Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenic DIESEL


krissprot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , sprzedałem swojego wersję z 2000 roku i przyznam że byłem w miarę zadowolony oprócz typowych rzeczy nic się nie działo .

Teraz chciałbym kupić coś nowszego i rozważam zakup SCENICA lub CLIO , wiem że to 2 światy w sumie ale potrzebuję auta do dojazdów do pracy ale czasem też do jazdy gdzieś dalej .

 

Wpadł mi w oko ten SCENIC i chciałbym zasięgnąć waszej opinii o nim .

Czy coś widać na zdjęciach na co powinienem zwrócić uwagę ? Co myślicie wart jest zachodu ?

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-lift-ksenon-navi-sliczny-zadbany-ID6y3Cs9.html

 

Wygląda dobrze ale wiadomo wygląd to nie wszystko i nie każdy zauważy co trzeba :)

 

Co myślicie o tym silniku ? Bo przyznam że czytając jakieś recenzje w internecie każdy odradza diesla .

Sam miałem 1.6 16 V .

 

z góry dziękuję za wszelkie rady

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na pewno nie kupię już używanego diesla. W tych czasach diesel to nie stary dobry Mercedes 123 bądź 124. Obecnie diesel to bardzo delikatny silnik, wrażliwy na paliwo, wymagający regularnych wymian oleju. Niestety wielu użytkowników aut z tym silnikiem uważa, że diesel to czołg, że można tankować błoto, olej zmieniać od przypadku do przypadku a filtry zostawić bez zmian i uznać je jako element montowany raz na stałe przez fabrykę. Nie ma tu znaczenia, czy samochód pochodzi z importu czy krajowy. Sam posiadam Scenic II 1.9 dci 120 KM kupiony w Holandii w 2014 roku. Jak wymieniałem filtry to była na nich data 2006 r. Większość ludzi nie ma pojęcia o użytkowaniu samochodu z silnikiem diesla. Jeżeli rozważasz zakup to proponuję coś w benzynie. Prostszy w serwisowaniu, jeżeli posiada koło dwumasowe to nie będzie tak zajechane jak w dieslu to samo tyczy się turbiny. Jeżeli potrzebujesz samochód do tak zwanego bujania się po mieście a nie do ścigania to polecam wolnossącą benzynę. Pali nie wiele więcej benzyny niż diesel ropy ale oszczędzisz na kosztach serwisu. Przykładowe koszty w dieslu koło dwumasowe 1600zł., turbina regenerowana min. 600zł., wtryski regenerowany 1 szt. min. 350 zł. a przy aucie 6-8 letnim będziesz miał to do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowe koszty w dieslu koło dwumasowe 1600zł., turbina regenerowana min. 600zł., wtryski regenerowany 1 szt. min. 350 zł. a przy aucie 6-8 letnim będziesz miał to do roboty.

I wymieniasz raz do roku. Bez przesady, normalnie eksploatowany diesel nie jest droższy w eksploatacji od benzyny. Wzięło się takie dziwne powiedzenie i wszyscy je powielają, tak jakby w benzynie oleju, filtrów, ściec zapłonowych, cewek czy też przewodów zapłonowych nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

ale już filtra cząstek, dwumasy, turbo i kłopotliwych wtrysków w benzynie nie ma ( z wyjątkiem dwumasy czasami oraz turbo) a akurat te elementy są najdroższe w kosztach serwisu diesla

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

po prostu nowe diesle są moim zdaniem bardziej kłopotliwe w dłuższej perspektywie niż benzyny

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas i turbo posiadają też benzyny. A o najnowszych wymysłach inżynierów nie wspomnę, teraz w nowoczesnych benzynach też masz bezposedni wtrysk i co? Producenci oceniają wytrzymałość silników na 200 tsięcy km. Dodajmy do tego system start-stop. Diesel też to posiada. Tyle że mowa jest o kilku letnim aucie, a nie nowym.

 

Diesle 1,9 dCi 130 KM bardzo udane, wpisz w wyszukiwarkę i nie zobaczysz za wiele wyników, ciekawe dlaczego?:) Twój przykładowy egzemplarz na 100% posiada FAP (niemiec), więc jeśli nie robisz dziennie z 50 km to może być problem. Ewentualnym rozwiązaniem jest wycięcie albo kupno auta pochodzenia francuskiego.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie diesel jest droższy w eksploatacji od benzyny. Co do koła dwumasowego w dieslu pada ono o wiele częściej niż w benzyniakach a to ze względu na duży moment obrotowy. Mówimy tu o używanym dieslu 2007 rocznik takie sprowadzone auto ma około 350 kkm tak więc przyszłego nabywcę czeka seria kosztownych wymian. Wiem, że w benzyniakach też są koła dwumasowe, turbiny i wtryski ale nie ulegają uszkodzeniom tak nagminnie jak w dieslach. Diesel jest również wrażliwy na jakość paliwa. Jeździłem benzynami jak i dieslami i koszty naprawy tych drugich są nieporównywalnie wyższe nie jest to tylko moja opinia wystarczy zapytać się w warsztatach specjalizujących się w regeneracji ile kół dwumasowych regenerowanych jest do diesli a ile do benzyn to samo tyczy się turbin, wtrysków, pomp wtryskowych. Firmy te wyrastają jak grzyby po deszczu i funkcjonują bo prawie cała Polska jeździ dieslami. Wiadomo, że w benzynach też są koszty wymiany oleju, filtrów czy innych rzeczy ale czym innym jest rwanie skrzyni i wymiana dwumasy bądź mycie całego układu jak walnie turbina w dieslu. Niedawno oglądałem kilka diesli rocznik 2010,2011,2012 w każdym uszkodzone było koło dwumasowe i turbina na wykończeniu. Niestety sprowadzony z zagranicy diesel to w większości przypadków wyeksploatowany do maksimum wrak. Na zachodzie ludzie kupują diesla tłuką rocznie po min.40-50 kkm rocznie a zdarzają się auta 2 letnie z przebiegiem 200 kkm. Nawet jak ktoś dba i serwisuje to faktycznie auto może być śliczne nie zasyfione ale wtryski, turbo i inne części przecież mają swoją wytrzymałość i to na nabywcę spadają koszty tych wymian. Rzadko się zdarza aby ktoś na zachodzie wymienił turbo, dwumasę, wtryski i sprzedał nie bite auto po takiej cenie, że handlarz z Polski kupi i jeszcze zarobi na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam Scenic II 1.9 dci 120 KM kupiony w Holandii w 2014 roku. Jak wymieniałem filtry to była na nich data 2006 r.

Mówimy tu o używanym dieslu 2007 rocznik takie sprowadzone auto ma około 350 kkm

jesli wszystkie mają 350 000 to dlaczego twój ma 225 000 ? jak wszystkie to wszystkie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:) dzięki za wszelkie porady , i cenne rady .

 

Więc byłem , obejrzałem i zakupiłem :)

 

Zobaczymy jeakie bedą wydatki :)

 

Na początek , klima i wymiana oleju w skrzyni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!