Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnięcie, szarpanie, przygaszanie - brak mądrego na ten problem.


kannill112

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

od momentu kupna Meganki II 2003 1.6 16V (zagazowana) nie mogę doprowadzić jej do pełnej sprawności. Jeżdżę po serwisach i nic... może komuś z was ułoży się to przyczynowo skutkowo w całość.

Po kupnie zdarzało się, iż autko gasło podczas jazdy - wizyta u gazownika, wszystko ok. Następnie wizyta u mechanika okazało się, iż była wypięta wtyczka czujnika położenia wałka rozrządu, a sam czujnik okazał się popsuty - czujnik został wymieniony. Po 2-3 dniach sytuacja zupełnie się odwróciła, autko gasło na zimnym silniku w momencie puszczenia z obrotów np 2000/2500 i wyżej, gdy przytrzymałem go do 1300 i wysprzęgliłem było ok (wystarczyło, że złapało kilka stopni [3-4min pracy silnika] i chodził bez zarzutu) oraz przy odpalaniu miewał problemy: nie zawsze za 1 razem odpalił oraz po odpaleniu obroty spadały do ok. 400 i rosły skokowo do ok. 1000. Po kilku dniach doszło do tego, iż odpalałem i gasł po 10sekundach nie ruszając z miejsca. (auto zostało u mechanika na noc, rano okazało się iż akumulator sam się rozładował) Mechanik przeczyścił przesuwnik wałka rozrządu jednak nic to nie dało. Nadal gasł po puszczeniu sprzęgła. Następnie wymienione świece, także zero rezultatu. Kolejnym krokiem było czyszczenie przepustnicy - brak rezultatu, podmianka na inną, aby sprawdzić czy nie jest trafiona, również bez zmian. Jeździłem pewien czas w takim stanie (przywykłem że potrzebuje 3-4 min żeby nie gasł). Po miesiącu sytuacja powróciła, odpalam 10 sekund i gaśnie. Wizyta u elektryka, który stwierdził że jest wlany zły olej (był półsyntetyk) i że trzeba go zmienić z 3 razy (co 500km) żeby wszystkie brudy z układu wylać wraz z olejem. Podobno zbierał brudy i zapychał przesuwnik (rzeczywiście jak go wyjął siatka była w złym stanie). Co więcej stwierdził, że jest problem z katalizatorem bo nie wydala wszystkich spalin i auto się dusi (na podstawie za dużej różnicy między ciśnieniami między kolektorem ssącym a czymś - nie pamiętam dokładnie co mówił). Zacząłem od wymian oleju, w tym czasie póki się nie rozgrzał gasł a po ok. miesiącu sytuacja z powrotem - gaśnie po 10 sekundach od odpalenia. Dziś zszedłem odpalić i zobaczyć czy mu coś odbiło a tu akumulator rozładowany ponownie.. Elektryk powiedział, że znów zwariował bo nałapał błędów ponieważ katalizator źle pracuje i wariują czujniki, a komputer się broni dlatego silnik gaśnie po 10 sekundach nie ruszając z miejsca.

Zdarzało się (sporadycznie) że przy ruszaniu z miejsca szarpanie autem.

 

Przekopałem forum, KZFR, tematy o gasnącej Megane itd i nic sensownego nie wymyśliłem z tego.

 

Co o tym sądzicie?

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia czujnik położenia wału korbowego, czujnik wałka korbowego. Do sprawdzenia elektrozawór KZFR. Do wymiany świece, do sprawdzenia cewki. I olej nie ma nic wspólnego z gaśnięciem auta. Trochę nie pokoi mnie ten akumulator. Ile ma lat? Jeżeli powyżej 4 to bym szykował kasę na nowy. Także do sprawdzenia klemy na akumulatorze.

 

Dodano: 14 maj 2015 - 20:15

Megankę kupiłeś zagazowaną czy sam gazowałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zagazowania, kupiłem już z gazem, był założony w 2011 roku.

 

Piszesz o świecach, zostały wymienione w okolicach stycznia/lutego tego roku.

Tych czujników o których piszesz (położenia wału korbowego, wału korbowego) - nikt z mechaników chyba jeszcze nie sprawdzał.

Co do zaworu KZFR to masz na myśli ten obok pierwszej cewki z lewej (obok wlewu oleju)? Mówiąc do sprawdzenia, co masz na myśli?

 

Akumulator ma 4 lata - maksimum, ponieważ poprzedni właściciel mówił, iż wymieniał, a kupił auto w 2011 (kręci od razu bez najmniejszego problemu nawet jak była zima i -15) Tylko wydaje mi się, iż jest to w pewien sposób powiązanie z problemami z autem, ponieważ 1 rozładowanie o którym pisałem było styczeń/luty, a drugie 2 dni temu. Gdyby coś było z nim nie tak to by coś się działo przez ten czas z nim. Może jakieś zwarcie i wszystko wariuje, nie mam pojęcia.

 

A co myślisz na temat tego katalizatora, ma to jakiś sens czy też nie szukać w tym kierunku?

 

Dodam: po kupnie założyłem odcięcie zapłonu (ukryty przycisk w aucie na zasadzie przełącznika jak w lampce on/off) na rozruszniku.

oraz: od pewnego czasu zanikają dane na wyświetlaczu (ten gdzie zegary) czasem nie wyświetla nic, czasem jakieś dziwne literki, czasem chodzi poprawnie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat nie ma nic wspólnego z gaśnięciem auta według mnie. Podłączana była pod Clipa? Jak coś to mogę podać namiary na gościa co mi auto serwisuje w okolicy Łodzi.

 

Dodano: 14 maj 2015 - 22:20

czujnik wałka korbowego

Chodziło mi o czujnik wałka rozrządu tego przy pierwszej świecy, od skrzyni biegów. Ale piszesz, że był wymieniony. Możliwe że rozjechała się mapa wtrysku paliwa i głupieje komputer na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod komputerem był kilka razy (pod różnymi systemami, ponieważ elektryk miał na pewno bardziej rozbudowany program niż mechanik).

Jeżeli o czujnik chodzi był wymieniony.

Jeżeli z mapą byłoby coś nie tak to możliwe że po resecie systemu chodzi miesiąc i głupieje znów?

Podaj jak możesz, w pon mam umówioną wizytę, jak tam nic nie wymyślą to może gościu z Twojego polecenia sobie z tym poradzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam podobny problem jak kolega któremu gaśnie. Też odwiedzam różnych speców i nic. Więc jak możesz to napisz mi gdzie swoją serwisujesz bo ja powoli tracę pomysły. Ja wymieniłem już cewki, świece, czujnik położenia wałka rozrządu, na podłączenia do komputera to już ok.600 zł. i wymieniłem kompletny rozrząd. Do tego w tym teraz padła klimatyzacja pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Możesz wrzucić publicznie namiar na tego dobrego mechanika? Czasem podobnie mi się dzieje. Jak auto elektryk nie da rady do piątku, to chętnie podjadę nawet z Poznania do Konina, jeśli miałoby to coś dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zły olej? To przepraszam od kiedy nie można lać 10W/40W acea3 do MII? Ja taki zalewam, nawet instrukcja taki dopuszcza, przecież ten silnik to nie jakiś tsi czy ecoboost czy coś. Może to kwestia, że za rzadko wymieniałeś go, a nie jego klasy oleju? Chyba biadoli z tym olejem jakiś farmazon ten mechanik, może po prostu był zły = stary już.

Ja wymieniam olej co 15 tysięcy i nie patrzę na to co napisane w zaleceniach pod tym kątem, razem z innymi filtrami. Tylko filtr paliwa wymieniam co 30.

No tak doczytałem, elektryk i pojęcie o oleju i jeszcze kazał 3 razy wymieniać olej, a nie lepiej dać dodatek przed wymianą "płukankę" (co 2 wymiany tak robię, syf pięknie spływa)? Ja elektrozawór kzfr przeczyściłem profilaktycznie - sitko przy wymianie. Było zasyfione lekko też, ale to z brudu i starości - czasem warto tam zajrzeć, nie zależnie na jakim oleum by się jeździło, a nie złej klasy oleju. Także niech ten elektryk głupot nie gada.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megance miałem taki objaw, że na zimnym szarpał i dusił się, po 5 minutach było wszystko ok i dało się jechać, wymieniłem dosłownie wszystko od pompy zaczynając, po listwę wtryskową, czujniki, cewki i nic. Kilka dni temu rano nie mogłem zapalić bo aku padł (nowy z resztą) i wymieniłem szczotkotrzymacz w alternatorze, po tym zabiegu problem zniknął jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!