Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sprzęgło i pedał hamulca.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Prawdopodobnie połączę dwa tematy ze sobą, ale w pewnym sensie mają wspólny punkt zaczepienia.

 

Jestem po wymianie sprzęgła na nowe, a co za tym idzie także płynu hamulcowego.

Po zgaszeniu auta, pedał hamulca od razu staje się sztywny jakby dostał wzwodu. Czy to objaw nowego płynu hamulcowego, czy ktoś próbował przekroczyć granice swoich umiejętności i mu nie wyszło.. A ja mam powód do zmartwień o swoje bezpieczeństwo?

Czytałem tematy dotyczące wzwodu pedałów ale nigdzie nie padła jednoznaczna odpowiedź.

 

Drugą sprawą jest same sprzęgło, które działa bardzo fajnie, natomiast podczas wciskania i puszczania pedału droga jego powrotu jest niejednostajna. Huh nie wiem jak to opisać. Sprzęgło zachowuje się tak jakby dywanik auta przeszkadzał mu w powrocie, natomiast niczego tam niema. Tak jak by się zacinało, stuknęło. Nie zmienia to w żaden sposób stylu jazdy, chodzi jedynie o komfort i znalezienie usterki. Za 3 miesiące mam podróż 1500km około i nie chce rozkraczyć się jak Cyganka że słoikami na drodze.

 

Wnioskuje, że to wina pompy sprzęgła? jeśli mam rację idzie to samemu wymienić?

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie nie sprawia mi problemu wcale. Nie wydaje też żadnego dźwięku.

Co do sprzęgła dokopałem się do tematu w którym ktoś psika pompę sprzęgła WD40 i to niby pomaga. Spróbuję tego sposobu, mimo to wymiany tego cholerstwa nie uniknę, stąd pytanie czy zrobię to sam od środka, czy muszę wyjść aż na komorę silnika? Unikne duży wyciek płynu hamulcowego? Co z ciśnieniem w układzie?

 

Dodano: 21 kwi 2015 - 20:39

By the way... Jak sprawdzić serwo?

 

Dodano: 21 kwi 2015 - 23:13

Użyłem WD40 i sprzęgło już się nie zacina. Jedyne co pozostało, to cyknięcie podczas puszczania sprzęgła na połowie jego wysokości. Co tym razem, wysprzęglik?

Będę wdzięczny za jakikolwiek punkt zaczepienia.

Objawa to cyknięcie jak by plastiku, albo jak by coś przeskakiwało podczas popuszczania pedału sprzęgła. Dzieje się to za każdym razem.

 

Dodano: 22 kwi 2015 - 12:38

Ok obejrzałem dokładnie układ. Jest taka końcówka do odpowietrzania, która w moim przypadku jest cała wilgotna (prawdopodobnie od płynu hamulcowego), dodatkowo rusza się, nie siedzi sztywno. Gdy ja docisnę lub przytrzymam pedał sprzęgła przestaje pracować skokowo.

Byłem u mechanik żeby mi to sprawdził i jedyne co usłyszałem to, że układ jest najprawdopodobniej zapowietrzony, stąd taka praca sprzęgła. Starał się pominąć temat mokrego, ruchomego elementu (u nas tj. Slave cylinder), zaproponował żebym zostawił auto i jutro dostanę diagnozę.

Czy ten cylinderek do odpowietrzania nie powinien być wymieniony podczas wymiany "sprzęgła"?

Jeśli nie, to naprawa tego drogo będzie mnie kosztować?

Jaka może być tego przyczyna?

Mowa chyba o "wysprzęgliku"

 

Dodano: 26 kwi 2015 - 10:29

Dla ciekawskich, problem rozwiązany. Przyczyna otarć oraz skokowego sprzęgła były:

- Zapowietrzony układ (powodował zacięcie się sprzęgła),

- Pod pedałem sprzęgła jest "pompa sprzęgła", która owinięta jest guma, taka harmonijka. Ta guma cała sparciała i nie była już taka elastyczna jak być powinna. Usuniecie gumy, usunęło problem zacinania się sprzęgła. Plastikowy koniec zabezpieczyłem proszkiem na wycieki (nie pytajcie mnie "co to za proszek", angielscy mechanicy poradzili mi takie zabezpieczenie i dostarczyli mi ten proszek. Jego zadaniem jest zapobieganie wyciekom, zabrudzeniom oraz widać na nim, gdy są jakieś wycieki z układu).

 

Po tygodniu jazdy sprzęgło nie sprawia żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!