Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenic DIESEL


krissprot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , sprzedałem swojego wersję z 2000 roku i przyznam że byłem w miarę zadowolony oprócz typowych rzeczy nic się nie działo .

Teraz chciałbym kupić coś nowszego i rozważam zakup SCENICA lub CLIO , wiem że to 2 światy w sumie ale potrzebuję auta do dojazdów do pracy ale czasem też do jazdy gdzieś dalej .

 

Wpadł mi w oko ten SCENIC i chciałbym zasięgnąć waszej opinii o nim .

Czy coś widać na zdjęciach na co powinienem zwrócić uwagę ? Co myślicie wart jest zachodu ?

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-lift-ksenon-navi-sliczny-zadbany-ID6y3Cs9.html

 

Wygląda dobrze ale wiadomo wygląd to nie wszystko i nie każdy zauważy co trzeba :)

 

Co myślicie o tym silniku ? Bo przyznam że czytając jakieś recenzje w internecie każdy odradza diesla .

Sam miałem 1.6 16 V .

 

z góry dziękuję za wszelkie rady

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na pewno nie kupię już używanego diesla. W tych czasach diesel to nie stary dobry Mercedes 123 bądź 124. Obecnie diesel to bardzo delikatny silnik, wrażliwy na paliwo, wymagający regularnych wymian oleju. Niestety wielu użytkowników aut z tym silnikiem uważa, że diesel to czołg, że można tankować błoto, olej zmieniać od przypadku do przypadku a filtry zostawić bez zmian i uznać je jako element montowany raz na stałe przez fabrykę. Nie ma tu znaczenia, czy samochód pochodzi z importu czy krajowy. Sam posiadam Scenic II 1.9 dci 120 KM kupiony w Holandii w 2014 roku. Jak wymieniałem filtry to była na nich data 2006 r. Większość ludzi nie ma pojęcia o użytkowaniu samochodu z silnikiem diesla. Jeżeli rozważasz zakup to proponuję coś w benzynie. Prostszy w serwisowaniu, jeżeli posiada koło dwumasowe to nie będzie tak zajechane jak w dieslu to samo tyczy się turbiny. Jeżeli potrzebujesz samochód do tak zwanego bujania się po mieście a nie do ścigania to polecam wolnossącą benzynę. Pali nie wiele więcej benzyny niż diesel ropy ale oszczędzisz na kosztach serwisu. Przykładowe koszty w dieslu koło dwumasowe 1600zł., turbina regenerowana min. 600zł., wtryski regenerowany 1 szt. min. 350 zł. a przy aucie 6-8 letnim będziesz miał to do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowe koszty w dieslu koło dwumasowe 1600zł., turbina regenerowana min. 600zł., wtryski regenerowany 1 szt. min. 350 zł. a przy aucie 6-8 letnim będziesz miał to do roboty.

I wymieniasz raz do roku. Bez przesady, normalnie eksploatowany diesel nie jest droższy w eksploatacji od benzyny. Wzięło się takie dziwne powiedzenie i wszyscy je powielają, tak jakby w benzynie oleju, filtrów, ściec zapłonowych, cewek czy też przewodów zapłonowych nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

ale już filtra cząstek, dwumasy, turbo i kłopotliwych wtrysków w benzynie nie ma ( z wyjątkiem dwumasy czasami oraz turbo) a akurat te elementy są najdroższe w kosztach serwisu diesla

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

po prostu nowe diesle są moim zdaniem bardziej kłopotliwe w dłuższej perspektywie niż benzyny

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas i turbo posiadają też benzyny. A o najnowszych wymysłach inżynierów nie wspomnę, teraz w nowoczesnych benzynach też masz bezposedni wtrysk i co? Producenci oceniają wytrzymałość silników na 200 tsięcy km. Dodajmy do tego system start-stop. Diesel też to posiada. Tyle że mowa jest o kilku letnim aucie, a nie nowym.

 

Diesle 1,9 dCi 130 KM bardzo udane, wpisz w wyszukiwarkę i nie zobaczysz za wiele wyników, ciekawe dlaczego?:) Twój przykładowy egzemplarz na 100% posiada FAP (niemiec), więc jeśli nie robisz dziennie z 50 km to może być problem. Ewentualnym rozwiązaniem jest wycięcie albo kupno auta pochodzenia francuskiego.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie diesel jest droższy w eksploatacji od benzyny. Co do koła dwumasowego w dieslu pada ono o wiele częściej niż w benzyniakach a to ze względu na duży moment obrotowy. Mówimy tu o używanym dieslu 2007 rocznik takie sprowadzone auto ma około 350 kkm tak więc przyszłego nabywcę czeka seria kosztownych wymian. Wiem, że w benzyniakach też są koła dwumasowe, turbiny i wtryski ale nie ulegają uszkodzeniom tak nagminnie jak w dieslach. Diesel jest również wrażliwy na jakość paliwa. Jeździłem benzynami jak i dieslami i koszty naprawy tych drugich są nieporównywalnie wyższe nie jest to tylko moja opinia wystarczy zapytać się w warsztatach specjalizujących się w regeneracji ile kół dwumasowych regenerowanych jest do diesli a ile do benzyn to samo tyczy się turbin, wtrysków, pomp wtryskowych. Firmy te wyrastają jak grzyby po deszczu i funkcjonują bo prawie cała Polska jeździ dieslami. Wiadomo, że w benzynach też są koszty wymiany oleju, filtrów czy innych rzeczy ale czym innym jest rwanie skrzyni i wymiana dwumasy bądź mycie całego układu jak walnie turbina w dieslu. Niedawno oglądałem kilka diesli rocznik 2010,2011,2012 w każdym uszkodzone było koło dwumasowe i turbina na wykończeniu. Niestety sprowadzony z zagranicy diesel to w większości przypadków wyeksploatowany do maksimum wrak. Na zachodzie ludzie kupują diesla tłuką rocznie po min.40-50 kkm rocznie a zdarzają się auta 2 letnie z przebiegiem 200 kkm. Nawet jak ktoś dba i serwisuje to faktycznie auto może być śliczne nie zasyfione ale wtryski, turbo i inne części przecież mają swoją wytrzymałość i to na nabywcę spadają koszty tych wymian. Rzadko się zdarza aby ktoś na zachodzie wymienił turbo, dwumasę, wtryski i sprzedał nie bite auto po takiej cenie, że handlarz z Polski kupi i jeszcze zarobi na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam Scenic II 1.9 dci 120 KM kupiony w Holandii w 2014 roku. Jak wymieniałem filtry to była na nich data 2006 r.

Mówimy tu o używanym dieslu 2007 rocznik takie sprowadzone auto ma około 350 kkm

jesli wszystkie mają 350 000 to dlaczego twój ma 225 000 ? jak wszystkie to wszystkie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:) dzięki za wszelkie porady , i cenne rady .

 

Więc byłem , obejrzałem i zakupiłem :)

 

Zobaczymy jeakie bedą wydatki :)

 

Na początek , klima i wymiana oleju w skrzyni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!