Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Engine - Brak jakichkolwiek objawów.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj wracając z działki obok kontrolki poduchy (zerwana taśma w kierownicy) pojawiła się kontrolka silnika. Po za tym, że świeci kontrolka samochód zachowuje się normalnie, zapala do razu, obroty nie falują, nie stracił mocy, nie pali więcej. Co może być przyczyną zapalenia się kontrolki? Silnik 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dosięgnąć kostkę kładąc się koło auta. Rozpiąłem i spsikałem na oślep kontakt sprayem. Póki co kontrolka nadal świeci, ale z tego co wytyczalem to jeśli błąd się nie powtarza to gaśnie po kilkudziesięciu km. Jutro podniose auto i przyjrzę się lepiej temu ustrojstwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę podałem jako przykład. U mnie tak było, że kostka zaśniedziałą i dziwnym trafem u mechanika się błąd zaświecił. Sprawdził Clipem co jest z autem i wykasował błąd. Poinformował mnie przy odbiorze auta o tym zdarzeniu i miał racje bo jeszcze tego samego dnia miałem błąd. Czyszczenie wtyczki u mnie pomogło, bo wiedziałem gdzie szukać przyczyny. W twoim wypadku, jeżeli nie zniknie powiedzmy wciągu tygodnia błąd, to jednak będzie trzeba podłączyć auto pod Clipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio autem mało jeździłem więc to olałem, ale wczoraj podłączyłem w końcu pod kompa i wypluł błąd P0010 "A" Camshaft Position Actuator Cicruit (bank1) oraz P0136 O2 Sensor Cicruit malfunction (bank1 sensor2).

Po skasowaniu i przejechaniu jakiś 20km check engine znowu wyskoczył ale wypluł już tylko bląd p0010.

Jedyny objaw jaki zauważyłem to spalanie o niecałe 2 litry większe niż normalnie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwankuje czujnik położenia wałka rozrządu. Można spróbować odkręcić i sprawdzić, czy jakiś osad się na nim nie zebrał, ale z reguły dopiero wymiana na nowy pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj go wyjąłem i trochę wyczyściłem. Wtyczka była cała zalana olejem ale przeczyszczenie nie pomogło, auto wydaje się trochę słabsze. Raz jak jechałem nagle dostało kopa jakby na podtlenku azotu :D Spróbuję jeszcze pojeździć z odpiętą wtyczką.

 

 

Edit

 

Rzadko jeżdzę autem ostatnio bo przesiadłem się rower dlatego sprawa się tak długo ciągnie, ale wygląda na to, że przez czujnik jakimś cudem olej przedostaje się do wtyczki i wszystko zalewa. Jak się wyczyści porządnie wtyczkę i gniazdo preparatem do styków to auto śmiga jak wściekle, ale po jakimś czasie wtyczka i gniazdo jest znowu całe w oleju :o

 

Nie ogarniam. Na czujniku nie widać żadnej dziurki ani niczego w tym stylu - idzie do wymiany.

Edytowane przez herman1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!