mnie interesowało to silnik benzyna 1.4 TCe lub 1.6 110KM, raczej hatchback 5D, rocznik min 2010, najlepiej krajówka.

Jakie macie doświadczenia z tymi silnikami, na co zwrócić uwagę przy oględzinach?

Diesel raczej nie wchodzi w grę - dwumas, wtryskiwacze, turbo, DPF itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko napisz ile srednio rocznie robisz. 1.4 Tce jest drozszy w eksplotacji od 1.6. Tylko w 1.6 trzeba zadbać kfzr i dobry olej do tego. A w 1.4 trzeba zadbac o turbinę. Nie wiem czy ma dwumasę.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1,4 TCe Ja już 2gi rok pomykam i jestem baaardzo zadowolony. Przyjemność z jazdy tym silniczkiem jest spora. Dynamika wystarczająca do miasta i na trasę nawet z pełnym obciążeniem. Cicho w kabinie nawet przy prędkościach powyżej 130-140/godz. O turbinę specjalnie nie dbam t.j. jeźdzę normalnie, nie daję w palnik a jedynie przed wyłączeniem silnika po każdej jeździe czekam ok. 30-40 sekund i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście też ten TCe bardziej chodzi po głowie...

Rozrząd ma na łańcuszku, a raczej nie słyszałem o problemach z łańcuchem tak jak w silnikach TSI grupy VW.

Co do turbo - miał ktoś z tym elementem jakieś problemy? W razie "W" czy tą turbinkę można regenerować, jaki koszt?

Silnik ten chyba nie ma dwumasu jak silniki turbo w dieslu?

Spalanie z tego co czytałem na forum praktycznie jak w 1.6 110KM a odejście od niskich obrotów podobno dużo lepsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie z tego co czytałem na forum praktycznie jak w 1.6 110KM a odejście od niskich obrotów podobno dużo lepsze

Jak zerkniesz na mój profil tam masz info o spalaniu. Ja dojeżdzam do pracy codziennie ok 30 km z czego ok. 1/3 w korku i średnio mam 7,4-7,5 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,4 TCe jest dwumasa. Jak nie będziesz zbyt nisko schodził z obrotami to raczej długo posłuży

Ja zrobiłem ponad 56 tys. km i jak na razie bez problemów.Tylko warto częściej wymieniać olej. Ja wymieniam co 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzięki za info...

Nie chciałem dCi właśnie ze względu na dwumas, dpf, dwumas itd.

Chyba się rozejrzę za poczciwym starym 1.6.

Gdybym kupował nówkę z salonu na pewno byłby to TCe, ale teraz...

A te najnowsze TCe 1.2 też ten cholerny dwumas mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co tak demonizować tej dwumasy. Trzymaj minimalne obroty na każdym biegu na poziomie 2000 i wyżej i nie będzie problemu. Poczciwy 1,6 też ma swoje minusy i problemy (KZFR). Na tym forum znajdziesz wielu użytkowników TCe którzy zrobili już sporo kilometrów i nie mieli problemów z dwumasą. Jest nawet temat poświęcony przebiegom i awaryjności TCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym kupował nówkę z salonu na pewno byłby to TCe, ale teraz...

A te najnowsze TCe 1.2 też ten cholerny dwumas mają?

Nie pzrejmuj się dwumasą bo na tej zasadzie nic nie kupisz każde coś ma. Za to jazda TCe daje więcej frajdy niż poczciwy silniczek 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie będzie coś godnego uwagi od I właściciela z niewielkim przebiegiem i z krajowego salonu wtedy tak.

Przy samochodach sprowadzonych nie będę raczej ryzykował.

Chociaż powiem szczerze oglądałem ostatnio Megi III i przy ustawieniu fotela na odpowiednią odległość od kierownicy (mam 192cm wzrostu), a następnie zajęciu miejsca z fotelem kierowcy miejsca na tylnej kanapie na nogi nie zostaje wiele, szczerze to niewiele więcej niż w clio grandtour.

Fakt jazda inna, szersza kabina, zawieszenie, fotele. Bardziej by mi pasowała megi w kombi, ale ............. nie wejdzie do garażu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie będzie coś godnego uwagi od I właściciela z niewielkim przebiegiem i z krajowego salonu wtedy tak.

Przy samochodach sprowadzonych nie będę raczej ryzykował.

 

Sęk w tym że takie rodzynki krajowe okropnie ciężko znaleźć. Takie auta w pierwszej kolejności rozchodzą się w rodzinie / znajomych, a w przypadku braku chętnych są wystawiane ogłoszenia. Barierą dla nich nie jest nawet dość wysoka cena w stosunku do sprowadzonych odpadów z tego samego roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się udało tak nabyć obecne clio grandtour.

Krajowy, od pierwszego właściciela z grudnia 2009 roku. Jak go kupowałem miał 14500km - specjalnie po niego jechałem ok. 500km - warto było.

Chciałbym teraz tak nabyć megi III........... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!