Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem w posiadaniu meganki z 2003 roku 1.6 16V benzyna. Tydzień temu wymieniłem kompletny rozrząd+koło zmiennych faz rozrządu - objawy były takie, że przy zapalaniu na zimnym silniku słychać było zgrzytanie przez ok. 3-4 sekundy do tego świeciła się kontrolka check engine+service. Komputer pokazywał wtedy błąd DF080 - błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Po wymianie rozrządu i koła oraz wykasowaniu błędów - znowu one powróciły. Tym razem błąd DF 080- obwód przestawiacza faz wałka rozrządu oraz DF 119 - sygnał położenia wałka rozrządu. CLIP także wskazał szczegółowe błędy od DF080 -> 1DEF - nieprawidłowe przystosowania oraz od DF119 -> 2DEF - pomiar kąta ustawienia poza zakresem. Jestem już także po wymianie czujnika połozenia wałka rozrządu (przekładałem z innej meganki w której nie było z nim problemu). Dodam jeszcze, że we wtyczce oraz wokół samego czujnika znajdowały się minimalne ilości oleju. Czy ktoś z was ma może pomysł gdzie szukać usterki?. Mechanicznie wszystko jest wymienione - prawdopodobnie usterka leży gdzieś w elektronice.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie wszystko jest wymienione - prawdopodobnie usterka leży gdzieś w elektronice.

No nie koniecznie w elektronice. Możliwe, że będzie rozrząd przestawiony o ząbek lub dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój szwagier (mechanik-on też ten rozrząd wymieniał) w swoim warsztacie to dziś weryfikował wraz z innymi mechanikami i rozrząd oraz koło jest ustawione tak jak być powinno, więc to odpada - zastanawia nas też czy może być tak, że czujnik położenia wałka rozrządu nie jest zsynchronizowany z czujnikiem wałka rozrządu? Chodzi o to, że jeden z czujników źle określa ustawienie rozrządu mimo iż jest on ustawiony dobrze - jutro też zamierzamy wymienić czujnik wałka rozrządu, bowiem dziś po dotknięciu wiązki przy tym czujniku auto przestało odpalać

 

Dodano: 20 lip 2015 - 23:26

Witam ponownie!

 

Problem został rozwiązany. Z uwagi na moją i szwagra determinację - prób i błędów doszliśmy wkońcu do wniosku, że za wszystkim musi stać sterownik silnika i jak się okazało to on był sprawcą całego zamieszania. Po wymianie na inny używany i przekodowaniu immo wszystko śmiga tak jak trzeba i żaden błąd się na pojawia:)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!