Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CLIO III -->> MEGANE III


hankaikris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jestem nowy, posiadam CLIO III grandtour ale w tym roku planuję przesiadkę na MEGANE III...

To co by mnie interesowało to silnik benzyna 1.4 TCe lub 1.6 110KM, raczej hatchback 5D, rocznik min 2010, najlepiej krajówka.

Jakie macie doświadczenia z tymi silnikami, na co zwrócić uwagę przy oględzinach?

Diesel raczej nie wchodzi w grę - dwumas, wtryskiwacze, turbo, DPF itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko napisz ile srednio rocznie robisz. 1.4 Tce jest drozszy w eksplotacji od 1.6. Tylko w 1.6 trzeba zadbać kfzr i dobry olej do tego. A w 1.4 trzeba zadbac o turbinę. Nie wiem czy ma dwumasę.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1,4 TCe Ja już 2gi rok pomykam i jestem baaardzo zadowolony. Przyjemność z jazdy tym silniczkiem jest spora. Dynamika wystarczająca do miasta i na trasę nawet z pełnym obciążeniem. Cicho w kabinie nawet przy prędkościach powyżej 130-140/godz. O turbinę specjalnie nie dbam t.j. jeźdzę normalnie, nie daję w palnik a jedynie przed wyłączeniem silnika po każdej jeździe czekam ok. 30-40 sekund i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście też ten TCe bardziej chodzi po głowie...

Rozrząd ma na łańcuszku, a raczej nie słyszałem o problemach z łańcuchem tak jak w silnikach TSI grupy VW.

Co do turbo - miał ktoś z tym elementem jakieś problemy? W razie "W" czy tą turbinkę można regenerować, jaki koszt?

Silnik ten chyba nie ma dwumasu jak silniki turbo w dieslu?

Spalanie z tego co czytałem na forum praktycznie jak w 1.6 110KM a odejście od niskich obrotów podobno dużo lepsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie z tego co czytałem na forum praktycznie jak w 1.6 110KM a odejście od niskich obrotów podobno dużo lepsze

Jak zerkniesz na mój profil tam masz info o spalaniu. Ja dojeżdzam do pracy codziennie ok 30 km z czego ok. 1/3 w korku i średnio mam 7,4-7,5 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,4 TCe jest dwumasa. Jak nie będziesz zbyt nisko schodził z obrotami to raczej długo posłuży

Ja zrobiłem ponad 56 tys. km i jak na razie bez problemów.Tylko warto częściej wymieniać olej. Ja wymieniam co 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzięki za info...

Nie chciałem dCi właśnie ze względu na dwumas, dpf, dwumas itd.

Chyba się rozejrzę za poczciwym starym 1.6.

Gdybym kupował nówkę z salonu na pewno byłby to TCe, ale teraz...

A te najnowsze TCe 1.2 też ten cholerny dwumas mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co tak demonizować tej dwumasy. Trzymaj minimalne obroty na każdym biegu na poziomie 2000 i wyżej i nie będzie problemu. Poczciwy 1,6 też ma swoje minusy i problemy (KZFR). Na tym forum znajdziesz wielu użytkowników TCe którzy zrobili już sporo kilometrów i nie mieli problemów z dwumasą. Jest nawet temat poświęcony przebiegom i awaryjności TCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym kupował nówkę z salonu na pewno byłby to TCe, ale teraz...

A te najnowsze TCe 1.2 też ten cholerny dwumas mają?

Nie pzrejmuj się dwumasą bo na tej zasadzie nic nie kupisz każde coś ma. Za to jazda TCe daje więcej frajdy niż poczciwy silniczek 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie będzie coś godnego uwagi od I właściciela z niewielkim przebiegiem i z krajowego salonu wtedy tak.

Przy samochodach sprowadzonych nie będę raczej ryzykował.

Chociaż powiem szczerze oglądałem ostatnio Megi III i przy ustawieniu fotela na odpowiednią odległość od kierownicy (mam 192cm wzrostu), a następnie zajęciu miejsca z fotelem kierowcy miejsca na tylnej kanapie na nogi nie zostaje wiele, szczerze to niewiele więcej niż w clio grandtour.

Fakt jazda inna, szersza kabina, zawieszenie, fotele. Bardziej by mi pasowała megi w kombi, ale ............. nie wejdzie do garażu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie będzie coś godnego uwagi od I właściciela z niewielkim przebiegiem i z krajowego salonu wtedy tak.

Przy samochodach sprowadzonych nie będę raczej ryzykował.

 

Sęk w tym że takie rodzynki krajowe okropnie ciężko znaleźć. Takie auta w pierwszej kolejności rozchodzą się w rodzinie / znajomych, a w przypadku braku chętnych są wystawiane ogłoszenia. Barierą dla nich nie jest nawet dość wysoka cena w stosunku do sprowadzonych odpadów z tego samego roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się udało tak nabyć obecne clio grandtour.

Krajowy, od pierwszego właściciela z grudnia 2009 roku. Jak go kupowałem miał 14500km - specjalnie po niego jechałem ok. 500km - warto było.

Chciałbym teraz tak nabyć megi III........... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!