Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana radia + instalacja bluetooth


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zastanawiam się nad zakupem Megane 3 z 2010 roku jednak nie ma ono bluetooth. Samochód ma fabryczną nawigację jednak radio jest to płaskie - bez pokręteł. Samo radio jak i manetkę manetkę do wybierania głosowego mogę zdobyć bez problemu jednak co dalej? Dużo jest z tym roboty aby to wszystko spiąć razem? Czy muszę do tego zdejmować deskę rozdzielczą? Dodatkowo byłby potrzebny mikrofon wraz z wiązką - te w aso chyba po 100-150pln chodzą. Czy wystarczy, że odłączę manetkę która teraz jest w aucie (bez wybierania głosowego) i podłączę nową czy muszę jeszcze jakieś kable ciągnąć?

No i czy potem wszystko trzeba aktywować CLIPem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zakupem Megane 3 z 2010 roku jednak nie ma ono bluetooth

Dość ciekawe kryterium przy zakupie auta... :rolleyes:

1. Zależy od radia z BT : czy nowsze czy starsze

2. Jak nowsze to do przerobienia wszystkie wtyczki do radia, jak starsze to dodanie jednej wtyczki z kablami do mikrofonu. Może już być ten fragment instalacji - zależy od auta.

3. Mikrofony są taniej na allegr. Jak nie będzie wiązki to pociągnięcie 3 kabli to nie problem.

4. Nie wiem czy w wersji z navi będzie potrzebny CLIP : chyba tak. Bez navi - nie.

5. Manetka do wybierania głosowego działa tylko w starszej wersji radia z BT. W nowszej nie. Kabli nie zmieniasz.

6. Deski nie zdejmujesz - tylko ramkę koło radia, pewnie schowek do wyjęcia, osłona słupka, lampka sufitowa.

Edytowane przez kubaso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubaso

http://megane.com.pl/topic/62618-kupie-megane-3-15dci/ ;)

 

Dużo jeżdżę, w hatchbacku mam i tak się przyzwyczaiłem że jest to dla mnie 'must have' a parrot średnio mi się podoba...

 

1.

Zależy od radia z BT : czy nowsze czy starsze

obecnie jest takie:

post-57338-0-04478500-1429983912_thumb.jpg

a zakładałbym takie:

post-57338-0-71624800-1429983938_thumb.jpg

 

czyli jak rozumiem to to starsze? Ogólnie auto jest z 2010 roku.

 

 

2.

Jak nowsze to do przerobienia wszystkie wtyczki do radia, jak starsze to dodanie jednej wtyczki z kablami do mikrofonu. Może już być ten fragment instalacji - zależy od auta.

Czyli starsze, rozumiem że taką wtyczkę muszę gdzieś nabyć? To jest ta instalacja mikrofonu?

 

3.

Mikrofony są taniej na allegr. Jak nie będzie wiązki to pociągnięcie 3 kabli to nie problem.

wszystko jasne

 

4.

Nie wiem czy w wersji z navi będzie potrzebny CLIP : chyba tak. Bez navi - nie.

Czy ktoś z ekspertów może dopomóc? :)

 

5.

Manetka do wybierania głosowego działa tylko w starszej wersji radia z BT. W nowszej nie. Kabli nie zmieniasz.

Czy w tym przypadku wystarczy zmiana manetki czy muszę dodatkowo jakieś kable ciągnąć od manetki do radia? Nie wiem której części zdania dotyczyła informacja o braku konieczności zmiany kabli

 

6.

Deski nie zdejmujesz - tylko ramkę koło radia, pewnie schowek do wyjęcia, osłona słupka, lampka sufitowa.

Nie ma problemu

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, tak poza konkursem to parrot działa lepiej niż fabryczny zestaw. To tak:

 

1. Radio to ten starszy model

2. Dokładasz jedną małą wtyczkę do złącza fakra (quadlock), cos takiego

http://allegro.pl/zestaw-fakra-radio-quadlock-12-pin-biale-i5216826811.html

5. Manetkę wpinasz w to złącze co już masz i działa. Wtyczka jest wpinana do manetki. Żadnych dodatkowych kabli.

 

Temat już był mielony parę razy, przejrzyj forum car-audio i zobaczysz sam. Sa nawet gdzieś tam schematy itd, szkoda pisać od nowa. Jestes z Katowic : to tylko odradzam kontakt w sprawie CLIPa z ASO przy Boheńskiego, znajdź lepiej kogos kto się zna w temacie francuzów i tyle. Chyba gdzieś koło Korfantego w kierunku Siemianowic jest jakiś dobry spec od francuzów (nie drogi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu twierdzić że parrot działa lepiej?

Pomijając względy estetyczne... lepiej słychać?

 

edit

Dogrzebałem się w końcu do tematu o którym piszesz.

http://megane.com.pl/topic/29200-wymiana-radia/

Czy ktoś z modów może poprawić temat na bardziej intuicyjny? Ja szukałem po tytule a tam ani słowa o bluetooth :\

Edytowane przez qweluke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny zestaw : to taka wersja totalnie prosta jak dla mnie, OK - działa, dzwoni, słychać nawet OK - ale z SMS-ami to już gorzej, wybieranie głosowe nie za bardzo, a jak dla mnie jedna denerwująca sprawa: połączenia oczekujące, jak rozmawiam i ktoś jeszcze się próbuje dodzwonić to nie ma żadnego info, możliwości przełączania rozmówców etc.

Ciekawostka jest jeszcze jedna - i to nie wiem jak jest realizowane - jak używam zestawu BT w megane (2013r) to zawsze dzwoniący słyszy komunikat że prowadzę samochód, jak we fluence (dokładka BT na wersję jak z fabryki) to takiego info nie ma. Czy da się wyłączyć ten komunikat - nie wiem, ale czasami nie chce aby ktoś wiedział że akurat jadę autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!